Tenpu
The new tech
tendering solution

Nieuwe technologie maakt ons leven zoveel makkelijker. In de zorg, in onlinemarketing en nu ook in de aanbestedingsmarkt. Zo schudt Tenpu de boel op met een nieuwe manier van werken. Een geavanceerd aanbestedingsplatform laat inkopers en leveranciers efficiënter werken en zorgt voor een eerlijker proces.

De vraag van Tenpu: Hoe kunnen we de markt verrassen en tegelijkertijd betrouwbaar overkomen? Ons team ging aan de slag met een merkstrategie en ontwikkelde de identiteit van Tenpu.

Dit project in het kort
Tenpu_rebanding_AI_website (1)
Whello_Website cases_Tenpu_Creatie (2)
Tenpu_rebanding_AI_website (3)

Strategie

Tijdens een merksessie bleek de grootste uitdaging voor Tenpu te zitten in de combinatie van innovatie en betrouwbaarheid. Tenpu wil laten zien dat het anders kan door in te zetten op een platform dat slim gebruik maakt van AI en automatisering. Tegelijkertijd opereert Tenpu in een markt die al jaren op dezelfde manier werkt. Hoe overtuig je deze doelgroep van een nieuw platform?

We formuleerden een strategie die de technische én emotionele voordelen van het platform op een toegankelijke, behapbare manier laat zien. Tenpu gaat de aanbestedingswereld in als vriendelijke disruptor. Dat betekent een krachtige boodschap in B1 taal, ondersteund met vernieuwende AI-beelden. 

Tijdens een merksessie bleek de grootste uitdaging voor Tenpu te zitten in de combinatie van innovatie en betrouwbaarheid. Tenpu wil laten zien dat het anders kan door in te zetten op een gebruiksvriendelijk platform dat slim gebruik maakt van AI en automatisering. Tegelijkertijd opereert Tenpu in een markt die al jaren op dezelfde manier werkt. Hoe overtuig je deze mensen van een nieuw platform? We formuleerden een strategie die de technische én emotionele voordelen van het platform op een toegankelijke, behapbare manier laat zien. Tenpu gaat de aanbestedingswereld in als vriendelijke disruptor. Dat betekent een krachtige boodschap in B1 taal, ondersteund met vernieuwende AI-beelden. (4)

Creatie

We hebben een volledige merkidentiteit gecreëerd, die net als het platform zelf ontwikkeld is met gebruik van AI.

We gaven het merk karakter met AI figures gegenereerd in Midjourney. Zo creëerde we een complete stijl die aansluit op de toegankelijkheid van het merk, gevisualiseerd op een innovatieve manier in deze markt.

Tenpu kon al snel live met een landingspagina, terwijl ons websiteteam op de achtergrond werkte aan een uitgebreidere website.

Tijdens een merksessie bleek de grootste uitdaging voor Tenpu te zitten in de combinatie van innovatie en betrouwbaarheid. Tenpu wil laten zien dat het anders kan door in te zetten op een gebruiksvriendelijk platform dat slim gebruik maakt van AI en automatisering. Tegelijkertijd opereert Tenpu in een markt die al jaren op dezelfde manier werkt. Hoe overtuig je deze mensen van een nieuw platform? We formuleerden een strategie die de technische én emotionele voordelen van het platform op een toegankelijke, behapbare manier laat zien. Tenpu gaat de aanbestedingswereld in als vriendelijke disruptor. Dat betekent een krachtige boodschap in B1 taal, ondersteund met vernieuwende AI-beelden. (5)
Whello_Website cases_Tenpu_Creatie (6)

Reinier Landstra
Art Director bij Whello

“Voor Tenpu creëerden we een unieke stijl met AI-gegenereerde figuren, die perfect de toegankelijkheid en innovatie van het merk visualiseert. De samenwerking ging lekker vlot en het resultaat is top: een merkpositionering die echt een nieuwe doelgroep aanspreekt. En we hebben er vooral veel plezier in gehad!”

Juliske Hummel - Creatief strateeg | Whello Juliske Hummel - Creatief Strateeg | Whello
Juliske Hummel


    MerkpositioneringCampagne conceptLogo & huisstijlNieuwe websiteCampagnes


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute