Tenpu
The new tech
tendering solution
Nieuwe technologie maakt ons leven zoveel makkelijker. In de zorg, in onlinemarketing en nu ook in de aanbestedingsmarkt. Zo schudt Tenpu de boel op met een nieuwe manier van werken. Een geavanceerd aanbestedingsplatform laat inkopers en leveranciers efficiënter werken en zorgt voor een eerlijker proces.
De vraag van Tenpu: Hoe kunnen we de markt verrassen en tegelijkertijd betrouwbaar overkomen? Ons team ging aan de slag met een merkstrategie en ontwikkelde de identiteit van Tenpu.
Dit project in het kort
- Merkpositionering
- Visuele identiteit met AI
- Webdesign en website ontwikkeling
- Meer over Tenpu



Strategie
Tijdens een merksessie bleek de grootste uitdaging voor Tenpu te zitten in de combinatie van innovatie en betrouwbaarheid. Tenpu wil laten zien dat het anders kan door in te zetten op een platform dat slim gebruik maakt van AI en automatisering. Tegelijkertijd opereert Tenpu in een markt die al jaren op dezelfde manier werkt. Hoe overtuig je deze doelgroep van een nieuw platform?
We formuleerden een strategie die de technische én emotionele voordelen van het platform op een toegankelijke, behapbare manier laat zien. Tenpu gaat de aanbestedingswereld in als vriendelijke disruptor. Dat betekent een krachtige boodschap in B1 taal, ondersteund met vernieuwende AI-beelden.

Creatie
We hebben een volledige merkidentiteit gecreëerd, die net als het platform zelf ontwikkeld is met gebruik van AI.
We gaven het merk karakter met AI figures gegenereerd in Midjourney. Zo creëerde we een complete stijl die aansluit op de toegankelijkheid van het merk, gevisualiseerd op een innovatieve manier in deze markt.
Tenpu kon al snel live met een landingspagina, terwijl ons websiteteam op de achtergrond werkte aan een uitgebreidere website.



Reinier Landstra
Art Director bij Whello
“Voor Tenpu creëerden we een unieke stijl met AI-gegenereerde figuren, die perfect de toegankelijkheid en innovatie van het merk visualiseert. De samenwerking ging lekker vlot en het resultaat is top: een merkpositionering die echt een nieuwe doelgroep aanspreekt. En we hebben er vooral veel plezier in gehad!”