Rust in de slaapkamer met Muné
Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits. Een heldere positionering en branding zijn onmisbaar om een vlammende start te maken.
Het beginnende merk schakelde Whello in voor ons bekende 1, 2, 3-tje: branding, een website en vervolgens campagnes.
Dit project in het kort
- Onderscheidend positioneren
- Branding & tone of voice ontwikkelen
- Rebranding bestaande website
- Doorvertaling naar campagnes
- Meer over merkpositionering
Het proces
Mooie dingen maken we samen. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Muné.
Branding doorvertalen
Creative copywriting
Campagne concept
Campagne inrichten
Campagne live!
De uitdaging
Muné is ontstaan vanuit een frustratie. Een dekbed verschonen kan flink lastig zijn, zeker als je dit om medische redenen niet goed kunt. Toch is een dekbedovertrek met rits ook voor een veel groter publiek interessant. Aan onze merkstrateeg om dit commercieel door te vertalen en Muné op een onderscheidende manier in de markt te zetten.
Een sterk merkverhaal, visuele doorvertaling en herkenbare tone of voice vormen de basis voor de te vernieuwen website en online campagnes die onze marketingspecialisten opzetten.
De aanpak
Tijdens een creatieve sessie komen merkstrateeg Rosalinde, art director Reinier en creative copywriter Dieuwertje tot de kern van Muné. Wat doen concurrenten, wie zijn we zelf en wie zijn de mensen die staan te springen om een slim dekbedovertrek? Welke belofte doen we eigenlijk in de kern? Met een merkstrategie en brandbook vol creatieve assets heeft Muné na dit traject alles in handen om de markt op te gaan.
Het brandingtraject vormde de basis van de rest van onze marketingactiviteiten. De bestaande website werd volledig omgevormd volgens de nieuwe merkidentiteit en er volgde een campagneconcept.
Het resultaat
Muné pakt haar podium als rustbrenger. Met de belofte ‘Rust in de slaapkamer’ focust het merk op gemak en positiviteit in plaats van op de bekende huishoudfrustraties. Dit vertaalt zich door in een minimalistische huisstijl, fotografie waar rust vanaf straalt en positieve teksten zonder poespas. Een merk waar je blij van wordt!
Muné is klaar om Nederland te veroveren met:
- Een herkenbare merkidentiteit en positionering
- Volledig gerebrande webshop
- Succesvolle social en Google-campagnes met een hoge ROAS
Dieuwertje Rijlaarsdam
Creative copywriter bij Whello
“We hebben er voor gekozen om Muné neer te zetten als een rustgevend element in een hectische wereld. Het weerspiegelt de eenvoud en het gemak dat het merk brengt in het dagelijks leven. Mooi om te zien dat dit aanslaat bij de doelgroep.”