Rust in de slaapkamer met Muné

Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits. Een heldere positionering en branding zijn onmisbaar om een vlammende start te maken.

Het beginnende merk schakelde Whello in voor ons bekende 1, 2, 3-tje: branding, een website en vervolgens campagnes.

Dit project in het kort
  • Onderscheidend positioneren
  • Branding & tone of voice ontwikkelen
  • Rebranding bestaande website
  • Doorvertaling naar campagnes
  • Meer over merkpositionering

Het proces

Mooie dingen maken we samen. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Muné.

Whello Opdracht

Branding doorvertalen

Whello Strategie Concept

Creative copywriting

Campagne concept

Whello Design

Campagne inrichten

Whello Launch

Campagne live!

De uitdaging

Muné is ontstaan vanuit een frustratie. Een dekbed verschonen kan flink lastig zijn, zeker als je dit om medische redenen niet goed kunt. Toch is een dekbedovertrek met rits ook voor een veel groter publiek interessant. Aan onze merkstrateeg om dit commercieel door te vertalen en Muné op een onderscheidende manier in de markt te zetten.

Een sterk merkverhaal, visuele doorvertaling en herkenbare tone of voice vormen de basis voor de te vernieuwen website en online campagnes die onze marketingspecialisten opzetten.

De aanpak

Tijdens een creatieve sessie komen merkstrateeg Rosalinde, art director Reinier en creative copywriter Dieuwertje tot de kern van Muné. Wat doen concurrenten, wie zijn we zelf en wie zijn de mensen die staan te springen om een slim dekbedovertrek? Welke belofte doen we eigenlijk in de kern? Met een merkstrategie en brandbook vol creatieve assets heeft Muné na dit traject alles in handen om de markt op te gaan. 

Het brandingtraject vormde de basis van de rest van onze marketingactiviteiten. De bestaande website werd volledig omgevormd volgens de nieuwe merkidentiteit en er volgde een campagneconcept.

Het resultaat

Muné pakt haar podium als rustbrenger. Met de belofte ‘Rust in de slaapkamer’ focust het merk op gemak en positiviteit in plaats van op de bekende huishoudfrustraties. Dit vertaalt zich door in een minimalistische huisstijl, fotografie waar rust vanaf straalt en positieve teksten zonder poespas. Een merk waar je blij van wordt!

Muné is klaar om Nederland te veroveren met:

  • Een herkenbare merkidentiteit en positionering
  • Volledig gerebrande webshop
  • Succesvolle social en Google-campagnes met een hoge ROAS

Dieuwertje Rijlaarsdam
Creative copywriter bij Whello

“We hebben er voor gekozen om Muné neer te zetten als een rustgevend element in een hectische wereld. Het weerspiegelt de eenvoud en het gemak dat het merk brengt in het dagelijks leven. Mooi om te zien dat dit aanslaat bij de doelgroep.”

Juliske Hummel


    MerkpositioneringDoelgroep analyseMerkbekendheidNieuwe websiteBrand book


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute