B2B contentstrategie
voor Copernicos

Copernicos helpt organisaties de toekomst te verkennen, zodat ze betere besluiten kunnen nemen. Zo’n bedrijf met glazen bol wil natuurlijk ook goed voorspellen welke kan ze op willen met hun content. Dus zetten ze Whello in om een goede contentstrategie te bepalen.

We zijn gestart met het maken van herkenbare persona’s waar Copernicos zich op kan richten. Onze copywriter Diana en merkstrateeg Rosalinde gaven een schrijftraining en positioneringsworkshop.

Dit project in het kort
  • Positioneringsworkshop
  • Contentstrategie met persona’s en tone of voice
  • Schrijftrainingen gegeven
  • Meer over Copernicos
  • Meer over content marketing

Het proces

Mooie dingen maken we samen. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Copernicos. In de kickoff van dit project hebben we uitgebreid onderzocht wie hun doelgroepen zijn en waar ze nou écht mee zitten. Want in de toekomst kijken, dat willen we allemaal. En Copernicos onderbouwt die toekomstvisie met data en scenario-analyses, waarin alle relevante en ook onzekere factoren zijn verwerkt. Dat verhaal wil je vertellen, maar alleen aan de juiste doelgroepen. Dus gaan we aan de slag met:

Whello Opdracht

Persona’s neerzetten

Whello Strategie Concept

Tone of voice bepalen

Whello Design

Contentbehoefte analyseren

Contentstrategie uitwerken

Whello Launch

Schrijfworkshop geven

De uitdaging

Copernicos heeft heldere kennis over assetmanagement, innovatiemanagement en investeringstrategieën. Zowel voor de overheid als voor bedrijven. Dat is een heel brede doelgroep. Als organisatie kun je niet lukraak allerlei content de wereld in gooien. Je wilt met zo min mogelijk bijvangst je verhaal aan de juiste oren en ogen vertellen. Aan Whello dus de taak om een laser-targeted strategie te maken gericht op de specifieke B2B doelgroepen.

De aanpak

We startten met uitgebreide interviews van verschillende sleutelpersonen binnen Copernicos. Daarmee brachten we de huidige strategie en uitdagingen van de organisatie in kaart. Daarna volgde een onderzoek naar de juiste doelgroepen. Via een analyse kwamen we erachter hoe we deze het beste bereiken. Dat gaat ver – per doelgroep bepaalden we in wat voor content ze geïnteresseerd zijn en wanneer en hoe we deze content het beste aan ze laten zien. Onze contentspecialist Diana leefde zich helemaal in. De persona’s schreef ze tot in detail uit, met foto’s, hobby’s en karaktereigenschappen

Het resultaat

Copernicos kijkt voortaan niet alleen in de toekomst van assetmanagement, maar ook kraakhelder in de glazen marketingbol. Een duidelijke contentstrategie vertelt ze precies welke content bij welke doelen en doelgroep past. Hoe je die content dan schrijft, heeft Copernicos geleerd in een schrijftraining.

Daarnaast staan ze nog steviger in de markt dankzij een serie aan webinars waarbij we ze ondersteunen met banners en campagnes. 

Diana Koning, Copywriter en contentspecialist

Diana Koning
Copywriter bij Whello

“Je wilt niet alleen weten wie je doelgroep is, maar ze ook een gezicht geven. Copernicos is een prachtig bedrijf met een bijzondere werkwijze. Als buitenstaander voel je dat hier iets magisch gebeurt. Het is de truc daar de vinger op te leggen en het concreet te maken. Dat heb ik gedaan met uitvoerig strategisch onderzoek. Zodat je daarna je content doelbewust en succesvol kan inzetten.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute