Humble Lights laten groeien
met een creatieve campagnestrategie

Het Amsterdamse designmerk Humble Lights brengt overal een warm gevoel met draadloze sfeermakers. Knappe lampen die je gemakkelijk meeneemt door je hele huis. Van de zithoek naar je studeerplek tot in de tuin. Zonder ontsierend snoer, met allerlei handige extra’s.

Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en winst gerealiseerd.

Dit project in het kort
  • Nieuw creatief campagneconcept
  • Testen met verschillende USP’s en key messages
  • Webshop aangepakt met CRO
  • ROAS van alle kanalen boven de 400%
  • Meer over e-commerce marketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Humble Lights. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie bespreken we waar de doelgroep echt op aan gaat en leggen we samen de doelen van de campagne vast.

Whello Opdracht

Brainstormen

Whello Strategie Concept

Campagne concept

Whello Design

Campagne opzetten

Ad messaging A/B testen

Whello Launch

Campagne opschalen

De uitdaging

Het team van Humble Lights vond dat het tijd was voor een frisse blik op hun marketing. Naast de resellers zette ze voorheen vooral in op een enkel kanaal; Google Ads. 

De uitdaging was om dit uit te breiden naar een complete funnelstrategie. De doelgroep moet geprikkeld worden op meerdere kanalen om uiteindelijk geactiveerd te worden binnen de webshop.

Tijdens de kick-off vertelde het team van Humble Lights ons alles over de succesfactoren van hun product. Dat gaf ons een duidelijk beeld waardoor growth marketeer Mark de marketingkansen identificeerde.

De aanpak

In een campagne blueprint bepaalden we de strategie: focus op Meta en Google Ads met dynamische retargeting en voor SEO geoptimaliseerde landingspagina’s. 

Het campagneconcept was een lekker creatief proces. Omdat je wilt weten waar de doelgroep op aangaat, testten we altijd meerdere concepten: Creative copywriter Dieuwertje bedacht teksten voor banners met praktische USP’s versus sfeermakers. Daarnaast voerde ze de herkenbare Humble tone-of-voice door over alle kanalen van het merk.

Na livegang van de campagnes optimaliseerde onze PPC en social specialisten de ads naar een hoge ROAS. Tegelijkertijd verbeterden we de webshop steeds op basis van een SEO en CRO (conversie) advies.

Het resultaat

Humble Lights is ready to shine💡Vanaf het moment dat de campagne live staat, zijn we ongeduldig aan de slag gegaan met experimenteren. Waar de ROAS voor de campagnes in de eerste maanden nog 2,8 was, verbeterde dat al snel naar een winstgevende 4,16!

Ook op SEO gebied domineert Humble Lights nu steeds meer het zoekwoordonderwerp ‘draadloze verlichting’, wat terug te zien is in de omzetcijfers.

De data leerde ons daarnaast ook nieuwe inzichten. We testten 2 soorten uitgangspunten met de banners: sfeermakers en praktisch. En wat denk je? De praktische banners waren de duidelijke winnaars.

whello-specialisten-mark

Mark Joon
Whello

Door een goede strategie neer te zetten met veel experimenten weten we nu waar de sweetspots liggen. Wat ik mooi vind, is dat de klant nu het vertrouwen heeft om nog verder op te schalen.

Jorren Teertstra
Humble Lights

“Fijne samenwerking met bi-weekly meetings. In de afgelopen 9 maanden van onze samenwerking met Whello hebben we de online omzet zien groeien met 35% tov het vorige jaar!

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute