Humble Lights laten groeien
met een creatieve campagnestrategie
Het Amsterdamse designmerk Humble Lights brengt overal een warm gevoel met draadloze sfeermakers. Knappe lampen die je gemakkelijk meeneemt door je hele huis. Van de zithoek naar je studeerplek tot in de tuin. Zonder ontsierend snoer, met allerlei handige extra’s.
Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en winst gerealiseerd.
Dit project in het kort
- Nieuw creatief campagneconcept
- Testen met verschillende USP’s en key messages
- Webshop aangepakt met CRO
- ROAS van alle kanalen boven de 400%
- Meer over e-commerce marketing
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Humble Lights. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie bespreken we waar de doelgroep echt op aan gaat en leggen we samen de doelen van de campagne vast.
Brainstormen
Campagne concept
Campagne opzetten
Ad messaging A/B testen
Campagne opschalen
De uitdaging
Het team van Humble Lights vond dat het tijd was voor een frisse blik op hun marketing. Naast de resellers zette ze voorheen vooral in op een enkel kanaal; Google Ads.
De uitdaging was om dit uit te breiden naar een complete funnelstrategie. De doelgroep moet geprikkeld worden op meerdere kanalen om uiteindelijk geactiveerd te worden binnen de webshop.
Tijdens de kick-off vertelde het team van Humble Lights ons alles over de succesfactoren van hun product. Dat gaf ons een duidelijk beeld waardoor growth marketeer Mark de marketingkansen identificeerde.
De aanpak
In een campagne blueprint bepaalden we de strategie: focus op Meta en Google Ads met dynamische retargeting en voor SEO geoptimaliseerde landingspagina’s.
Het campagneconcept was een lekker creatief proces. Omdat je wilt weten waar de doelgroep op aangaat, testten we altijd meerdere concepten: Creative copywriter Dieuwertje bedacht teksten voor banners met praktische USP’s versus sfeermakers. Daarnaast voerde ze de herkenbare Humble tone-of-voice door over alle kanalen van het merk.
Na livegang van de campagnes optimaliseerde onze PPC en social specialisten de ads naar een hoge ROAS. Tegelijkertijd verbeterden we de webshop steeds op basis van een SEO en CRO (conversie) advies.
Het resultaat
Humble Lights is ready to shine💡Vanaf het moment dat de campagne live staat, zijn we ongeduldig aan de slag gegaan met experimenteren. Waar de ROAS voor de campagnes in de eerste maanden nog 2,8 was, verbeterde dat al snel naar een winstgevende 4,16!
Ook op SEO gebied domineert Humble Lights nu steeds meer het zoekwoordonderwerp ‘draadloze verlichting’, wat terug te zien is in de omzetcijfers.
De data leerde ons daarnaast ook nieuwe inzichten. We testten 2 soorten uitgangspunten met de banners: sfeermakers en praktisch. En wat denk je? De praktische banners waren de duidelijke winnaars.
Mark Joon
Whello
“Door een goede strategie neer te zetten met veel experimenten weten we nu waar de sweetspots liggen. Wat ik mooi vind, is dat de klant nu het vertrouwen heeft om nog verder op te schalen.”
Jorren Teertstra
Humble Lights
“Fijne samenwerking met bi-weekly meetings. In de afgelopen 9 maanden van onze samenwerking met Whello hebben we de online omzet zien groeien met 35% tov het vorige jaar!”