Omzetstijging
x4 in één jaar

Realsupps is een high-end, exclusieve leverancier van health- en fitness-supplementen in België en Nederland. De mannen van Realsupps zitten vol ambitie en wilden groeien. Ze hadden alleen nog geen duidelijk streefdoel. Daar hebben we Realsupps mee geholpen.

Met een Google Search campagne en een Google Shopping campagne zorgden wij voor een flinke omzetstijging: in een jaar tijd is de omzet maar liefst verviervoudigd!

Dit project in het kort
  • Strategie met groeidoelen
  • Website conversie optimalisatie advies
  • Google Search & Shopping campagne
  • Meer over Realsupps
  • Meer over E-commerce marketing

Het proces

Bij Whello geloven we erg in co-creatie. Deze werk- en denkwijze hebben we ook toegepast bij Realsupps. Zo hebben we nauw samengewerkt met de klant, de Google ads & shopping specialist en het designteam. We bepaalden met elkaar de ad-strategie en de in te zetten advertenties.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot een succesvolle campagne:
Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concepten

Creatie advertenties

Live & A/B testen

Optimaliseren

De uitdaging

Realsupps had geen duidelijk streefdoel: ze wisten niet hoeveel ze wilden of konden groeien. Dit hebben wij aangescherpt: op basis van onze ervaringen met andere webshops hebben we ROAS doelen gesteld. Aan ons de uitdaging om dit waar te maken.

Whello Ontmoet Onze Specialisten

De aanpak

Om ons ROAS doel te halen, hebben we een Google Search campagne en een Google Shopping campagne opgezet. Met de Google Search campagne bereikten we ook ‘upper-funnel’ zoekwoorden zoals ‘welke supplementen voor spieropbouw’. Het gaat dan om klanten die zich nog aan het oriënteren zijn. Daarnaast optimaliseerde we de Google Shopping campagne op directe sales. Door de bestsellers te identificeren en daar de focus naar te verleggen, konden we snel resultaat behalen. Als laatste hebben we doorlopend A/B-testen uitgevoerd met de display ads (banners) om de ROAS, oftewel Return On Ad Spend, te verbeteren.

Het resultaat

Hard work payed off! En hoe: de omzet van Realsupps is binnen een jaar maar liefst verviervoudigd. Daarmee overtroffen we ruimschoots onze doelstellingen. Ook kreeg de website een stuk meer bezoekers. Van maart 2019 tot maart 2020 is het aantal websitebezoekers namelijk met 84% gestegen. De goede resultaten smaakten naar meer. Realsupps is sindsdien winstgevend uitgebreid naar onder andere België. De ambitie om nog verder te groeien is hoog. 

Voor ons was deze campagne weer een bewijs dat het doorlopend A/B-testen een mooi middel is om je bedrijf te laten groeien.

Meer omzet in één jaar

Websitebezoekers in één jaar

Internationale uitbreiding

Fabian Immers
SEA-specialist bij Whello

“De mannen van Realsupps zijn super ambitieus, proactief en heel ondernemend. Dat komt de samenwerking 100% ten goede. Mede hierdoor hebben we deze mooie resultaten met elkaar behaald.”

Lauren Leijten
Eigenaar bij Realsupps

“Samenwerken met Whello was top! Leuke groep gasten met kennis van zaken. De Google Advertenties waren goed ingesteld en werkten supergoed. Klein aandachtspuntje: die nootjes in het middelste bakje tijdens de Whello borrel waren kapot smerig.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute