Tijd voor een feestje
E-commerce marketing

Daily Style is dé webshop voor feestartikelen. Of je nu een verjaardag, bruiloft of themafeest organiseert, zij helpen je om van elk moment een onvergetelijk feest te maken. Maar zelfs een feestje bouwen kent uitdagingen. 

Privacyregels werden aangescherpt, third-party cookies verdwenen, en ineens was een groot deel van de klantdata niet meer beschikbaar. Als datagedreven e-commercebedrijf was dit een flinke uitdaging. Voeg daar de migratie naar een nieuw platform (hallo, Magento 2) aan toe en je hebt een combinatie van technische problemen. Het verkeer daalde, de omzet liep achteruit, en zichtbaarheid in Google Shopping liep terug. 

Wat doe je dan?
Je kunt stil blijven zitten en hopen dat het beter wordt, of… je gaat aan de slag. Daily Style koos voor dat laatste. Samen gingen we de uitdaging aan. Een traject vol geautomatiseerde oplossingen, creatieve campagnes en technische verbeteringen volgde. 

Dit project in het kort

Het proces

We begonnen met luisteren. Wat speelde er? Wat moest er écht opgelost worden? Daily Style wilde niet alleen herstellen wat verloren was gegaan, maar ook klaar zijn voor de toekomst.

Het proces begon met een brainstormsessie, waarin we samen de doelen en opbouw van het marketingtraject vastlegden. We werkten als een verlengstuk van het Daily Style-team, waarbij we het project opdeelden in verschillende fasen. Dit gaf ons de ruimte om samen met Daily Style te bouwen aan een schaalbare oplossing die zowel technische als marketinguitdagingen zou oplossen.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

SEO analyse & campagne opzet

Whello Launch

Campagne launch

De uitdaging

Daily Style wilde niet alleen terug naar de oude resultaten, maar het liefst nog veel beter dan dat presteren. Dat was een enorme uitdaging met een webshop die zo’n grote drop heeft meegemaakt. Een andere uitdaging lag in het grote aantal producten: we promootten er meer dan 3000.

“Daily Style stond voor een uitdaging, maar samen hebben we niet alleen hersteld wat verloren was gegaan. We hebben een solide basis gelegd voor langdurig succes en groei.”

Server-side tagging

Privacyregels zijn streng, maar dat betekent niet dat je geen data meer kunt verzamelen. 

  • First-party cookies zorgden ervoor dat we waardevolle klantdata konden behouden.
  • Remarketing campagnes, die eerst onmogelijk leken, werden weer een krachtig wapen.
  • Uiteindelijk herstelden we met server-side tagging 20-30% van de verloren data. Hierdoor konden campagnes op Google, Meta en andere platforms weer optimaal draaien.
Ecommerce_automation_b2cmarketing_Whello
Ecommerce_automation_b2cmarketing_Whello

De aanpak

De herhaalaankopen stimuleren met automation
Feestjes organiseren is leuk, maar klanten trekken én terug laten komen is een kunst op zich. Daarom implementeerden we slimme automatisaties:

  • Geautomatiseerde e-mails voor bedankjes, verjaardagen of een subtiele herinnering dat er nog een winkelmandje op hen wacht.
  • Pop-ups met kortingsacties die twijfelende bezoekers over de streep trokken.
  • Re-engagementcampagnes die slapende klanten wakker schudden met precies de juiste boodschap. Het resultaat? Een soepelere klantreis én meer herhaalaankopen.

Campagnes die raken
Daily Style wilde relevant blijven, vooral tijdens drukke feestperiodes. Denk aan feestdagen, Black Friday of de zomer vol bruiloften. We ontwikkelden campagnes die niet alleen producten verkochten, maar een gevoel overbrachten.

  • Op TikTok en Meta combineerden we authentieke User-Generated Content met stijlvolle videoproducties. Want wie kan anderen beter overtuigen van je producten dan je eigen klanten? Het resultaat? Meer conversies én een merk dat echt ging leven.
  • Google Shopping. Productfeeds werden geoptimaliseerd met relevantere titels, zoals “plastic borden” naar “Plastic Borden Rechthoek Goud.” A/B-testen van biedstrategieën resulteerde in een ROAS van meer dan 600% en een stijging van +200% in aankopen.

En hoe zat het met de SEO-strategie?
Toen Daily Style overstapte naar Magento 2, hebben cruciale categoriepagina’s daaronder geleden. Door deze te herstellen en nieuwe content te creëren, zagen we een groei van 75% in organisch verkeer.

Het resultaat

Met een aanpak die data, strategie en creativiteit combineert, heeft Daily Style niet alleen zijn zichtbaarheid en omzet hersteld, maar ook een stevige basis gelegd voor duurzame groei. Klaar voor de toekomst, klaar om elk moment een feest te maken.

  • Extra aankopen dankzij gerichte campagnes en betere dataverzameling.
  • Een groter magazijn om de groeiende vraag bij te benen.
  • Klaar voor een cookieless toekomst dankzij slimme data-oplossingen.

Return on advertising spend (ROAS)

Aankopen

Organisch verkeer

Ecommerce_automation_b2cmarketing_Whello
Kirsten Blom - growth manager | Whello

Kirsten Blom
Growth Manager bij Whello

”Het is geweldig om samen te werken met een partner die begrijpt wat je nodig hebt en je helpt bij elke stap. We hebben echt samen aan deze doelen gewerkt, en dat voelt gewoon heel goed. Samen hebben we niet alleen de uitdagingen overwonnen, maar ook een feest van onze successen gemaakt!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute