Professionals en ondernemers weer

in de schoolbanken trekken

De Hogeschool van Amsterdam is een bekende instelling voor jonge mbo- en havo-leerlingen die een voltijd vervolgstudie willen doen. Maar dat is niet het enige wat de Hogeschool van Amsterdam aanbiedt. Professionals en ondernemers uit het bedrijfsleven kunnen zich hier ook via een deeltijdopleiding laten om- of bijscholen.

Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

Dit project in het kort

Het proces

Bij Whello maken we succesvolle campagnes samen. Co-creatie noemen we dat. Zo bespraken we tijdens een eerste conceptsessie de doelen van de HvA, of we zaken misten en of we nog meer kansen konden benutten.

Vervolgens hebben we het project in verschillende fases opgedeeld, die we steeds samen met de HvA konden afvinken.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concepten

Creatie advertenties

Live & A/B testen

Optimaliseren

De uitdaging

Het imago van de HvA doorbreken was de grootste uitdaging. De instelling staat bekend als opleider voor jonge doorstromers, maar biedt ook deeltijdopleidingen voor professionals die zich willen om- of bijscholen. De uitdaging van dit project was dan ook om deze doelgroep te bereiken en ervan te overtuigen dat de Hogeschool van Amsterdam de beste keuze is voor het volgen van een deeltijdopleiding.

De aanpak

Samen met de HvA startten we met het zoeken naar de onderscheidende factor van de deeltijdopleidingen ten opzichte van andere aanbieders. We stelden een unieke marketingstrategie op. En door customer journey mapping bepaalden we via welke kanalen en op het welk moment we de doelgroep het beste konden bereiken. 

Voor de invulling van de campagne bouwden we aparte landingspagina’s per doelgroep, schreven we pakkende teksten en maakten we korte en lange video’s. Via remarketing wisten we de geïnteresseerde professionals echt over de streep te trekken.

Het resultaat

De inzet van videomarketing was een goede zet. Dat leverde veel interactie op met de doelgroep: gemiddeld kregen de video’s een view rate van maar liefst 45%! Met de korte video’s creëerden we awareness. De lange video’s overtuigden de professionals tijdens de remarketing campagne om zich in te schrijven voor een cursus. Eindresultaat: per cursus schreven 40 professionals zich in. Volle klaslokalen dus!

view rate gemiddeld

aanvragen per cursus

klaslokalen dus!

Gerichte social campagne

Bert Bos-Hogeschool van Amsterdam-Social Advertising

Bert Bos
Coördinator bij Hogeschool van Amsterdam

“Dat de campagne goed voor ons heeft gewerkt blijkt wel uit de resultaten: elke mastercourse is sindsdien vol. Mede dankzij jullie hulp weten professionals ons nu te vinden en zitten onze klaslokalen vol. Hulde daarvoor!”

Nasser al Kamouchi
Marketing strateeg bij Whello

“De samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam verliep ontzettend goed. Met de inzet van videomarketing wisten we echt het verschil te maken. De resultaten liegen er niet om. Volle schoolbanken, dus missie geslaagd!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute