Shinen in
de zoekmachines
Maandag detacheert professionals in de publieke sector: het onderwijs, de zorg, de overheid en in bedrijfsvoering. Op de website kwamen veel bezoekers binnen via branded verkeer. Dit zijn bezoekers die via Google gericht op zoek zijn naar vacatures bij Maandag. Mensen die in het algemeen zoeken naar vacatures binnen de publieke sector, bleven achter. Zonde, daar viel dus nog veel winst te behalen.
Dat is precies waar Whello om de hoek kwam kijken! Met behulp van een zoekwoordenanalyse pasten wij de websitestructuur en teksten aan. Zo zorgden we ervoor dat Maandag nu ook deze groep mensen bereikt.
Dit project in het kort
- Zoekwoordenanalyse
- Websitestructuur optimalisatie
- SEO audits & consultancy
- Rapportages en prognoses
- Meer over Maandag
- Meer over Recruitment marketing
Het proces
Bij Whello geloven we erg in co-creatie. Deze werk- en denkwijze hebben we dan ook toegepast bij Maandag. Zo hebben we nauw samengewerkt met Maandag om de websitestructuur aan te passen en nieuwe, unieke content te plaatsen.
Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Samen brainstormen
Strategie
Zoekwoordenanalyse
Websitestructuur & content
Learnings & optimaliseren
De uitdaging
De uitdaging van dit project zat ‘m in het aanpassen van de structuur van de website en het herschrijven van de teksten. Op de website gebruikte Maandag veel dezelfde content. Daar is Google geen fan van, dus aan ons de taak om dit te tackelen.
De aanpak
De eerste stap was een zoekwoordenanalyse uitvoeren en de website inhoudelijk in kaart brengen. Welke zoekwoorden worden op de website gebruikt en zijn dat wel de juiste? Hoe is de website opgebouwd en is dit logisch voor Google? Daar viel een verbeterslag in te maken. Samen met Maandag hebben we de websitestructuur en de content aangepast. Vervolgens hebben we een nieuwe SEO-check gedaan. De learnings hebben we doorgevoerd om de aanpassingen te verfijnen.
Het resultaat
Google merkte de verbeteringen op. De zoekmachine beloonde ons harde werk met een stijging in de rankingpositie van maar liefst 31,45%! Ook de vacaturepagina’s gericht op onderwijs, zorg, overheid en bedrijfsvoering kregen meer bezoekers. In 6 maanden tijd steeg het aantal organische bezoekers met 15%.
Mooie resultaten dus, maar we zijn nog niet klaar! Samen met Maandag werken we nog steeds hard om de vindbaarheid verder te verbeteren. Op naar die autoriteitspositie!
Stijging in Google positie
Stijging in organische bezoeken aan vacaturepagnia's
Geoptimaliseerde vacature pagina's
Tim Deitmers
Online marketeer bij MAANDAG
“Bij Whello kijken de specialisten naar de vraag achter de vraag. Ze denken met je mee en brengen jou op ideeën die je nog verder kunnen helpen groeien. Je hebt het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Dat is heel prettig!”
Myrthe Kuipers
SEO-specialist bij Whello
“De uitdaging was vooral het organisch zichtbaar krijgen van de verschillende domeinen van Maandag. Wij hebben de prestaties inzichtelijk gemaakt en op basis hiervan een strategie opgezet. Nu zien we dat de domeinen van Maandag steeds verder groeien.”