Shinen in
de zoekmachines

Maandag detacheert professionals in de publieke sector: het onderwijs, de zorg, de overheid en in bedrijfsvoering. Op de website kwamen veel bezoekers binnen via branded verkeer. Dit zijn bezoekers die via Google gericht op zoek zijn naar vacatures bij Maandag. Mensen die in het algemeen zoeken naar vacatures binnen de publieke sector, bleven achter. Zonde, daar viel dus nog veel winst te behalen. 

Dat is precies waar Whello om de hoek kwam kijken! Met behulp van een zoekwoordenanalyse pasten wij de websitestructuur en teksten aan. Zo zorgden we ervoor dat Maandag nu ook deze groep mensen bereikt.

Dit project in het kort
  • Zoekwoordenanalyse
  • Websitestructuur optimalisatie
  • SEO audits & consultancy
  • Rapportages en prognoses
  • Meer over Maandag
  • Meer over Recruitment marketing

Het proces

Bij Whello geloven we erg in co-creatie. Deze werk- en denkwijze hebben we dan ook toegepast bij Maandag. Zo hebben we nauw samengewerkt met Maandag om de websitestructuur aan te passen en nieuwe, unieke content te plaatsen.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie

Zoekwoordenanalyse

Websitestructuur & content

Learnings & optimaliseren

De uitdaging

De uitdaging van dit project zat ‘m in het aanpassen van de structuur van de website en het herschrijven van de teksten. Op de website gebruikte Maandag veel dezelfde content. Daar is Google geen fan van, dus aan ons de taak om dit te tackelen.

Maandag-Cases-SEO-zoekmachineoptimalisatie

De aanpak

De eerste stap was een zoekwoordenanalyse uitvoeren en de website inhoudelijk in kaart brengen. Welke zoekwoorden worden op de website gebruikt en zijn dat wel de juiste? Hoe is de website opgebouwd en is dit logisch voor Google? Daar viel een verbeterslag in te maken. Samen met Maandag hebben we de websitestructuur en de content aangepast. Vervolgens hebben we een nieuwe SEO-check gedaan. De learnings hebben we doorgevoerd om de aanpassingen te verfijnen.

Het resultaat

Google merkte de verbeteringen op. De zoekmachine beloonde ons harde werk met een stijging in de rankingpositie van maar liefst 31,45%! Ook de vacaturepagina’s gericht op onderwijs, zorg, overheid en bedrijfsvoering kregen meer bezoekers. In 6 maanden tijd steeg het aantal organische bezoekers met 15%. 

Mooie resultaten dus, maar we zijn nog niet klaar! Samen met Maandag werken we nog steeds hard om de vindbaarheid verder te verbeteren. Op naar die autoriteitspositie!

Stijging in Google positie

Stijging in organische bezoeken aan vacaturepagnia's

Geoptimaliseerde vacature pagina's

Tim Deitmers

Tim Deitmers
Online marketeer bij MAANDAG

“Bij Whello kijken de specialisten naar de vraag achter de vraag. Ze denken met je mee en brengen jou op ideeën die je nog verder kunnen helpen groeien. Je hebt het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Dat is heel prettig!”

Myrthe Kuipers
SEO-specialist bij Whello

“De uitdaging was vooral het organisch zichtbaar krijgen van de verschillende domeinen van Maandag. Wij hebben de prestaties inzichtelijk gemaakt en op basis hiervan een strategie opgezet. Nu zien we dat de domeinen van Maandag steeds verder groeien.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute