Groothandel in verpakkingsmaterialen
Nieuwe e-commerce strategie
Dit project in het kort:
- Conversie Optimalisatie
- SEO
- Google Ads
- Bekijk de website
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat.
We werkten dan ook nauw samen met Tupak. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Tupak aan werkten.
Kickoff & brainstorm
Marketingstrategie
Optimalisatie & content
SEA & SEO-synergie
Campagnes opschalen
Van winkel naar webshop
Ondanks hun stevige positie in de markt, zag Tupak dat e-commerce steeds belangrijker zou worden. Om verder te groeien, zochten ze daarom een partner die niet alleen verstand had van SEO en SEA, maar die ook kon helpen de webshop te optimaliseren.
Zo kwamen ze uit bij Whello. Wij hebben namelijk ook specialisten in huis op het gebied van CRO, design én content. Met ons multidisciplinaire team bieden we alle expertise onder één dak.
Conversie optimalisatie
+130% organische groei
De samenwerking
De samenwerking met Tupak begon klein, met een focus op Google Ads-campagnes. Wat Tupak vooral waardeerde, was de transparante samenwerking en het feit dat we niet gingen voor een quick fix, maar voor een duurzame relatie. Zoals Jorrit van Tupak het verwoordt:
“‘We waren op zoek naar een hands-on partner die pro-actief kansen spot. We streven naar een samenwerking voor de lange termijn. Een partner die ons helpt met groeien, die eerlijk is over wat wel en niet werkt en ons zo uitdaagt. De meeste partners waar we mee werken, zijn al jarenlang onderdeel van ons netwerk. Dan leer je elkaar kennen en weet je wat je aan elkaar hebt. Daarom begon de samenwerking met Whello klein. Zo konden we kijken of we matchten in werkwijze.’”
Na een succesvolle start met Google Ads, hebben we de samenwerking uitgebreid met een SEO-traject. Onze inzichten uit de betaalde campagnes konden direct worden toegepast op de SEO-activiteiten, wat zorgde voor snellere resultaten.
We begonnen met een technische analyse van de website en verbeterden de functionaliteit. Vervolgens hebben we samen met Tupak een data-gedreven contentstrategie opgezet, waarbij Tupak zelf verantwoordelijk was voor de contentcreatie. Dit bleek een gouden combinatie.
Het resultaat
Toen Tupak in 2024 de ambitie uitsprak om verder te groeien binnen e-commerce, hebben we samen deze ambitie vertaald naar concrete acties.
- Dankzij de gecombineerde expertise van Tupak en Whello werd er content gecreëerd die perfect aansloot bij de doelgroep en zorgde voor verhoogde conversies.
- In dezelfde periode hebben we een redesign van de website doorgevoerd, wat leidde tot een flinke verbetering van het conversiepercentage en verdere organische groei.
- Door de learnings van SEA toe te passen in de SEO-strategie hebben we het organisch verkeer naar de website met 130% verhoogd.
- De zoekvolumes en naamsbekendheid (‘branded searches’) van Tupak hebben een sterke stijging doorgemaakt.
In een periode waarin betaalde campagnes en CPC’s alleen maar duurder worden, wisten we in 2024 met Google Ads 96% meer sales te genereren, terwijl we het budget slechts met 57% steeg. Het beste nieuws? De kosten per sale daalden met maar liefst 20% – en daar zijn we ontzettend trots op.
meer sales
organisch verkeer naar website
kosten per sale
Google ads
Jorrit Slippens
Business Developer bij Tupak
“‘De strategische samenwerking met Whello heeft niet alleen onze conversies verhoogd, maar ook onze positie in de markt verstevigd. We kijken ernaar uit om samen in 2025 nog verder te groeien.’”
Tim van Elk
SEO specialist bij Whello
‘’Het is fijn om met een proactief team zoals Tupak samen te werken. Hun kennis van de markt en duidelijke communicatie maken het mogelijk om strategieën te ontwikkelen die echt impact hebben. Hierbij blijven we kritisch kijken naar de volgende stappen die we samen willen zetten’’