Groothandel in verpakkingsmaterialen
Nieuwe e-commerce strategie 

Tupak is dé groothandel in verpakkingsmaterialen voor e-commerce, logistiek, transport en retail, met een focus op kartonnen verzendkokers en bedrukte kokers. Sinds 1967 ondersteunt Tupak het MKB met op maat gemaakte verpakkingsoplossingen, betrouwbare voorraad, scherpe prijzen en snelle levering.

Of het nu gaat om standaard of specifieke verpakkingen, Tupak maakt het eenvoudig voor snelgroeiende bedrijven om hun logistieke processen te optimaliseren. Ondanks hun sterke marktpositie zag Tupak de toekomst steeds meer verschuiven richting e-commerce.

Dit project in het kort:

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. 

We werkten dan ook nauw samen met Tupak. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Tupak aan werkten.

Whello Opdracht

Kickoff & brainstorm

Whello Strategie Concept

Marketingstrategie

Whello Design

Optimalisatie & content

SEA & SEO-synergie

Whello Launch

Campagnes opschalen

Van winkel naar webshop

Ondanks hun stevige positie in de markt, zag Tupak dat e-commerce steeds belangrijker zou worden. Om verder te groeien, zochten ze daarom een partner die niet alleen verstand had van SEO en SEA, maar die ook kon helpen de webshop te optimaliseren.

Zo kwamen ze uit bij Whello. Wij hebben namelijk ook specialisten in huis op het gebied van CRO, design én content. Met ons multidisciplinaire team bieden we alle expertise onder één dak.

Conversie optimalisatie

Tupak_website_webshop_groothandel

+130% organische groei

Tupak_marketing_groei

De samenwerking

De samenwerking met Tupak begon klein, met een focus op Google Ads-campagnes. Wat Tupak vooral waardeerde, was de transparante samenwerking en het feit dat we niet gingen voor een quick fix, maar voor een duurzame relatie. Zoals Jorrit van Tupak het verwoordt:

“‘We waren op zoek naar een hands-on partner die pro-actief kansen spot. We streven naar een samenwerking voor de lange termijn. Een partner die ons helpt met groeien, die eerlijk is over wat wel en niet werkt en ons zo uitdaagt. De meeste partners waar we mee werken, zijn al jarenlang onderdeel van ons netwerk. Dan leer je elkaar kennen en weet je wat je aan elkaar hebt. Daarom begon de samenwerking met Whello klein. Zo konden we kijken of we matchten in werkwijze.’”

Na een succesvolle start met Google Ads, hebben we de samenwerking uitgebreid met een SEO-traject. Onze inzichten uit de betaalde campagnes konden direct worden toegepast op de SEO-activiteiten, wat zorgde voor snellere resultaten.

We begonnen met een technische analyse van de website en verbeterden de functionaliteit. Vervolgens hebben we samen met Tupak een data-gedreven contentstrategie opgezet, waarbij Tupak zelf verantwoordelijk was voor de contentcreatie. Dit bleek een gouden combinatie.

Het resultaat

Toen Tupak in 2024 de ambitie uitsprak om verder te groeien binnen e-commerce, hebben we samen deze ambitie vertaald naar concrete acties.

  • Dankzij de gecombineerde expertise van Tupak en Whello werd er content gecreëerd die perfect aansloot bij de doelgroep en zorgde voor verhoogde conversies.
  • In dezelfde periode hebben we een redesign van de website doorgevoerd, wat leidde tot een flinke verbetering van het conversiepercentage en verdere organische groei.
  • Door de learnings van SEA toe te passen in de SEO-strategie hebben we het organisch verkeer naar de website met 130% verhoogd.
  • De zoekvolumes en naamsbekendheid (‘branded searches’) van Tupak hebben een sterke stijging doorgemaakt.

In een periode waarin betaalde campagnes en CPC’s alleen maar duurder worden, wisten we in 2024 met Google Ads 96% meer sales te genereren, terwijl we het budget slechts met 57% steeg. Het beste nieuws? De kosten per sale daalden met maar liefst 20% – en daar zijn we ontzettend trots op.

meer sales

organisch verkeer naar website

kosten per sale

Google ads

Tupak_SEO_SEA_optimalisatie
Jorrit_Slippens_Tupak

Jorrit Slippens
Business Developer bij Tupak

“‘De strategische samenwerking met Whello heeft niet alleen onze conversies verhoogd, maar ook onze positie in de markt verstevigd. We kijken ernaar uit om samen in 2025 nog verder te groeien.’”

whello-specialisten-tim

Tim van Elk
SEO specialist bij Whello

‘’Het is fijn om met een proactief team zoals Tupak samen te werken. Hun kennis van de markt en duidelijke communicatie maken het mogelijk om strategieën te ontwikkelen die echt impact hebben. Hierbij blijven we kritisch kijken naar de volgende stappen die we samen willen zetten’’

whello-specialisten-tim whello-specialisten-tim
Tim van Elk


    Nieuwe websiteNieuwe webshopWebdesignWebsitetekstenIntegraties met tools


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute