Internationale campagnes
voor een SaaS scale-up
MobieTrain is een mobile learning platform. Hiermee houden bedrijven hun medewerkers up-to-date in korte trainingen van 5 minuten op de smartphone. De klantenkring van MobieTrain bestaat onder andere uit BMW, Vans, Timberland en de gemeente Rotterdam.
Het product zit echter in een nichemarkt, waardoor het een uitdaging is om organisaties bewust te maken van deze nieuwe manier van leren. Whello kreeg dan ook de taak om de juiste doelgroep aan te spreken. En dat lukte: we creëerde een stabiele leadgeneratie en MobieTrain slaagde er in zijn omzet te verviervoudigen!
Dit project in het kort
- Learnings uit lokale campagnes
- Opschalen naar internationale campagnes
- Hubspot implementatie, email flows en dashboarding
- Meer over MobieTrain
- Meer over SaaS marketing
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van het marketingtraject vast. Want resultaat begint met het opstellen van harde doelstellingen.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met het team van MobieTrain aan werkten.

Brainstormsessies

Personas & strategie

Campagne funnel opzet

Experimenteren & learnings

Campagne opschalen
De uitdaging
Microlearning is een niche: de doelgroep bestaat uit bedrijven met 200+ medewerkers die op zoek zijn naar trainingsmogelijkheden. Hoe kunnen we door marketing een stabiele leadgeneratie stroom creëren?
De strategie bestaat uit een stukje awareness om microlearning bekend te maken en de boodschap bij de juiste personen te krijgen (HR managers, innovation managers etc.). Vervolgens moet je de doelgroep zien warm te houden zodat je er bij bent als de beslissing valt. Dus van awareness en consideration naar decision 🚀

De aanpak
Met een marketing funnel aanpak zetten we in op inspirerende en activerende content. Na verschillende experimenten creëerde we uit de learnings een mooie marketing funnel. Het succes van MobieTrain in a nutshell:
- Awareness: Ebook download campagnes op Linkedin met relevante content per branche (o.a. ‘retail industry’).
- Consideration: Video ads met een retail user-case. Daarnaast een Google ads campagne gericht op relevante zoekwoorden.
- Decision: Marketing automation flow met relevante retail email content om leads engaged te houden.
Deze succesvolle marketing aanpak diende als een blueprint voor de internationale campagnes. Uit de internationale Google Ads campagne haalde we waardevolle data en konden we snel identificeren in welke landen het meeste animo was voor MobieTrain. Naast de Benelux draaien er nu meerdere succesvolle internationale campagnes.
Het resultaat
Het resultaat van onze marketing aanpak kan je opdelen in MQL’s (marketing qualified leads), SQL’s (sales qualified leads) en nieuwe deals.
- MQL’s: Het aantal downloads (whitepapers en Ebooks) steeg van niets naar honderden per maand
- SQL’s: Het aantal demo aanvragen steeg met 350%
- Deals: De omzet verviervoudigde
De enorme groei maakte dit SaaS bedrijf een interessante investeringsobject. MobieTrain haalde vier miljoen euro op in een investeringsronde. Met de nieuwe kapitaalronde trekt de scale-up de nodige middelen aan om internationaal verder te groeien. Als dat geen reden voor een feestje is, dan weten we het ook niet meer! 🎉
Demo aanvragen
Jaaromzet


Nasser al Kamouchi
Marketing strateeg bij Whello
“Vanaf het moment dat we de samenwerking startte met Mobietrain hebben we ingezet op een groei-mindset. Ideeën verzamelen, experimenteren, leren en opschalen. Dat gaat met vallen opstaan, maar uiteindelijk staat er dan een marketing basis waar je op kunt voortbouwen.”

Laurent Van Brussel
Marketing manager bij Mobietrain
“Graag willen we jullie bedanken voor onze samenwerking en de projecten die hebben bijgedragen tot onze groei.”