Rebranding strategie
Je wilt dat je nieuwe merkpositionering een doorslaand succes wordt. Daarom doorlopen we eerst een aantal stappen voordat we starten met het maken van de schetsen.
- Discovery fase: Analyse van jouw onderscheidend vermogen
- Persona’s creëren: Waar ligt de behoefte van jouw doelgroep?
- Merkpositionering: Hoe spelen we in op de doelgroep?
- Rebranding: Huisstijlontwikkeling
- Webdesign en online uitingen: Live gaan en optimaliseren!
Tijdens een rebranding traject zetten we je doelgroep op nummer 1. Als marketeers kunnen we ons goed verplaatsen in jouw klanten. We bedenken samen hoe we hen gaan inspireren en overtuigen. Zodra de merkstrategie is bepaald, staan onze designers en copywriters klaar om je nieuwe tone of voice en huisstijl te ontwikkelen.
Een rebranding traject?
Zo wordt ‘ie succesvol
Bij Whello geloven we in co-creatie:Â we laten je graag participeren in het proces. Wie anders weet beter wat de nuances zijn van de doelgroep? Reken op een intensieve samenwerking met onze marketing strateeg, designer en copywriter.
Samenwerken met Whello
- Brainstormen over de doelgroep, usp’s en jouw doelstellingen
- Sneller resultaat door de inbreng van jouw kennis van de branche
- Een vaste projectmanager die de planning bewaakt
We bepalen eerst samen met jou de strategie. Hoe gaan we ons onderscheiden? Waar liggen de frustraties van de doelgroep en hoe spelen we daarop in? Hier rolt een merkstrategie uit als basis voor alle acties.
Een rebranding traject blijft niet beperkt tot een vernieuwde huisstijl. Je hebt een copywriter nodig die de stijl verwerkt in een nieuwe tone of voice. En je hebt een SEO-specialist nodig zodat je geen posities in Google verliest bij de lancering van je nieuwe site.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketing diensten onder één dak. Naast designers en copywriters hebben wij bijvoorbeeld ook marketeers en videoproducers in-house om jouw rebranding integraal aan te pakken.
We beginnen elk project met een kick-off sessie waarbij we jou en je collega’s uitnodigen om te brainstormen. Tijdens onze samenwerking brengen we graag bedrijfsbezoekjes om de bedrijfscultuur eigen te maken.
Brand identity & webdesign
Bigger Brain Co
Samen met Bigger Brain Co wisten wij de kern van hun identiteit naar boven te brengen, een eigen tone of voice te ontwikkelen en dit alles online zichtbaar te maken met een passende website.
Bekijk de hele case