Eén van de belangrijkste optimalisatie mogelijkheden in Google Ads zijn de uitsluitingszoekwoorden. Dit zijn de zoekwoorden waar je absoluut NIET op gevonden wilt worden. Je wilt tenslotte alleen betalen voor relevante klikken. We gaan je een handje helpen met een enorme lijst van zoekwoorden die je altijd zou moeten uitsluiten van je Google Ads campagne. Maar eerst;

Wat is de logica achter uitsluitingszoekwoorden?

Alles wat niet relevant is, sluit je uit. Klinkt logisch toch? Toch zien we dat er in de praktijk vaak geen harde keuzes worden gemaakt. Laten we een voorbeeld nemen: Stel je verkoopt leren tassen voor vrouwen in Amsterdam. Dan wil je WEL gevonden worden op:

  • leren tassen sales amsterdam
  • leren tassen winkel amsterdam
  • leren weekendtas vrouwen

Maar je wilt NIET gevonden worden op:

  • leren tassen mannen, dus sluit je ‘mannen’ uit.
  • leren tassen winkel rotterdam, dus sluit je ‘rotterdam’ uit.
  • suede tasjes vrouwen, dus sluit je ‘suede’ uit.

Het advies is zeer concreet zoekwoorden uit te sluiten. Dus het liefst geen indirect relevante zoekwoorden opnemen in je campagne. Want keer op keer blijkt uit onze statistieken, hoe relevanter hoe beter: Als mensen specifiek zoeken op suede tassen, zitten ze niet te wachten op mogelijk ook interessante leren tassen.

Welke zoekwoorden zou je ALTIJD moeten uitsluiten?

Maar dan is er ook een groep universele zoekwoorden, die je altijd op voorhand wilt uitsluiten. Zonde van je klikbudget als je pas achteraf erachter komt dat je voor dergelijke zoekwoorden hebt betaald. Bij Whello gebruiken we intern een lijst met universele negatieve zoekwoorden, wat een resultaat is van jaren campagnes beheren. We delen deze graag met jou 🙂

  • Universele uitsluitingszoekwoorden

Deze zoekwoorden moeten standaard aan elke campagne worden toegevoegd. Voel je vrij om degene te kiezen die relevant zijn voor je campagne of gebruik ze allemaal!

goedkoop
routebeschrijving
route
adres
auto
huren
huur
facebook
samples
samples
recept
maps
kaart
kaarten
video
spel
spellen
game
games
gratis
gratis
youtube
vimeo
torrents
downloaden
download
naakt
porno
sex
ebay
marktplaats
alibaba
activering
sleutel
bittorrent
Pirate Bay
sleutel
nummer
wachtwoord
code
coupon
gehackt
generator
licentie
snel
delen
serie
aantal
seks
sexy
torrentz
ontgrendeld
serienummer
illegaal
licentiesleutel
amazone
songtekst
liedje
zelf
pdf
hoe
wat

  • Werkzoekenden weren

carrière
carrières
werk
dienst
huren
intern
stagiaires
stage
stages
baan
jobs
functie
medewerker
recruiter
rekruteren
sollicitatie
solliciteren
cv
motivatiebrief
salarissen
salaris
werkgever
bezetting
beroepen
fulltime
parttime
werk
openingen
baan
vacature
vacatures
monsterboard
indeed
loon
inkomen
recruiter
recruiters

  • Tenzij je een school of een opleider bent, wil je ook zeker deze zoekwoorden uitsluiten

klas
klassen
college
hogescholen
cursus
cursussen
training
trainingen
onderwijs
school
scholen
opleiding
opleiden
universiteiten
universiteit
mbo
hbo
wo
leren
college
zelfstudie
tutorials
leerboek
studieboeken
studieboek
boeken

Hoop dat dit lijstje helpt. Veel succes met het optimaliseren van je Adwords campagne!

Ps. Aarzel niet contact met een van onze Google Ads specialisten op te nemen als je vragen hebt over je Google ads campagne 😉

 

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute