Remarketing list for search ads (RLSA) isoleert degenen die jouw website hebben bezocht, waardoor je gericht kunt bieden op deze groep mensen in Google Search. Vanzelfsprekend zijn deze remarketing campagnes efficiënter als je dit segmenteert. Hier zijn 6 bewezen search remarketing strategieën die jouw campagnes een serieuze boost zullen geven.

remarketing uitleg visual

1. Brede zoekwoorden in je RLSA campagnes inzetten

Creëer een nieuwe campagne gericht op een specifieke doelgroep van je remarketing lijst, bijvoorbeeld bezoekers die mannenschoenen hebben bekeken. Omdat je deze groep al hebt geïdentificeerd als mannen die jouw merk kennen en geïnteresseerd zijn in schoenen, kun je bredere zoekwoorden instellen zoals +schoenen. Naast een groter bereik is dit een mooie manier om nieuwe zoekwoord ideeën op te doen.

2. Elimineer waste in Branded Campagnes

Er is altijd discussie over de nut van branded campagnes. De vraag is of je geld uit aan het geven bent aan bezoekers die je website toch wel hadden gevonden, zonder de branding inspanningen. Met RLSA kun je je branded campagnes efficiënter maken door segmenten te creëren van bezoekers die al een transactie, aanvraag of inschrijving hebben gemaakt op je website. Door deze groep uit te sluiten betaal je alleen voor nieuwe bezoekers.

 

Of beter….

3. Bied juist meer op klanten

Iemand die al iets heeft gekocht op je website , zal bij latere bezoeken eerder iets kopen dan nieuwe bezoekers. Meer bieden op deze groep kan dus veel profijt opleveren. Je kan bijvoorbeeld ook je klanten sturen naar een unieke landingspagina met een kortingscoupon voor bestaande klanten!

4. Gebruik RSLA voor een aangepaste advertentie

Je kan een unieke advertenties bedenken voor terugkerende bezoekers. Helaas betekend dit ook dat je de betreffende campagne moet dupliceren om hierin de unieke advertenties te zetten.

Doordat de zoekwoorden dubbel in je account staan, adviseert Google om je biedingen in de RSLA campagne te verhogen om toch de voorkeur te krijgen. Wij raden dit juist af. Ten eerste kunnen de remarketing zoekwoorden ondanks hogere biedingen toch verliezen van de originele zoekwoorden door verschillende quality scores. Je kunt beter de remarketing lijst uitsluiten in de originele campagne. Hierdoor krijg je een duidelijk onderscheid tussen nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers.

5. Richt je op onafgemaakte aankopen

Maak een remarketing lijst aan voor mensen die ergens in je aankoopproces zijn afgehaakt. Waarschijnlijk zijn ze nog steeds geïnteresseerd. Haal ze over met een unieke advertentie en landingspagina!

6. Bied hoger op basis van jouw klant aankoopcyclus

Als je goed inzicht hebt in de aankoopcyclus van je klanten kan je RSLA inzetten voor upsell kansen. Als iemand een smartphone koopt, zal deze normaal gesproken 14-28 dagen later op zoek gaan naar add-ons en accessoires. Zet remarketing in wanneer je klanten op zoek gaan naar deze upsell producten!

 

Meer tips nodig? Vraag het aan onze Adwords specialisten! Of bekijk onze Google Ads diensten!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute