Remarketing list for search ads (RLSA) isoleert degenen die jouw website hebben bezocht, waardoor je gericht kunt bieden op deze groep mensen in Google Search. Vanzelfsprekend zijn deze remarketing campagnes efficiënter als je dit segmenteert. Hier zijn 6 bewezen search remarketing strategieën die jouw campagnes een serieuze boost zullen geven.
1. Brede zoekwoorden in je RLSA campagnes inzetten
Creëer een nieuwe campagne gericht op een specifieke doelgroep van je remarketing lijst, bijvoorbeeld bezoekers die mannenschoenen hebben bekeken. Omdat je deze groep al hebt geïdentificeerd als mannen die jouw merk kennen en geïnteresseerd zijn in schoenen, kun je bredere zoekwoorden instellen zoals +schoenen. Naast een groter bereik is dit een mooie manier om nieuwe zoekwoord ideeën op te doen.
2. Elimineer waste in Branded Campagnes
Er is altijd discussie over de nut van branded campagnes. De vraag is of je geld uit aan het geven bent aan bezoekers die je website toch wel hadden gevonden, zonder de branding inspanningen. Met RLSA kun je je branded campagnes efficiënter maken door segmenten te creëren van bezoekers die al een transactie, aanvraag of inschrijving hebben gemaakt op je website. Door deze groep uit te sluiten betaal je alleen voor nieuwe bezoekers.
Of beter….
3. Bied juist meer op klanten
Iemand die al iets heeft gekocht op je website , zal bij latere bezoeken eerder iets kopen dan nieuwe bezoekers. Meer bieden op deze groep kan dus veel profijt opleveren. Je kan bijvoorbeeld ook je klanten sturen naar een unieke landingspagina met een kortingscoupon voor bestaande klanten!
4. Gebruik RSLA voor een aangepaste advertentie
Je kan een unieke advertenties bedenken voor terugkerende bezoekers. Helaas betekend dit ook dat je de betreffende campagne moet dupliceren om hierin de unieke advertenties te zetten.
Doordat de zoekwoorden dubbel in je account staan, adviseert Google om je biedingen in de RSLA campagne te verhogen om toch de voorkeur te krijgen. Wij raden dit juist af. Ten eerste kunnen de remarketing zoekwoorden ondanks hogere biedingen toch verliezen van de originele zoekwoorden door verschillende quality scores. Je kunt beter de remarketing lijst uitsluiten in de originele campagne. Hierdoor krijg je een duidelijk onderscheid tussen nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers.
5. Richt je op onafgemaakte aankopen
Maak een remarketing lijst aan voor mensen die ergens in je aankoopproces zijn afgehaakt. Waarschijnlijk zijn ze nog steeds geïnteresseerd. Haal ze over met een unieke advertentie en landingspagina!
6. Bied hoger op basis van jouw klant aankoopcyclus
Als je goed inzicht hebt in de aankoopcyclus van je klanten kan je RSLA inzetten voor upsell kansen. Als iemand een smartphone koopt, zal deze normaal gesproken 14-28 dagen later op zoek gaan naar add-ons en accessoires. Zet remarketing in wanneer je klanten op zoek gaan naar deze upsell producten!
Meer tips nodig? Vraag het aan onze Adwords specialisten! Of bekijk onze Google Ads diensten!