Remarketing list for search ads (RLSA) isoleert degenen die jouw website hebben bezocht, waardoor je gericht kunt bieden op deze groep mensen in Google Search. Vanzelfsprekend zijn deze remarketing campagnes efficiënter als je dit segmenteert. Hier zijn 6 bewezen search remarketing strategieën die jouw campagnes een serieuze boost zullen geven.

remarketing

1. Brede zoekwoorden in je RLSA campagnes inzetten

Creëer een nieuwe campagne gericht op een specifieke doelgroep van je remarketing lijst, bijvoorbeeld bezoekers die mannenschoenen hebben bekeken. Omdat je deze groep al hebt geïdentificeerd als mannen die jouw merk kennen en geïnteresseerd zijn in schoenen, kun je bredere zoekwoorden instellen zoals +schoenen. Naast een groter bereik is dit een mooie manier om nieuwe zoekwoord ideeën op te doen.

2. Elimineer waste in Branded Campagnes

Er is altijd discussie over de nut van branded campagnes. De vraag is of je geld uit aan het geven bent aan bezoekers die je website toch wel hadden gevonden, zonder de branding inspanningen. Met RLSA kun je je branded campagnes efficiënter maken door segmenten te creëren van bezoekers die al een transactie, aanvraag of inschrijving hebben gemaakt op je website. Door deze groep uit te sluiten betaal je alleen voor nieuwe bezoekers.

 

Of beter….

3. Bied juist meer op klanten

Iemand die al iets heeft gekocht op je website , zal bij latere bezoeken eerder iets kopen dan nieuwe bezoekers. Meer bieden op deze groep kan dus veel profijt opleveren. Je kan bijvoorbeeld ook je klanten sturen naar een unieke landingspagina met een kortingscoupon voor bestaande klanten!

4. Gebruik RSLA voor een aangepaste advertentie

Je kan een unieke advertenties bedenken voor terugkerende bezoekers. Helaas betekend dit ook dat je de betreffende campagne moet dupliceren om hierin de unieke advertenties te zetten.

Doordat de zoekwoorden dubbel in je account staan, adviseert Google om je biedingen in de RSLA campagne te verhogen om toch de voorkeur te krijgen. Wij raden dit juist af. Ten eerste kunnen de remarketing zoekwoorden ondanks hogere biedingen toch verliezen van de originele zoekwoorden door verschillende quality scores. Je kunt beter de remarketing lijst uitsluiten in de originele campagne. Hierdoor krijg je een duidelijk onderscheid tussen nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers.

5. Richt je op onafgemaakte aankopen

Maak een remarketing lijst aan voor mensen die ergens in je aankoopproces zijn afgehaakt. Waarschijnlijk zijn ze nog steeds geïnteresseerd. Haal ze over met een unieke advertentie en landingspagina!

6. Bied hoger op basis van jouw klant aankoopcyclus

Als je goed inzicht hebt in de aankoopcyclus van je klanten kan je RSLA inzetten voor upsell kansen. Als iemand een smartphone koopt, zal deze normaal gesproken 14-28 dagen later op zoek gaan naar add-ons en accessoires. Zet remarketing in wanneer je klanten op zoek gaan naar deze upsell producten!

 

Meer tips nodig? Vraag het aan onze Adwords specialisten!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem