Google Shopping neem een steeds belangrijkere rol in voor webshops. In Amerika is het totale budget dat uitgegeven wordt aan Google-shopping inmiddels al groter (56%) dan de ‘ouderwetse’ Google-advertenties. Om je te onderscheiden van de concurrentie kan een goede strategie letterlijk goud waard zijn. Om je op weg te helpen hebben we hier 7 geavanceerde Google Shopping strategieën voor je.

1. Segmenteer op basis van intentie

Simpel gezegd: als iemand op zoek is naar een ‘nylon Prada tas’, dan is dat een hele andere manier van zoeken dan iemand die op zoek is naar een ‘fietstas’. De ene zoekt naar een bepaald merk, de ander naar een bepaalde functie. Het is belangrijk dat je je verschillende Google shopping-advertenties daarop aanpast.

2. Houd je prijs concurrerend

De prijs is in Google Shopping één van de belangrijkste graadmeter voor succesvolle conversies. De simpelste uitleg: hoe concurrerender de prijs, hoe meer conversie. Een bewezen strategie is het binnenhalen van klanten met enkele scherp-geprijsde producten. En eenmaal klant, betekent dit vaak meerdere herhaal aankopen van andere producten.

3. Test en optimaliseer je biedingen continu

De return on investment bij biedingen in Google Shopping is erg instabiel. Het is zeker niet zo: hoe meer je biedt, hoe meer het oplevert. Blijf daarom jouw opbrengsten uit biedingen voor campagnes testen en pas met behulp van die metingen je toekomstige biedingen aan.

4. Voeg zoekwoorden toe aan producttitels

Bijvoorbeeld: verander ‘Nylon Prada Tas’ in ‘Handtassen – Zwarte Nylon Prada Handtas’. Zo scoor je niet alleen op de zoekwoorden Prada tas, maar ben je ook vindbaar voor mensen die op zoek zijn naar Zwarte Handtassen – niet iedereen weet immers van tevoren al dat ze een Prada handtas willen.

5. Segmenteer op producteigenschappen

Een Prada tas is duurder en levert over het algemeen meer winst op dan een gemiddelde fietstas, dus de kosten per klik mogen voor de Prada tas over het algemeen vaak hoger zijn dan voor de fietstas. Het is dus belangrijk dat hier onderscheid in zit. Dus is het belangrijk dat je jouw biedingen per producteigenschappen segmenteert.

6. Ben bij de tijd

Om 3 uur ’s nachts worden er minder Prada tassen verkocht dan om 3 uur ’s middags, dus pas daar ook je biedingen op aan. Check de conversieratio’s per tijdvak, segmenteer deze van hoog naar laag en pas daar je biedingen op aan.

7. Gebruik remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA)

Mensen die jouw producten al eens gezien hebben, hebben een aanzienlijk hogere kans om te kopen dan compleet nieuwe klanten. Daarom is het verstandig om je producten vaker te laten zien aan klanten die je eerder bezochten. Dat kan op een heel goede manier met de RLSA-functie van Google. Maak daar gebruik van!

Dus…

Google Shopping maakt een opmars in de strijd om online verkopen, dus zorg ervoor dat je goed voorbereid bent. Gebruik deze 7 tips, zodat je er een winstgevende kanaal bij hebt.

Neem gerust contact op met een van onze SEA specialisten. Bekijk hier al onze Google Ads diensten.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    5 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute