Voor veel websites is Google Adwords een belangrijke bron van bezoekers en zorgen de advertenties voor een groot deel van de omzet. Het doel van een Adwords campagne is om zoveel mogelijk relevante bezoekers naar je website te leiden tegen zo laag mogelijke klikkosten. De klikfrequentie (CTR) laat de verhouding zien tussen het aantal vertoningen van een advertentie en het aantal keren dat bezoekers op deze advertentie hebben geklikt. Een hoge klikfrequentie is daarmee een belangrijke criteria voor een geslaagde Adwords campagne. Het is daarom belangrijk om de CTR voortdurend te optimaliseren. Lees hieronder hoe je op 8 manieren jouw CTR kunt verhogen.

1. (Gratis) advertentie-extensies

Scoren met je advertenties betekent opvallen. Dit doe je door extensies toe te voegen aan de advertenties. Hierdoor nemen de advertenties meer ruimte in en vallen ze beter op. Door extensies te gebruiken, voeg je in principe extra informatie toe aan de advertenties. Met de extensies is het bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde pagina’s via sitelinks te promoten of de locatie en contactgegevens van jouw vestiging te tonen. Het toevoegen van de advertentie-extensies is gratis, maar je betaalt wel voor elke klik die daarop wordt gemaakt.

2. Denk niet in prijzen, maar in kortingen

Prijzen herinneren gebruikers eraan dat ze niet veel later geld moeten uitgeven. Niemand wordt er graag aan herinnerd dat ze geld moeten uitgeven in de daaropvolgende stappen. Door prijzen te verwijderen en kortingen toe te voegen, zal de CTR toenemen.

3. De magie van het woord ‘gratis’

Veel webshops bieden gratis samples aan of de optie om een kosteloze catalogus aan te vragen. Gebruik het woord ‘gratis’ daarom in de advertentieteksten, want in Nederland zijn we gek op gratis producten. De kans is heel groot dat hierdoor de CRT stijgt, en het aantal conversies groeit.

4. Zorg voor actuele advertenties

Door in te spelen op bepaalde feestdagen en evenementen, zorg je ervoor dat de advertenties actueel zijn en beter opvallen bij de internetgebruiker. Speel dus handig in op feestelijke dagen zoals Moederdag, Dierendag, Pasen of Kerst.

5. Val op door opmerkelijke titels

De titel is de zin die het meest opvalt in een Adwords advertentie. Het is belangrijk dat je hier aandacht aan besteed. Bekijk binnen Google Adwords de populaire zoektermen en laat deze terugkomen in de titel. Dit woord wordt dan dikgedrukt weergegeven. Ook door een vraagteken toe te voegen aan de eerste regel, wordt de koptekst langer. Onderzoek van Google toont aan dat advertenties met langere kopteksten een betere CTR hebben.

6. Voeg een merknaam toe

Veel bezoekers zijn merkgericht en zijn specifiek op zoek naar een bepaald product of merk. Deze bezoekers gebruiken vaak een merknaam tijdens het zoeken. Door populaire merken op te nemen in de advertentie heeft de bezoeker extra reden om jouw website te bezoeken.

7. Stel een vraag

Door vragen te stellen lok je reacties uit. Als jij je klanten goed kent, dan weet je ook welke vragen zij veelal hebben. Een vragende titel zorgt daarmee voor herkenning bij de bezoeker en laat zien dat jouw website antwoord biedt. Men zoekt tenslotte om antwoorden te vinden.

8. Maak gebruik van zichtbare URL’s

De zichtbare URL in de Adwords advertentie roept herkenning op. Het geeft de bezoeker immers een idee van de pagina waarop de bezoeker belandt. Pas als er enige vorm van vertrouwen is, wordt er geklikt op de URL. Dat vertrouwen heb je voor een groot deel zelf in handen, door voor een duidelijke URL-structuur te zorgen. Bovendien laat je door middel van een goede website structuur zien welke pagina’s jouw website nog meer te bieden heeft. Zorg voor herkenning, want herkenning bevordert de conversie optimalisatie.

 

Wil jij ook de CRT verhogen door middel van Adwords optimalisatie? Whello helpt jouw hier graag bij!
Neem contact met ons op, en samen kunnen wij kijken hoe wij jouw conversie kunnen optimaliseren.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute