Voor veel websites is Google Adwords een belangrijke bron van bezoekers en zorgen de advertenties voor een groot deel van de omzet. Het doel van een Adwords campagne is om zoveel mogelijk relevante bezoekers naar je website te leiden tegen zo laag mogelijke klikkosten. De klikfrequentie (CTR) laat de verhouding zien tussen het aantal vertoningen van een advertentie en het aantal keren dat bezoekers op deze advertentie hebben geklikt. Een hoge klikfrequentie is daarmee een belangrijke criteria voor een geslaagde Adwords campagne. Het is daarom belangrijk om de CTR voortdurend te optimaliseren. Lees hieronder hoe je op 8 manieren jouw CTR kunt verhogen.

1. (Gratis) advertentie-extensies

Scoren met je advertenties betekent opvallen. Dit doe je door extensies toe te voegen aan de advertenties. Hierdoor nemen de advertenties meer ruimte in en vallen ze beter op. Door extensies te gebruiken, voeg je in principe extra informatie toe aan de advertenties. Met de extensies is het bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde pagina’s via sitelinks te promoten of de locatie en contactgegevens van jouw vestiging te tonen. Het toevoegen van de advertentie-extensies is gratis, maar je betaalt wel voor elke klik die daarop wordt gemaakt.

2. Denk niet in prijzen, maar in kortingen

Prijzen herinneren gebruikers eraan dat ze niet veel later geld moeten uitgeven. Niemand wordt er graag aan herinnerd dat ze geld moeten uitgeven in de daaropvolgende stappen. Door prijzen te verwijderen en kortingen toe te voegen, zal de CTR toenemen.

3. De magie van het woord ‘gratis’

Veel webshops bieden gratis samples aan of de optie om een kosteloze catalogus aan te vragen. Gebruik het woord ‘gratis’ daarom in de advertentieteksten, want in Nederland zijn we gek op gratis producten. De kans is heel groot dat hierdoor de CRT stijgt, en het aantal conversies groeit.

4. Zorg voor actuele advertenties

Door in te spelen op bepaalde feestdagen en evenementen, zorg je ervoor dat de advertenties actueel zijn en beter opvallen bij de internetgebruiker. Speel dus handig in op feestelijke dagen zoals Moederdag, Dierendag, Pasen of Kerst.

5. Val op door opmerkelijke titels

De titel is de zin die het meest opvalt in een Adwords advertentie. Het is belangrijk dat je hier aandacht aan besteed. Bekijk binnen Google Adwords de populaire zoektermen en laat deze terugkomen in de titel. Dit woord wordt dan dikgedrukt weergegeven. Ook door een vraagteken toe te voegen aan de eerste regel, wordt de koptekst langer. Onderzoek van Google toont aan dat advertenties met langere kopteksten een betere CTR hebben.

6. Voeg een merknaam toe

Veel bezoekers zijn merkgericht en zijn specifiek op zoek naar een bepaald product of merk. Deze bezoekers gebruiken vaak een merknaam tijdens het zoeken. Door populaire merken op te nemen in de advertentie heeft de bezoeker extra reden om jouw website te bezoeken.

7. Stel een vraag

Door vragen te stellen lok je reacties uit. Als jij je klanten goed kent, dan weet je ook welke vragen zij veelal hebben. Een vragende titel zorgt daarmee voor herkenning bij de bezoeker en laat zien dat jouw website antwoord biedt. Men zoekt tenslotte om antwoorden te vinden.

8. Maak gebruik van zichtbare URL’s

De zichtbare URL in de Adwords advertentie roept herkenning op. Het geeft de bezoeker immers een idee van de pagina waarop de bezoeker belandt. Pas als er enige vorm van vertrouwen is, wordt er geklikt op de URL. Dat vertrouwen heb je voor een groot deel zelf in handen, door voor een duidelijke URL-structuur te zorgen. Bovendien laat je door middel van een goede website structuur zien welke pagina’s jouw website nog meer te bieden heeft. Zorg voor herkenning, want herkenning bevordert de conversie optimalisatie.

 

Wil jij ook de CRT verhogen door middel van Adwords optimalisatie? Whello helpt jouw hier graag bij!
Neem contact met ons op, en samen kunnen wij kijken hoe wij jouw conversie kunnen optimaliseren.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem