Pak je Google Adwords extensie erbij en beantwoord voor jezelf eens de volgende vragen: heb je de belangrijkste links in jouw advertentie opgenomen? Staat bijvoorbeeld jouw telefoonnummer er al bij? Advertentie-extensies zijn ideaal om jouw Google advertentie net dat beetje extra te geven. Wij leggen 5 verschillende AdWords extensies uit en vertellen je hoe deze AdWords extensies helpen om het maximale uit jouw advertentiebudget te halen.

1. Locatie-extensie: bezoekers aan je deur

Je streeft ernaar dat er over je gepraat wordt, maar ook dat je online wordt opgemerkt. Locatie-extensies bij lokale advertenties zijn daarom nuttig als je wilt dat potentiële klanten jouw fysieke locatie bezoeken. Deze Adwords extensies geven de bedrijfslocatie weer in de vorm van een speld met je adres. Als ze op de speld klikken, dan wordt de locatie in Google Maps getoond. Op de smartphone verschijnt er ook direct een link naar de routebeschrijving, waardoor ze rechtstreeks naar jouw locatie worden geleid.
Wil je jouw lokale advertenties meer kracht meegeven door deze AdWords extensie in te schakelen? Dan moet je wel eerst een Mijn Bedrijf-account aanmaken en deze koppelen aan jouw AdWords account.

2. Oproepextensie: meteen telefonisch contact

Persoonlijk contact is een belangrijke stap naar conversie. De oproepextensie biedt daarom een oplossing door jouw telefoonnummer of een belknop bij de advertenties te plaatsen, waarop de bezoeker kan klikken om contact op te nemen. Het is wel handig om rekening te houden met de planning; zo heeft het geen nut om buiten de openingstijden een oproepextensie weer te geven. Dit zorgt alleen maar voor onnodige klikkosten en ergernissen bij de gebruiker.

3. Recensie-extensie: deel je positieve beoordelingen

Zijn jouw klanten tevreden over jouw producten of diensten? Laat dit dan vooral zien. Met de recensie-extensie deel je positieve reviews in de vorm van citaten. De beoordeling wordt dan tussen aanhalingstekens in een regel onder de advertentie getoond. De bron van het citaat wordt achter deze beoordeling weergegeven.
Dit soort extensies kunnen overigens alleen worden opgenomen in het zoeknetwerk en op desktop apparaten. Ze zijn daarom niet in te zetten voor het display netwerk of voor smartphones. Verder zijn deze recensies alleen gericht op de algemene beoordeling van het bedrijf en dus niet voor specifieke producten of diensten.

4. Sitelink extensie: links naar de belangrijkste pagina’s

Sitelinks zijn aanvullende links die onder de advertentie verschijnen en verwijzen naar specifieke pagina’s, zoals de contactpagina of een productpagina. Op deze wijze kun je potentiële bezoekers direct naar een geoptimaliseerde pagina sturen, zonder dat ze daarvoor eerst de homepagina aan hoeven te klikken. Zorg ervoor dat elke link naar een unieke pagina verwijst. Meerdere sitelinks die naar dezelfde inhoud verwijzen, worden niet getoond.

5. App-extensie: met één klik de app downloaden

Mobiele apps hebben als voornaamste doel om de relatie met klanten te verstevigen. Een app-extensie maakt het mogelijk om jouw bedrijfsapp onder de aandacht te brengen. Dit gebeurt in de vorm van een downloadlink die onder de advertentie wordt getoond. Zodra de bezoeker hierop klikt, wordt deze doorgestuurd naar de appstore om de app te downloaden. Heeft de bezoeker de app al gedownload? Dan wordt de bezoeker, bij het klikken op de extensie, doorgestuurd naar de app zelf.

 

Benieuwd hoe AdWords extensies in jouw voordeel kunnen werken?
Neem dan contact op met Whello. Onze SEA experts kijken graag samen naar jouw lopende campagnes en hoe deze verbeterd of uitgebreid kunnen worden.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute