Google Adwords is inmiddels een wereldwijd fenomeen. Met de komst van het internet en de onverslaanbare marktpositie van Google is dit dé meest effectieve manier van online adverteren. Wanneer je echter altijd bovenaan Google wil staan met je advertentie, is de kans groot dat je diep in je buidel moet tasten. Voor sommige bedrijven is dit echter geen probleem, en willen kosten wat het kost de meeste aandacht trekken. Wij hebben een top 10 voor je samengesteld van organisaties die met deze mindset het meest hebben uitgegeven. De bedragen zijn schattingen die gebaseerd zijn op jaarrapporten van Google Adwords en de desbetreffende bedrijven.

10. Apollo Education Group – 68.000.000 USD

Apollo Education Group (AEG) is een organisatie die meerdere universiteiten en andere leerinstellingen bezit. De bekendste zijn de University of Phoenix en Western International University. Met de komst van online cursussen en studies heeft AEG massaal geïnvesteerd in het plaatsen van online advertenties. Dit, in combinatie met de sowieso al vrij dure prijzen voor onderwijs in de VS, heeft tot een jaarlijkse uitgave van maar liefst 68 miljoen dollar in Google Adwords gezorgd. En dat voor een onderwijsinstelling!
<

9. IAC (InterActiveCorp) – 70.000.000 USD

IAC is een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in media en internet. De enorme organisatie, bestaande uit meer dan 150 merken in 100 verschillende landen, bezit onder andere websites als Ask.com, Match.com, Dictionary.com en mobiele apps als Tinder en OkCupid. Ook zijn zij de ruggengraat achter het populaire Youtube kanaal CollegeHumor en hebben een eigen streaming website genaamd Vimeo. Met dit indrukwekkend online arsenaal doen ze ook niet moeilijk om goed online te investeren. Zo zijn ze goed voor een 9e plaats met een jaarlijks Adwords budget van 70 miljoen.

8. Sears Holdings Corp. – 78.000.000 USD

Sears Holdings Corporation bezit twee grote winkelketens in de VS: Sears en Kmart. In 2017 telt het concern 1430 warenhuizen en speciaalzaken, verspreid over Noord-Amerika. In de afgelopen jaren hebben ze massaal geïnvesteerd in hun webshops wat goed nieuws is voor Google; zij hebben met hun Adwords ruim 78 miljoen dollar weten te cashen.

7. Wal-Mart Stores – 80.000.000 USD

Een andere Amerikaanse winkelketen die het wel aardig doet is Walmart. Zij bezitten 8500 winkels in 15 landen onder 55 verschillende namen. Met meer dan 2 miljoen werknemers is dit met stip de grootste supermarkt keten in de wereld. Dit is terug te zien in hun omzet, die vorig jaar maar liefst 482 miljard bedroeg. Eigenlijk is de 80 miljoen dollar die ze hebben uitgegeven aan Google Adwords maar een schijntje.

6. Experian – 83.000.000 USD

Op een verrassende 6e plaats staat Experian. Ik zeg verrassend omdat dit bedrijf ‘slechts’ 17.000 werknemers heeft. Het zijn wel 17.000 hardwerkende werknemers want ze zijn goed voor een omzet van 4.5 miljard dollar, resulterend in een nettowinst van ruim 750 miljoen; wat ruim 44.000 per werknemer is. Experian houdt zich bezig met het vergaren van wereldwijde informatie. Deze informatie gebruiken ze vervolgens om bedrijven te helpen met het optimaliseren van hun marketingplannen. Blijkbaar heeft hun informatie aangetoond dat Google Adwords een zeer effectieve methode is, anders zouden ze er waarschijnlijk geen 83 miljoen dollar in hebben gestoken.

 5. Microsoft Cooperation – 90.000.000 USD

Deze naam is opvallend, omdat ze met hun eigen zoekmachine Bing zo ongeveer de enige concurrent zijn voor Google. Echter Microsoft is overal aanwezig. De kans is groot dat je deze blog leest op een computer ondersteund door Windows, geproduceerd door Microsoft. Mocht dit niet het geval zijn, dan heb je misschien ooit iets gezocht op Bing, gespeeld op een Xbox, het nieuws bekeken op Windows Live of gebeld met een Windows Phone. Ook zijn hun office software applicaties erg populair, denk aan bijvoorbeeld Word, Excel en PowerPoint. Ze hebben een extreem dominante positie, en willen dit doormiddel van Google Adwords graag ook zo houden. Met een bescheiden budget van 90 miljoen dollar lukt dit ze voorlopig aardig.

4. Expedia Inc. – 95.000.000 USD

Wanneer je hele businessplan bestaat uit het online verkrijgen van klanten, is het niet heel gek dat je dan ook graag online wil adverteren. Expedia inc., het moeder bedrijf van websites als Expedia.com en Hotels.com, bezit 200 websites gespecialiseerd in het boeken van online reizen. Met een miljarden omzet vindt dit bedrijf het niet erg om te strooien met miljoenen advertenties via Google Adverts. Het werkt wel voor ze, de winst is gestaag gestegen over de afgelopen jaren. Het afgelopen jaar boekten ze een netto winst verschil van +35% (7.1 miljard); en daarvoor deden ze het ook niet slecht.

3. AT&T – 110.000.000 USD

Wanneer je in Amerika woont en een iPhone in je bezit hebt, is de kans 100% dat je bent aangesloten op een netwerk van AT&T. Dit Amerikaans telecombedrijf bezit het overgrote deel van de Amerikaanse providers en heeft onder andere een exclusieve deal met Apple gesloten. In 2016 hebben ze een bod gedaan van een kleine 85.000.000.000 dollar om Time Warner te kopen, waarmee ze hun machtspositie verder trachtten uit te breiden. Ook zijn er rumoeren dat AT&T verschillende Nederlandse telecomproviders wil overkopen; ze hebben in ieder geval het budget om ervoor te adverteren.

2. The Priceline Group – 115.000.000 USD

Dit is het overkoepelende bedrijf van meerdere gespecialiseerde zoeksites. De bekendste websites zijn Booking.com, Priceline.com, Agoda.com en Kayak.com. Met een zeer indrukwekkende omzet van 10 miljard en een winst van ruim 2 miljard is dit bedrijf goed voor 115 miljoen dollar aan advertenties in Google Adwords. Het is ook nog eens zeer effectief; er zijn weinig zoekopdrachten naar bijvoorbeeld ‘hotels’ waarbij booking.com niet in de topresultaten staat, zowel organisch als betaald.

1. Amazon – 210.000.000 USD

Het moest spannend zijn geweest voor Jeffrey Bezos, toen hij tot 2002 voornamelijk verlies maakte met zijn start-up bedrijfje Amazon. Deze verliezen lagen in 2000 op 1.4 miljard in nettoresultaat; met name door de extreme investeringen die het bedrijf maakte. Nu, 17 jaar later, wordt zijn privévermogen geschat op een nederige 79 miljard dollar. Zijn bedrijf, Amazon, had vorig jaar een omzet van 136 miljard en wordt dit jaar geschat op 150+ miljard dollar. Waar ze ooit uitsluitend in boeken handelden, handelen ze nu in ongeveer alles wat er online te koop is. Het kleine boekenwinkeltje is namelijk uitgegroeid tot het grootste online warenhuis ter wereld. Dankzij de online-aard van Amazon’s businessplan besteden ze jaarlijks 210 miljoen aan Google Adwords om de toestroom van klanten te blijven bevorderen. Ik denk dat je veilig kan zeggen dat Amazon het typische schoolvoorbeeld van het ‘High Risk, High Reward’ principe is.

Al dit advertentie geweld heeft Google geen windeieren gelegd. Google’s omzet in 2016 was maar liefst $89 miljard!

Meer weten?

Heb jij ook Adwords campagnes lopen? Adwords uitbesteden aan Whello biedt meerdere voordelen. Onze Google Adwords specialisten vertellen je er graag meer over!

 

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute