Specifieke
B2B niche bereiken

MeteoGroup is een autoriteit op het gebied van weerdata. Deze weerdata leveren zij niet alleen aan nieuwszenders, maar ook aan de scheepvaart om beter te navigeren. MeteoGroup wilde een omslag maken van het leveren van maatwerk naar kant-en-klare weerdata-producten. Omdat online marketing-expertise intern ontbrak, schakelden zij Whello in om de strategie en uitvoering hiervan op te tuigen. So we did!

Samen met MeteoGroup dachten we na over de marketingstrategie, het definiëren van de doelgroep, de klantreis en de kanalen om de doelgroep te bereiken.

Dit project in het kort
  • Funnelstrategie met nieuwe landingspagina’s
  • B2B campagnes: Google- en LinkedIn-ads 
  • Customized dashboard met campagnedata 
  • Meer over MeteoGroup
  • Meer over B2B Marketing

Het proces

Whello staat voor co-creatie. Samen met het team van MeteoGroup startten we het project met een conceptsessie. Tijdens deze sessie leerden we de producten, de doelgroepen en de doelstellingen kennen. We bespraken kansen en de aanpak van het project om met een goede fundering verder te kunnen naar de volgende stappen.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concepten

Creatie advertenties

Live & A/B testen

Optimaliseren

De uitdaging

De doelgroepen van MeteoGroup zijn specifieke B2B niches. Bepaalde decision makers binnen bedrijven (zoals auto fabrikanten en de scheepvaart) die op zoek zijn naar accurate weer-data. De uitdaging van dit project zat ‘m dan ook in hen bereiken en bewust maken van de producten van MeteoGroup.

De aanpak

Om dat te realiseren, zetten we allereerst een unieke marketingstrategie op die MeteoGroup onderscheidt van de concurrentie. We brachten de doelgroep in kaart met behulp van customer journey mapping (de klantreis die zij doorlopen). Per doelgroep ontwikkelden we een landingspagina met passende content. Het idee erachter is simpel: Hoe relevanter de content voor de niche-doelgroep is, hoe beter de conversie is. 

Met de inzet van Google- en LinkedIn-ads zorgden we voor bereik en conversie op de landingspagina’s. De bezoekers die een kijkje namen op een van de landingspagina’s, maar waar geen conversies uit kwamen, trokken we uiteindelijk over de streep met een relevante case-study in een remarketing campagne.

Het resultaat

Testen, optimaliseren, testen en nog eens optimaliseren. Tijdens de campagnes gebruikten we verschillende call-to-actions, zoals het downloaden van whitepapers, aanvragen van demo’s en inschrijvingen voor webinars. Het toepassen van job-title-targeting in LinkedIn en specifieke zoekwoorden in de Google Ads campagnes waren golden keys. Dit resulteerde in een stijging van 54% bezoekers en gemiddeld 40 kwalitatieve B2B leads per maand!

meer bezoekers

SQL-leads per maand

Rehan Ahmed-Cases-Marketingstrategie-Webdesign-MeteoGroup

Rehan Ahmed
Marketeer bij MeteoGroup

“Subject matter experts in digital marketing with friendly team to help you all the way. We loved to work with them and we are really happy with the results!”

Nasser al Kamouchi
Marketingstrateeg bij Whello

“Het bereiken van de B2B niches van MeteoGroup was een mooie uitdaging. We wisten ze goed in kaart te brengen en via de juiste netwerken te bereiken. Al met al een mooie samenwerking en mooie resultaten!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute