Specifieke
B2B niche bereiken
MeteoGroup is een autoriteit op het gebied van weerdata. Deze weerdata leveren zij niet alleen aan nieuwszenders, maar ook aan de scheepvaart om beter te navigeren. MeteoGroup wilde een omslag maken van het leveren van maatwerk naar kant-en-klare weerdata-producten. Omdat online marketing-expertise intern ontbrak, schakelden zij Whello in om de strategie en uitvoering hiervan op te tuigen. So we did!
Samen met MeteoGroup dachten we na over de marketingstrategie, het definiëren van de doelgroep, de klantreis en de kanalen om de doelgroep te bereiken.
Dit project in het kort
- Funnelstrategie met nieuwe landingspagina’s
- B2B campagnes: Google- en LinkedIn-ads
- Remarketing met video en banners
- Customized dashboard met campagnedata
- Meer over MeteoGroup
- Meer over B2B Marketing
Het proces
Whello staat voor co-creatie. Samen met het team van MeteoGroup startten we het project met een conceptsessie. Tijdens deze sessie leerden we de producten, de doelgroepen en de doelstellingen kennen. We bespraken kansen en de aanpak van het project om met een goede fundering verder te kunnen naar de volgende stappen.
Samen brainstormen
Strategie & Concepten
Creatie advertenties
Live & A/B testen
Optimaliseren
De uitdaging
De doelgroepen van MeteoGroup zijn specifieke B2B niches. Specifieke bedrijven en decision-makers binnen bedrijven die op zoek zijn naar accurate weer-data. De uitdaging van dit project zat ‘m dan ook in hen bereiken en bewust maken van de producten van MeteoGroup.
De aanpak
Om dat te realiseren, zetten we allereerst een unieke marketingstrategie op die MeteoGroup onderscheidt van de concurrentie. Stap 2 was de doelgroep in kaart brengen met behulp van customer journey mapping en de klantreis die zij doorlopen. Per doelgroep ontwikkelden we een landingspagina met passende content. Alles in samenwerking met het team van MeteoGroup.
Met de inzet van Google- en LinkedIn-ads zorgden we voor bereik en conversie op de landingspagina’s. De bezoekers die een kijkje namen op een van de landingspagina’s, maar waar geen conversies uit kwamen, trokken we uiteindelijk over de streep met een remarketingcampagne.
Het resultaat
Testen, optimaliseren, testen, optimaliseren. Tijdens de campagnes gebruikten we verschillende call-to-actions, zoals het downloaden van whitepapers, aanvragen van demo’s tijdens de campagnes en inschrijvingen voor webinars. Het toepassen van functie-targeting en specifieke zoekwoorden in de Google Ads campagnes waren golden keys. Dit resulteerde in een stijging van 54% organische bezoekers en gemiddeld 40 aanvragen per webinar. Ook het aantal serieus geïnteresseerde kopers steeg met maar liefst 30%.
meer organische bezoekers
aanvragen gem. per webinar
meer SQL-leads
Rehan Ahmed
Marketeer bij MeteoGroup
“Subject matter experts in digital marketing with friendly team to help you all the way. We loved to work with them and we are really happy with the results!”
Nasser al Kamouchi
Marketingstrateeg bij Whello
“Het bereiken van de B2B niches van MeteoGroup was een mooie uitdaging. We wisten ze goed in kaart te brengen en via de juiste netwerken te bereiken. Al met al een mooie samenwerking en mooie resultaten!”