Wat doet een marketing automation specialist?
Marketing automation is bijna meer een communicatie strategie, dan dat het een marketing tool is. Een specialist moet zich dan ook echt inleven in je organisatie om de juiste communicatie flows op te stellen.
- Inleven: aan welke informatie heeft de doelgroep behoefte, en hoe spelen we daarop in?
- Content & blueprint: een inventarisatie maken van je huidige content, en de flows bepalen.
- Marketing automation flows bouwen: platform implementatie, dashboards en flows bouwen.
- Optimaliseren: a/b testen, conversies en de drop-offs in de flows analyseren.
Op zoek naar een specifieke specialist?
Rudmer Veenstra
Marketing automation specialistRudmer haalt het onderste uit de kan en is altijd opzoek naar groeikansen. Hij is de vrolijkheid zelve en hij weet zo zijn collega’s en klanten op te fleuren..
Lees meer over RudmerJelle Portegies
Analytics specialist, Growth hacker, Marketing automation specialistJelle is onze alleskunner. Voordat hij bij Whello aan boord kwam heeft hij intern bij een bedrijf als marketing automation specialist gewerkt…
Lees meer over JelleJouw gezicht & naam hier?
Zie jij jezelf wel als onderdeel van Whello? Schrooooom dan niet, en solliciteer direct!
Onze vacatures