Een nieuwe website
voor 2 verschillende doelgroepen
Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. Dat doen ze door persoonlijke oplossingen te ontwerpen en ontwikkelen. Functionaliteit, duurzaamheid en een praktisch ontwerp staan daarbij altijd bovenaan.
Pride Mobility werkt samen met zowel professionals als eindgebruikers in meerdere landen. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.
Dit project in het kort
- Conversie-gerichte webdesign
- Ontwerp uniek klantportaal
- Webdevelopment B2C & B2B webshop
- Multi-language (5 talen)
- SEO geoptimaliseerde teksten
- Bekijk de website hier
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Pride Mobility. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website vast.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Design
Development
Launch
De uitdaging
Pride Mobility wilde de huidige website professionaliseren. Daarnaast was het belangrijk dat de website B2B retailleads op zou leveren, maar ook voor B2C klanten interessant zou zijn. Zij gebruiken de website als kijkshop. Ook wat SEO betreft konden er stappen gemaakt worden. Een goede paginastructuur was dan ook belangrijk. Verder wilde Pride Mobility een klantportaal implementeren en moest de website via een multi-language plugin in 5 talen te bezoeken zijn.
De aanpak
Tijdens de eerste brainstormsessie bespraken we de technische en visuele wensen van de website. Hierna ontwikkelde team design een website met een heldere flow waar zowel B2B als B2C klanten gemakkelijk doorheen kunnen navigeren. Hierbij hielden we de klant goed in gedachten, gezien die ieder element gemakkelijk wilde kunnen beheren.
Development ging met de technische briefing aan de slag en regelde ook de contentmigratie in 5 talen. Na een uitgebreide testfase werd de website gelanceerd.
Het resultaat
Pride Mobility kan stappen maken met een website die klaar is voor de toekomst. De achterkant is gemakkelijk te beheren door het team van Pride Mobility zelf en ook aan de voorkant loopt alles op rolletjes. Zo is de website snel, geoptimaliseerd voor mobiel en geschikt voor de twee verschillende doelgroepen.
- Verbeterde vindbaarheid in Google
- Succesvolle klantportaal in 5 talen voor de B2B doelgroep
- Verbeterde UX ervaring voor de B2C doelgroep
Kevin de Groot
Designer bij Whello
“Pride Mobility en Quantum Rehab hadden twee websites die qua CMS behoorlijk lastig te beheren waren. Met een ontwikkelproces op maat en bijpassende workshops kan de klant de website nu in 5 verschillende talen beheren via één CMS.”