In it to win it
met Women Win

Women Win is een echte gamechanger. In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Women Win heeft voor elkaar gebokst dat miljoenen meisjes en vrouwen wereldwijd veilig kunnen sporten. En door te sporten leren meisjes voor zichzelf opkomen, uitdagingen aangaan en hun rechten begrijpen. Genderongelijkheid wordt wereldwijd buiten spel gezet.

In 2020 barst Women Win digitaal uit haar voegen. De NGO werkt met meer dan 50 partners in 36 landen. Online is belangrijker dan ooit. Het fonds laat een hele nieuwe digitale identiteit en vier websites bouwen door Whello. En dat mag gezien worden, want WomenWin.org is de winnaar van de Web Excellence award – Best NGO Website 2022.

Dit project in het kort
  • Wireframing en concepting
  • Branding van ieder apart merk
  • Bouw van vier samenhangende websites
  • Winnaar van de Web Excellence award – Best NGO Website 2022

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Women Win. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie namen we de requirements door en legden we samen de doelen van de websites vast.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Aan onze developers en designers de uitdaging om een nieuwe digitale identiteit voor Women Win te bouwen. We ontwierpen de sites vanuit het idee dat Women Win en haar merken één organisatie zijn met een universeel doel. De vier merken van Women Win houden daarbinnen hun eigenheid. Ze doen niet af aan elkaar en ondersteunen elkaar juist.

De aanpak

We startten met wireframing, concepting en het lanceren van de eerste site: Women Win. Daarna bouwden we de site voor de brands GRLS en Win-win strategies. We kozen voor kleuren en designs die goed matchen, maar per brand anders inzetbaar zijn. Womanwin.org is de paraplu waaronder de rest valt, ook vanuit de website. We bouwden een megamenu dat direct overzicht geeft in alle brands en pagina’s.

Het resultaat

Whello en Woman Win vormen een winnend team. Whello ontwikkelde de rebranding voor Women Win en haar vier merken zo dat alles een eigen identiteit heeft, maar goed bij elkaar past. Ook maakten we samen een open source leerplatform: het Women Win Learning Lab.

De websites hebben ieder een eigen stijl met vormgeving die precies bij elk apart merk past. Alle illustraties zijn door dezelfde illustrator ontworpen, met andere afbeeldingen en andere kleuren per brand. Dat mag gezien worden, blijkt, want op die Web Excellence award – Best NGO Website 2022 zijn wij én Women Win super trots.

Kevin de Groot
Designer bij Whello

“Het is mooi om je voor een goed doel zoals Women Win in te kunnen zetten. Je leert het gedachtegoed achter het merk kennen en dat is zoveel meer dan alleen een website maken. Het is echt impact maken, dat is toch waar je als designer en als mens blij van wordt tijdens je werk.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute