In it to win it
met Women Win
Women Win is een echte gamechanger. In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Women Win heeft voor elkaar gebokst dat miljoenen meisjes en vrouwen wereldwijd veilig kunnen sporten. En door te sporten leren meisjes voor zichzelf opkomen, uitdagingen aangaan en hun rechten begrijpen. Genderongelijkheid wordt wereldwijd buiten spel gezet.
In 2020 barst Women Win digitaal uit haar voegen. De NGO werkt met meer dan 50 partners in 36 landen. Online is belangrijker dan ooit. Het fonds laat een hele nieuwe digitale identiteit en vier websites bouwen door Whello. En dat mag gezien worden, want WomenWin.org is de winnaar van de Web Excellence award – Best NGO Website 2022.
Dit project in het kort
- Wireframing en concepting
- Branding van ieder apart merk
- Bouw van vier samenhangende websites
- Winnaar van de Web Excellence award – Best NGO Website 2022
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Women Win. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie namen we de requirements door en legden we samen de doelen van de websites vast.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Design
Development
Launch
De uitdaging
Aan onze developers en designers de uitdaging om een nieuwe digitale identiteit voor Women Win te bouwen. We ontwierpen de sites vanuit het idee dat Women Win en haar merken één organisatie zijn met een universeel doel. De vier merken van Women Win houden daarbinnen hun eigenheid. Ze doen niet af aan elkaar en ondersteunen elkaar juist.
De aanpak
We startten met wireframing, concepting en het lanceren van de eerste site: Women Win. Daarna bouwden we de site voor de brands GRLS en Win-win strategies. We kozen voor kleuren en designs die goed matchen, maar per brand anders inzetbaar zijn. Womanwin.org is de paraplu waaronder de rest valt, ook vanuit de website. We bouwden een megamenu dat direct overzicht geeft in alle brands en pagina’s.
Het resultaat
Whello en Woman Win vormen een winnend team. Whello ontwikkelde de rebranding voor Women Win en haar vier merken zo dat alles een eigen identiteit heeft, maar goed bij elkaar past. Ook maakten we samen een open source leerplatform: het Women Win Learning Lab.
De websites hebben ieder een eigen stijl met vormgeving die precies bij elk apart merk past. Alle illustraties zijn door dezelfde illustrator ontworpen, met andere afbeeldingen en andere kleuren per brand. Dat mag gezien worden, blijkt, want op die Web Excellence award – Best NGO Website 2022 zijn wij én Women Win super trots.
Kevin de Groot
Designer bij Whello
“Het is mooi om je voor een goed doel zoals Women Win in te kunnen zetten. Je leert het gedachtegoed achter het merk kennen en dat is zoveel meer dan alleen een website maken. Het is echt impact maken, dat is toch waar je als designer en als mens blij van wordt tijdens je werk.”