Interesse wekken bij een niche doelgroep
Nieuwe website & campagnes

Necron ontwikkelt en beheert grootschalige, duurzame vastgoedprojecten in heel Europa, van logistieke hubs tot zorgvastgoed. Hun focus ligt op moderne, geavanceerde gebouwen die bovendien energie-efficiënt zijn.

Toen Necron bij ons aanklopte, was hun merkverhaal nog versnipperd en had de website te weinig overtuigingskracht. Ze zochten een strategische aanpak om hun projecten aantrekkelijker te presenteren aan investeerders én meer huurders door te zetten naar hun makelaar.

Het proces

De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie. We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met het team van Necron aan werkten.

Whello Opdracht

Strategie bepalen

Whello Strategie Concept

Concept ontwikkelen

Whello Design

Webdesign

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Campagne launch!

De uitdaging

Necron wilde hun merk professioneler presenteren en meer investeerders en huurders aantrekken. Daarom schakelden ze ons in voor een nieuwe website én campagnes.

Om snelheid te maken, startten we alvast met nieuwe leadgeneratie-pagina’s op de bestaande site. Terwijl de nieuwe branding en website nog in ontwikkeling waren. De focus lag namelijk op het promoten van twee logistieke toplocaties: Flevokust en Eemshaven.

Nieuwe website

A/B tests

Necron_b2b_marketing

De aanpak

Om de juiste doelgroep te bereiken, testten we continu welke boodschap het meeste effect had. Zo bleken banners met zee­beelden opvallend goed te werken, waarschijnlijk omdat ze perfect aansloten bij de toplocaties Flevokust en Eemshaven. Ze leverden meer kliks én aanzienlijk meer brochure­downloads op dan andere varianten.

We bouwden een funnel die inspeelde op elke fase van deze niche doelgroep (huurders). Van gerichte targeting in de awareness fase tot remarketing en informatieve landingspagina’s in de consideration fase. En in de decision fase: directe opvolging door de makelaar.

Marketing en sales werkten namelijk nauw samen. Leads die brochures downloaden, werden realtime doorgestuurd naar de makelaar. Ook bedrijven die via LinkedIn interesse toonden, gaven we als lauwe leads door. Zo bleef er geen kans onbenut.

Het resultaat

De combinatie van gerichte campagnes en een vernieuwde website zorgde voor meer zichtbaarheid én concrete leads. Dit zijn de belangrijkste resultaten:

  • Een nieuwe branding gaf Necron een herkenbaar gezicht en versterkten hun positie als premium vastgoedmerk.
  • De nieuwe website vol animaties versterkte de conversie en maakte het merk visueel onderscheidend.
  • De veel bekeken ‘Over Necron’-pagina versterkt met brandvideo en Necron experts voor meer vertrouwen.
  • 30× meer brochure­downloads dankzij sterke advertenties en opvolging door de makelaar.
  • 81% meer leads via Google-campagnes.

meer brochure downloads

meer leads

Mobile-first website vol animaties

Steven Boere
Growth Manager bij Whello

“De uitdaging was om marketing en sales zo naadloos mogelijk te laten samenwerken. Dankzij de korte lijntjes met de makelaar schakelden we razendsnel en konden we onze MQL’s omzetten naar deals.”

Steven Boere


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute