Een nieuwe webshop voor
een duurzaam kledingmerk

Het duurzame kledingmerk Loop.a life heeft als doel om een bijdrage te leveren aan een lokale en circulaire textielindustrie. Hiervoor maken ze gebruik van gerecyclede kleding en maken hier volledig nieuwe garen aan.

Met dit proces maakt het bedrijf comfortabele, stoere en tijdloze items. Om deze stijl ook goed over te brengen naar klanten was de website van Loop.a life toe aan een nieuw jasje. Samen hebben we een webshop ontwikkeld die op veel vlakken beter is gaan presteren dan de vorige webshop. Meer bezoekers gaan over tot een aankoop en ze blijven langer op de website.

Dit project in het kort

Het proces

Bij Whello geloven we in co-creatie. We werkte nauw samen met de marketeers van de opdrachtgever. Bij ieder project beginnen we altijd met een gezamenlijke conceptsessie. Tijdens de sessie valideerden we samen met Loop.a Life of het doel gerechtvaardigd was, of we zaken misten en of er meer kansen lagen die we konden benutten!

We hebben het project in meerdere milestones verdeeld die we, steeds gezamenlijk, konden afvinken.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Hoewel we al veel online winkels hebben ontwikkeld is elk webshop project weer uniek. Zo ook voor Loop.a life. Zo hebben we voor deze shop ervoor gekozen om deels gebruik te maken van een Woocommerce template om zo tijd en kosten te besparen, maar hebben we ook onderdelen volledig op maat gemaakt.

  • Een snelle en flexible webshop die past bij de nieuwe uitstraling van het merk
  • Naadloze migratie van de oude shop naar de nieuwe site (zonder verlies van Google rankings)
  • Een crowdfunding module waarmee een nieuwe kleding geïntroduceerd kon worden
Whello Ontmoet Onze Specialisten

De aanpak

Na een eerste brainstorm zijn we aan de slag gegaan met het designen van de homepage om de huisstijl vast te leggen in de webshop omgeving. Hierbij hebben we veel verschillende beelden uitgetest om te testen wat het beste overkomt. Uiteindelijk hebben we een richting gekozen die rustig aanvoelt door veel ruimte tussen elementen en geen felle kleuren. Alles staat in beeld van de producten van Loop.a life.

Tijdens het development proces hebben we op basis van pre-order functie van Woocommerce een crowdfunding module aangemaakt. Hiermee konden bezoekers producten bestellen en afrekenen nog voordat ze in productie gingen. Door een live teller op de website konden bezoekers zien hoeveel bestellingen er van een product nog nodig waren voordat het product daadwerkelijk gemaakt zou worden. Als dit getal bereikt was kregen bezoekers hier een berichtje over en werden de product verzonden wanneer ze klaar waren!

Het resultaat

Tijdens het design en ontwikkelproces zijn we meer dan eens van richting verandert. Hier houden we echter rekening mee in ons proces. Je komt altijd nieuwe ideeën en uitdagingen tegen waardoor geen enkele website live gaat op precies dezelfde manier als dat hij ooit bedoelt was.

Het eindresultaat is daardoor wel volledig passend bij de nieuwe huisstijl en de crowdfunding module heeft tot een succesvolle campagne geleid. Op veel metrics scoort de webshop beter dan de voorgaande versie!

Conversion rate van 0.55% naar 1.88%

Average session duration

Een unieke Look & Feel!

Reinier Landstra
Digital designer bij Whello

“Werken aan een webshop is leuk, werken aan een webshop met een mooi maatschappelijk doel is nog leuker! De mobiel-vriendelijke user flow is de succesfactor van dit project, aangezien meer dan 80% van de traffic uit mobile komt.”

Reinier Landstra ,


    Nieuwe websiteNieuwe webshopWebdesignWebsitetekstenIntegraties met tools


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute