Een werken-bij website die je zintuigen tintelt
TintelTuin
TintelTuin is uniek in zijn soort. Deze kinderopvang biedt een omgeving waar kinderen kunnen spelen, leren en genieten, terwijl ook de ouders hun ambities kunnen waarmaken.
Na een rebrandingtraject was het tijd om de nieuwe propositie door te voeren naar de website. Hier kwam het team van Whello om de hoek kijken. Samen met TintelTuin bouwden we een prachtig, kleurrijke nieuwe site. Dit past helemaal bij het speelse karakter van TintelTuin.
Dit project in het kort
- Rebranding doorvertaald naar een speelse website
- ‘Werken bij’ omgeving met AFAS koppeling
- Geoptimaliseerd voor een hoger sollicitatiepercentage
- Bekijk het resultaat hier
- Meer over Werken-bij websites
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Tinteltuin. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie bedenken we de ideeën en leggen we samen de doelen van de website vast.
Brainstorm
Wireframes & UX
Visueel ontwerp
Development
Launch
De uitdaging
De website diende twee doelen: ouders informeren en werknemers aantrekken. Maar hoe creëer je een speelse, aantrekkelijke website die niet afleidt van het doel; kandidaten aantrekken?
Deze uitdaging werd door onze designers en developers aangepakt. Eerst werd een plan voor de user experience opgesteld, dat vervolgens werd doorgevoerd in het design. We integreerden speelse elementen met strakke, duidelijke teksten om de site aantrekkelijk te maken voor zowel ouders als sollicitanten.
De aanpak
De ‘Werken bij’ omgeving kreeg een speciale focus, inclusief een koppeling met AFAS. Kandidaten die via tinteltuin.nl op ‘Werken bij’ klikken, komen in een aparte sollicitanten omgeving terecht, waardoor de website overzichtelijk blijft.
- Employer branding: Met sterke copy TintelTuin positioneren als een aantrekkelijke werkgever in de kinderopvang.
- Medewerkersverhalen: Ruimte op de website voor videoverhalen van medewerkers, die een goed beeld geven aan kandidaten.
- Nieuwe vacature indeling: Intuïtieve filteropties voor vacatures, Op locatie, Op kantoor, en In de buitendienst.
- Werken & leren omgeving: Speciaal gericht op studenten en zij-instromers, met landingspagina’s voor BBL- en EVC-trajecten, en een diploma-check om te controleren of kandidaten gekwalificeerd.
- Mobiele optimalisatie: Gezien meer dan 70% van de bezoekers de website via mobiel bezoekt, zijn de vacaturepagina’s geoptimaliseerd voor mobiel met een ‘snel solliciteren’ optie.
Het resultaat
De website combineert professionaliteit met speelsheid door levendige kleuren, vrolijke afbeeldingen en korte, duidelijke CTA’s. De nieuwe ‘Werken bij’ omgeving met AFAS-koppeling maakt het sollicitatieproces soepel en aantrekkelijk voor potentiële medewerkers.
Dankzij onze campagnes en SEO inspanningen steeg de organische vindbaarheid met 32% en nam het totaal aantal sollicitaties met 24% toe.
Check de werken-bij website van Tinteltuin hier en oordeel zelf!
organische vindbaarheid
sollicitaties
Stijn Eckes
Designer, Whello
“Superleuk om aan een merk als TintelTuin te werken. Zo speels als het eruit ziet, zit er toch veel techniek in de website. Met een AFAS koppeling en diversie custom logica is de website zeer efficiënt te beheren voor TintelTuin.”