Een werken-bij website die je zintuigen tintelt
TintelTuin

TintelTuin is uniek in zijn soort. Deze kinderopvang biedt een omgeving waar kinderen kunnen spelen, leren en genieten, terwijl ook de ouders hun ambities kunnen waarmaken.

Na een rebrandingtraject was het tijd om de nieuwe propositie door te voeren naar de website. Hier kwam het team van Whello om de hoek kijken. Samen met TintelTuin bouwden we een prachtig, kleurrijke nieuwe site. Dit past helemaal bij het speelse karakter van TintelTuin.

Dit project in het kort
  • Rebranding doorvertaald naar een speelse website
  • ‘Werken bij’ omgeving met AFAS koppeling
  • Geoptimaliseerd voor een hoger sollicitatiepercentage
  • Bekijk het resultaat hier
  • Meer over Werken-bij websites

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Tinteltuin. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie bedenken we de ideeën en leggen we samen de doelen van de website vast.

Whello Opdracht

Brainstorm

Whello Strategie Concept

Wireframes & UX

Whello Design

Visueel ontwerp

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

De website diende twee doelen: ouders informeren en werknemers aantrekken. Maar hoe creëer je een speelse, aantrekkelijke website die niet afleidt van het doel; kandidaten aantrekken?

Deze uitdaging werd door onze designers en developers aangepakt. Eerst werd een plan voor de user experience opgesteld, dat vervolgens werd doorgevoerd in het design. We integreerden speelse elementen met strakke, duidelijke teksten om de site aantrekkelijk te maken voor zowel ouders als sollicitanten.

Whello_Titeltuin_Website_Webshop
Whello_Titeltuin_Website_Webshop

De aanpak

De ‘Werken bij’ omgeving kreeg een speciale focus, inclusief een koppeling met AFAS. Kandidaten die via tinteltuin.nl op ‘Werken bij’ klikken, komen in een aparte sollicitanten omgeving terecht, waardoor de website overzichtelijk blijft.

  • Employer branding: Met sterke copy TintelTuin positioneren als een aantrekkelijke werkgever in de kinderopvang.
  • Medewerkersverhalen: Ruimte op de website voor videoverhalen van medewerkers, die een goed beeld geven aan kandidaten.
  • Nieuwe vacature indeling: Intuïtieve filteropties voor vacatures, Op locatie, Op kantoor, en In de buitendienst.
  • Werken & leren omgeving: Speciaal gericht op studenten en zij-instromers, met landingspagina’s voor BBL- en EVC-trajecten, en een diploma-check om te controleren of kandidaten gekwalificeerd.
  • Mobiele optimalisatie: Gezien meer dan 70% van de bezoekers de website via mobiel bezoekt, zijn de vacaturepagina’s geoptimaliseerd voor mobiel met een ‘snel solliciteren’ optie.

Het resultaat

De website combineert professionaliteit met speelsheid door levendige kleuren, vrolijke afbeeldingen en korte, duidelijke CTA’s. De nieuwe ‘Werken bij’ omgeving met AFAS-koppeling maakt het sollicitatieproces soepel en aantrekkelijk voor potentiële medewerkers.

Dankzij onze campagnes en SEO inspanningen steeg de organische vindbaarheid met 32% en nam het totaal aantal sollicitaties met 24% toe.

Check de werken-bij website van Tinteltuin hier en oordeel zelf!

organische vindbaarheid

sollicitaties

Whello_Titeltuin_Website_Webshop

Stijn Eckes
Designer, Whello

“Superleuk om aan een merk als TintelTuin te werken. Zo speels als het eruit ziet, zit er toch veel techniek in de website. Met een AFAS koppeling en diversie custom logica is de website zeer efficiënt te beheren voor TintelTuin.

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute