De digitale wereld staat niet stil en zo ook niet de ontwikkelingen in de onlinemarketingwereld. In de marketingwereld breekt een nieuw tijdperk aan met nieuwe innovatieve concepten. Het online vraagstuk kende niet voor niets een stijging van 8%. Grootschalige campagnes maken plaats voor kleine experimenten en het voortdurend testen van lopende campagnes. Doel hiervan is de meeste effectieve en efficiënte manieren te vinden om groei te realiseren. De nieuwe weg naar exponentiële groei. De nieuwe aanpak staat bekend als Growth Hacking, bedacht door Sean Ellis.

Exponentiële groei door Growth Hacking

Growth Hacking is een nieuwe vorm van marketing overgekomen uit Amerika. De meeste bedrijven weten nog niet wat Growth Hacking inhoudt terwijl veel bedrijven er onbewust mee bezig zijn. Het hoofddoel van Growth Hacking is de exponentiële groei van het bedrijf. De groei wordt gerealiseerd door middel van korte experimenten binnen de verschillende Marketingkanalen. In het proces staan de Marketingkanalen niet vast. Binnen Growth Hacking is er geen goed of fout en kan elk bedrijf zijn eigen invulling geven aan Growth Hacking. De focus is gelegd op het leggen van schaalbare en meetbare groei.

Strategievorming aan de hand van Growth Hacking

Maar om nu te zeggen dat Growth Hacking een aantal korte experimenten zijn dan doen we het begrip toch te kort. Het is namelijk meer, Growth Hacking is een nieuwe technologie waardoor de manier van denken veranderd. Het bezitten van de vaardigheden is een skill-set, een manier van aanpakken waarin een strategie gevormd wordt. Een strategie die de koers van een organisatie volgt: de visie.

De Marketing Funnel

Een Growth Hacker is namelijk actief in de gehele Marketing Funnel. Waarin de online marketeers vooral actief zijn in het voorste gedeelte van acquisitie en activatie. Een Growth Hacker is ook actief in het generen van groei en het motiveren van gebruikers om anderen aan te melden. Hiervoor worden door de Growth Hacker de juiste tools ingezet. De tools bestaan uit technologische platforms. Dit is mogelijk doordat een tool in staat is om te meten wat de doelgroep aan het doen is en op basis van deze data beslissingen nemen. Het idee achter Growth Hacking is om beslissingen te nemen op basis van gemeten data. Beslissingen nemen op basis van een gevoel behoort tot het verleden als het aan de Growth Hackers ligt. De creatieve ideeën moeten worden omgezet in experimenten en gemeten worden.

Growth Hacking in praktijk

Growth Hacking versnelt de groei door processen schaalbaar, herhaalbaar en voorspelbaar te maken. Succesvolle organisaties door middel van Growth Hacking zijn bijvoorbeeld: AirBnB en Netflix. De laatstgenoemde is succesvol geweest in het beschikbaar stellen van series waaraan behoefte is vanuit de gebruikers. Netflix realiseert dit door de verantwoordelijkheden te delegeren, de juiste tools in te zetten, maar vooral door het leren van experimenten.

De vraag naar Growth Hacking

Onderzoek toont aan dat vanuit Growth Tribe de wekelijkse aanvraag voor Growth Hackers bestaat uit 40 – 50 aanvragen. In de huidige technologische ontwikkelingen is het belangrijk dat een organisatie meetbare data heeft en op basis daarvan beslissingen neemt. Verwacht wordt dan ook dat de strategie steeds vaker door middel van Growth Hacking ingezet gaat worden. Growth Hacking zorgt voor exponentiele groei. Bedrijven die inspelen met Growth Hacking als strategievorming lopen voor op concurrenten als het gaat om marketingtechnieken.

Benieuwd hoe Whello jouw organisatie kan helpen bij Growth Hacking? Neem contact met ons op of bekijk onze growth hacking dienst!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute