Met 60 jaar ervaring en bijna 300 succesvolle schoonmaakproducten is HG hét top-of-mind merk rondom schoonmaakproblemen. Een echte probleemoplosser in nood.
Maar HG is meer dan dat. Met een nieuwe positionering zet het merk zich neer als positieve inspiratiebron in en om het huis. Whello vertaalt dit door naar een social media strategie waar de consument centraal staat.
Herpositionering via social uitdragen
HG verplaatst zich van reactief en probleemgericht naar proactief, positief en inspirerend. Met de juiste social content wordt HG niet langer gezien als een noodoplossing bij verstopping of schimmel, maar als een merk voor ultiem woongenot.
Verschillende specialismes onder één dak
De keuze voor Whello is gemaakt op basis van een duidelijke pragmatische social strategie. Door alle aanwezige inhouse specialisten kan deze strategie ook direct worden omgezet naar acties (strategy=execution). Met content, video, design, social ads en influencer marketing op één plek wordt er ingezet op een social strategie waar creativiteit, data en daadwerkelijke acties bij elkaar komen.
Sander Smit, Content marketeer bij HG: “Whello heeft niet alleen de benodigde kennis voor het opzetten en uitvoeren van een social media strategie, maar ook de ervaring en mensen om dit in te passen in een grotere strategie en intern uit te dragen. Whello combineert dus creativiteit, vakkennis en organisatorisch inzicht”
Nasser al Kamouchi, Marketing strateeg bij Whello: “Bedrijven met een duidelijke groeiambitie passen het best bij ons. HG wilt groeien door zich te herpositioneren: van een reactief-aankoop-merk naar een prominent schoonmaakmiddel met veel herhalingsaankopen. Aan ons de uitdaging om onze merkbelofte in te lossen en HG te helpen met groeien.“
Benieuwd naar jouw kansen?
Whello is een full service online marketingbureau in Amsterdam. Full-service is bij ons ook echt full-service; van webdesign en campagnes tot aan het organiseren van webinars en het schrijven van whitepapers. Wil je met ons sparren over je online marketingstrategie? Bel of mail ons even, en ga het gesprek aan met onze online marketingspecialisten.