Ontmoet Anouk van der Stam-Ras, onze People & Culture manager bij Whello. In haar functie is het haar taak dat Whello’ers blij zijn. Want met tevreden Whello’ers zorg je voor tevreden klanten.
Anouk is dan ook niet het aanspreekpunt voor onze klanten, maar houdt achter de schermen goed in de gaten of alles binnen Whello soepeltjes verloopt. Ze vertelt hoe Whello bijdraagt aan het succes van alle specialisten.
Het Whello DNA
Bij Whello stroomt blauw bloed door onze aderen, want blauw is onze kleur. Onze kernwaarden, gedrevenheid, ondernemerschap, leergierigheid, creativiteit en empathie vormen het Whello DNA.
Wat betekent dat? Als marketeer of creatief specialist vinden we sommige eigenschappen net wat belangrijker dan andere. Zo streven we continu naar verbetering, willen we waarde toevoegen en zijn we op zoek naar creatieve oplossingen. De laatste kernwaarde is de belangrijkste: Empathie. “Empathisch zijn is onze superkracht als marketeer“, zo predikt onze co-founder Serge de Sousa.
De bedrijfscultuur van Whello
In de bedrijfscultuur van Whello staat openheid, groei en empathie centraal. Dat is niet voor niets. Wanneer een cultuur transparant is, kunnen medewerkers goed aangeven waarin ze willen groeien. Het is gelijk duidelijk wat mogelijkheden zijn en waar kansen liggen.
“We hebben een ontwikkelingscyclus. Hierin geef je zelf je doelen aan. Doordat je zelf je ontwikkeling plant, zijn ze vaak ook haalbaar. Daarnaast creëer je voor jezelf mogelijkheden om je te verdiepen in je specialisme of juist te verbreden naar andere onderwerpen van marketing.” zo zegt Anouk.
Gezellige kerstfeesten met het hele team.
Een gezonde werkprivébalans
Marketing kent piekperiodes, bijvoorbeeld bij feestdagencampagnes of bij livegang van websites. Het is dan even hard aanpoten met je team. Dan is het ook nodig om naast je werk te relaxen en tijdens je werk goed prioriteiten weet te stellen. We houden collega’s tijdens drukke periodes goed in de gaten.
Overwerken wordt ontmoedigd. Whello werkt met Gripp en we tracken onze uren, waardoor we snel zien als iets iemand te veel tijd kost en we daarvoor een oplossing moeten bedenken. Ook is Headspace geïntroduceerd door Anouk. Dat is een mindfullness app met programma’s waarbij je beter leert slapen en rust te nemen met mediteren. Degenen die daar behoeften aan hebben, kunnen via Whello een account krijgen.
Bovendien werkt Whello met 3CX, een online telefoniesoftware. Klap je je laptop dicht, dan hoef je ook geen telefoontjes meer te verwachten. Na 17.00 worden die standaard doorgeschakeld naar de voicemail.
Leren van elkaar
De open cultuur binnen Whello maakt feedback geven makkelijk. Elke maand stuurt Anouk de eNPS uit. Hierbij vraagt ze altijd naar wat goed gaat en wat beter kan binnen Whello. De terugkoppeling van de vragenlijst doet ze altijd 2 weken nadat het is uitgestuurd, zodat iedereen weet wat er met hun feedback wordt gedaan.
Zo heeft Whello plug & play werkplekken geïmplementeerd. Hierdoor heeft elke werkplek voldoende tools om gewoon je laptop neer te zetten en aan de slag te gaan. Waar in het kantoor dan ook.
Interne interactieve Whello workshop.
Werken bij Whello
Bij Whello gaat het niet alleen om het werk, maar om jouw groei, succes en welzijn. Pas als je werknemers hebt die graag hun werkdag beginnen, is de betrokkenheid bij het werk groter en zijn klanten daardoor ook blij. Ben je op zoek naar een werkplek waar jouw bijdrage telt? Check dan eens onze vacatures.