Op kantoor vliegen de chocoladerepen en andere lekkernijen ons vaak om de oren. Maar hoe is het om gewoon je werk te doen als je overdag helemaal niets mag eten en zelfs niks mag drinken? Nasser deed mee aan de Ramadan en vertelt hoe hij het volhield.

Van te voren de dag inplannen

Gedurende de dag kan het hongergevoel je goed afleiden van je werk. Dit ging Nasser tegen door de dag goed in te plannen. Door van te voren na te denken over hoeveel tijd en energie de taken kosten, is het makkelijk om je erop te focussen. Vasten of niet; daar kunnen we allemaal wat van leren!

Hoe Nasser zijn dag dan indeelde? Hij begon met taken die het meeste energie kostten. Meetings en calls werden zoveel mogelijk in de ochtenden gepland. En later op de dag kwamen taken aan bod die minder concentratie nodig hadden.

Afleiding zoeken tijdens de lunch

Hoewel Nasser geen hele zware momenten heeft gehad tijdens het werk, waren de eerste dagen van de Ramadan wel even een omschakeling. Met name omdat hij geen koffie mocht drinken – en koffie gaat er bij alle Whello’ers wel goed in.

Ook had hij geen ‘last’ van etende mensen tijdens de lunch. Maar om nou bij ze te gaan zitten… Dat deed hij liever niet. Hij zocht op dat moment van de dag liever afleiding. Zo liep hij veel rondjes buiten, om het kantoor heen. Maar ook iets lezen of een spelletje doen hielp even. Hij werkte in elk geval niet door tijdens de pauze. Want die kostbare energie moest verspreid worden over de hele werkdag.

ramadan

Tip: Nodig je collegas uit voor een gezellige iftar

Creatieve taken uitstellen tot na het eten

Hoe graag je ook op kantoor wilt knallen; sommige ideeën komen pas naar boven als je genoeg energie hebt. Na het eten, dus. En dat is tijdens de Ramadan dus erg vroeg of erg laat. Dat kan een voordeel zijn, want in die uren komen over het algemeen weinig mails en andere meldingen binnen. En is er dus weinig afleiding.

Nasser werkte ook regelmatig in de late en vroege uren. Maar mailtjes die hij laat op de avond opstelde, wilde hij niet direct versturen – omdat de tijd er natuurlijk gewoon bij staat. Hij schreef zijn mails en plande de verstuur-momenten vervolgens in. Zodat ze gewoon bij de ontvangers binnenkwamen als hun werkdag net begon. Slim!

Meetings inruilen voor calls

Reizen, in de file staan, lopen… Meetings buiten de deur kunnen veel energie kosten. Nasser besloot daarom om van zoveel mogelijk face-to-face afspraken, calls te maken. Je krijgt net zoveel gedaan en je bespaart energie.

Nu de Ramadan voorbij is, wil Nasser sommige van zijn ‘nieuwe gewoontes’ doorzetten. Want of je nu aan het vasten bent of niet; het is sowieso goed om eens te kijken naar hoe je energie bespaart tijdens een werkdag en hoe je je aandacht verdeelt.

Wij zijn allemaal supertrots op hoe Nasser het vasten heeft volgehouden. Maar nu de Ramadan voorbij is, kijkt hij weer enorm uit naar dat eerste kopje koffie in de ochtend. 🙂

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute