Bij de Whello Boekenclub bespreken Whello’ers boeken die ze hebben gelezen. Boeken waar jij ook iets aan hebt! Ze delen wat ze ervan hebben geleerd en of ze jou het boek aanraden. Vandaag is social lead Mimi aan de beurt.

Welk boek heb je gelezen?

Fokking Druk van Thijs Launspach

Waar gaat het over?

In ‘Fokking druk’ legt psycholoog en trainer Thijs Launspach uit waarom we ons altijd zo fokking druk voelen. Dit doet hij aan de hand van hoofdstukken zoals ‘Het leed dat e-mail heet’, ‘Een holbewoner op kantoor’ enDe dictator in je broekzak’.

Ik koos voor ‘Fokking Druk’ omdat ik meer wilde leren over stress. Ook wilde ik tips over hoe ik mijn eigen stressmomenten meer onder controle krijg. Want, let’s be honest: stressen doen we allemaal.

En wat heb je geleerd dan?

Het boek begint met keiharde cijfers: onder de millennials heeft 1 op de 6 werknemers te maken met burn-out-verschijnselen. Niet gek volgens Thijs, we zijn namelijk 24/7 bereikbaar, leiden massaal aan FOMO én hebben ook nog eens last van perfectionisme. Auch. Druk zijn is een statussymbool geworden, en wees eerlijk… Hoe vaak beantwoord jij de vraag; “Hoe is het met je” met “Druk!”?

Daarnaast heeft er ook een grote verschuiving plaatsgevonden in onze relatie met werk. Werk is niet alleen meer wat we doen, maar wie we zijn. Tegenwoordig vinden we dat ons werk onze passie moet zijn, onze roeping, onze missie op aarde! Best hoge eisen. En hoe laten we onze betrokkenheid zien? Juist, door fokking hard te werken. We zijn constant bereikbaar via de mail, slack of WhatsApp. Niet alleen tijdens werktijd maar ook ’s avonds en in de weekenden. Het hoort er bij, hebben we met z’n allen afgesproken. Maar gezond? Dat is het zeker niet.

Wat vond je de beste tip?

Ik kon me vooral erg vinden in de cognitive loops; gedachtes die rondjes blijven draaien in je hoofd tot je er iets mee doet. Thijs vergelijkt ze met een tabje open zetten in je internetbrowser. Kan best, maar als je te veel tabjes hebt openstaan crasht het hele systeem. De kunst is dus om je bewust te worden van al je open tabjes en er zo veel mogelijk te sluiten.

Hoe ga je dit inzetten bij Whello?

Thijs beschrijft een handige methode waar je mee je kan checken of je een gedachte als “open tabje” moet laten staan, of hem lekker kunt afsluiten. Je moet jezelf de vraag stellen: “moet ik dit nu doen?” 

Deze vraag kan je op verschillende manieren aan jezelf stellen: 

MOET ik dit nu doen?

Moet IK dit nu doen?

Moet ik DIT nu doen?

Moet ik dit NU doen?

Luidt het antwoord op een van deze vragen nee, dan hoef je je er nu niet druk om te maken.

Zou je dit boek aanraden?

Lang verhaal kort – want je bent immers druk- ja! Het is een super interessant boek met veel handige tips waar je meteen mee aan de slag kunt. Het is lekker vlot geschreven en leest makkelijk weg.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute