Bij de Whello Boekenclub bespreken Whello’ers boeken die ze hebben gelezen. Dit zijn Boeken waar jij ook iets aan hebt! Ze delen wat ze ervan hebben geleerd en of ze jou het boek aanraden. Vandaag is marketing automation specialist Rudmer aan de beurt!

Welk boek heb je gelezen?

Seks, humor en het beloofde land van Andrews van Leeuwen & van Baaren

Waar gaat het over?

In Seks, humor en het beloofde land worden 33 verschillende, sterke beïnvloedingstechnieken uit de reclame beschreven bijvoorbeeld ‘’Deze blog wordt door experts aanbevolen en is slechts voor een beperkt aantal bezoekers te lezen, wees er dus snel bij! OP=OP‘’ Alle benoemde technieken worden toegelicht met scherpe en grappige voorbeelden waarmee de consument wordt beïnvloed.

En wat heb je geleerd dan?

De beïnvloedingstechnieken worden niet alleen bekeken vanuit de verleidingskracht maar ook vanuit psychologisch perspectief. Waarom werken sommige reclamecampagnes als een trein maar andere totaal niet?

Mannen worden bijvoorbeeld vaak geprikkeld door een sexy dame in een advertentie, terwijl de meeste vrouwen dit minder zullen hebben. Echter kan ‘seks’ in een reclameboodschap ook juist voor afleiding zorgen. Dit zorgt ervoor dat de reclameboodschap niet goed overkomt en de aandacht verlegd wordt naar ‘de seks’ in plaats van naar het product. Dit is een kort en simpel voorbeeld maar, in het boek worden veel meer van dit soort slimme voorbeelden toegelicht die zowel de marketeer als consument aan het denken zet.

Hoe ga je dit inzetten bij Whello?

Ik heb dit boek een paar jaar geleden gekocht en sindsdien heeft hij een vaste plek op mijn bureau. Als ik even geen inspiratie heb dan blader ik er doorheen en vind ik altijd wel weer een toepasbaar voorbeeld voor een copy of campagne.

Zou je het boek aanraden?

Het boek leest lekker weg en is een aanrader voor zowel marketeers als consumenten. Al moet ik dat niet te hard zeggen, straks beïnvloeden de campagnes van Whello onze doelgroep niet meer…

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem