Bij de Whello Boekenclub bespreken Whello’ers boeken die ze hebben gelezen. Dit zijn Boeken waar jij ook iets aan hebt! Ze delen wat ze ervan hebben geleerd en of ze jou het boek aanraden. Vandaag is marketing automation specialist Rudmer aan de beurt!

Welk boek heb je gelezen?

Seks, humor en het beloofde land van Andrews van Leeuwen & van Baaren

Waar gaat het over?

In Seks, humor en het beloofde land worden 33 verschillende, sterke beïnvloedingstechnieken uit de reclame beschreven bijvoorbeeld ‘’Deze blog wordt door experts aanbevolen en is slechts voor een beperkt aantal bezoekers te lezen, wees er dus snel bij! OP=OP‘’ Alle benoemde technieken worden toegelicht met scherpe en grappige voorbeelden waarmee de consument wordt beïnvloed.

En wat heb je geleerd dan?

De beïnvloedingstechnieken worden niet alleen bekeken vanuit de verleidingskracht maar ook vanuit psychologisch perspectief. Waarom werken sommige reclamecampagnes als een trein maar andere totaal niet?

Mannen worden bijvoorbeeld vaak geprikkeld door een sexy dame in een advertentie, terwijl de meeste vrouwen dit minder zullen hebben. Echter kan ‘seks’ in een reclameboodschap ook juist voor afleiding zorgen. Dit zorgt ervoor dat de reclameboodschap niet goed overkomt en de aandacht verlegd wordt naar ‘de seks’ in plaats van naar het product. Dit is een kort en simpel voorbeeld maar, in het boek worden veel meer van dit soort slimme voorbeelden toegelicht die zowel de marketeer als consument aan het denken zet.

Hoe ga je dit inzetten bij Whello?

Ik heb dit boek een paar jaar geleden gekocht en sindsdien heeft hij een vaste plek op mijn bureau. Als ik even geen inspiratie heb dan blader ik er doorheen en vind ik altijd wel weer een toepasbaar voorbeeld voor een copy of campagne.

Zou je het boek aanraden?

Het boek leest lekker weg en is een aanrader voor zowel marketeers als consumenten. Al moet ik dat niet te hard zeggen, straks beïnvloeden de campagnes van Whello onze doelgroep niet meer…

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute