Onmisbaar voor bijna elk bedrijf is een website met een mooi en doelgericht design. Daarvoor kun je een webdesign bureau inschakelen. Dit zijn duizendpoten die van alles kunnen: van het bouwen van een compleet nieuwe website en het optimaliseren voor zoekmachines tot het nodige onderhoud, waardoor deze weer helemaal up-to-date is. Maar hoe kies je nu het beste webdesign bureau? 

1. Een goede webdesigner verleidt tot actie

Een goed webdesign bureau zorgt niet alleen voor een mooie site die past bij je huisstijl en doelgroep. De webdesigner kijkt vooral ook naar de gebruikerservaring. De website moet overzichtelijk zijn, met heldere navigatie, kleurcontrasten en indeling.

Je wilt dus een combinatie van een mooi merkverhaal en een effectieve website die gericht is op conversie: oftewel het overhalen van de bezoeker tot het ondernemen van de gewenste acties. De bezoeker krijgt wat hij wil, en jij daarmee ook!

Vraag dus aan het bureau wat hun ideeën zijn over bezoekerservaring (user experience) en conversie optimalisatie (CRO).

2. Wil je een unieke, creatieve stijl?

Wil je als bedrijf daarnaast opvallen, dan zul je moeten zoeken naar een webdesignbureau dat creativiteit in huis heeft. Om dat te achterhalen is het slim om te kijken naar hun portfolio, dat meestal te vinden is op de website van het bureau.

Herhalen ze eigenlijk elke keer hetzelfde trucje? Of zoeken ze het experiment op en vinden ze telkens een nieuw concept uit dat perfect bij het bedrijf past? Dan ben je bij het juiste webdesign bureau beland.

Check ons portfolio maar eens 🙂

3. Een klein of groot webdesign bureau?

Ook zul je de keuze moeten maken tussen een klein of een groot bureau. Een groot webdesignbureau is meestal professioneler. Voor grote en internationale campagnes zijn zij vaak uitermate geschikt. Bureaus van dit kaliber bieden veelal full service, maar daar kan ook een keerzijde aan zitten. Soms zijn zij maar op één of enkele onderdelen expert, en op andere gebieden is de kwaliteit soms matig.

Een klein bureau is meestal specialistischer en biedt service die op maat gesneden is voor de klant.

Bij Whello combineren wij dit. Zo bieden wij full service aan, maar kunnen wij ook een kwalitatieve webdesign traject aanbieden, omdat wij op elk onderdeel een specialist hebben werken.

4. Een webdesign bureau dat bij jouw bedrijf past

Investeer tijd in het leren kennen van het bureau. Welke professionals werken er en hoe klantgericht zijn ze? Staan ze open voor feedback en discussie? Voor welke bedrijven hebben ze eerder gewerkt? Kunnen ze goed meedenken met wat jouw bedrijf nodig heeft?

Een ‘starterspakket’ kan een ideale manier zijn om uit te testen of het een goede match is. Begin bijvoorbeeld eerst met een creatieve brainstormsessie om erachter te komen of jullie een match zijn.

5. Kies voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding

En, last but not least, is de prijs natuurlijk een cruciale factor. Stel goed van tevoren vast hoeveel je wilt besteden aan een webdesign bureau. Kijk waar het bureau in uitblinkt en of de prijs hierbij past.

Het is niet altijd nodig om een topbureau met grote klanten in te schakelen. Kleine bureaus werken vaak efficiënter en flexibeler en kunnen ook met ontwerpen komen die juist verrassend en out-of-the-box zijn.

Laat het ons weten wanneer je vragen hebt of advies nodig hebt bij het uitzoeken van een webdesign bureau!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute