Onmisbaar voor bijna elk bedrijf is een website met een mooi en doelgericht design. Daarvoor kun je een webdesign bureau inschakelen. Dit zijn duizendpoten die van alles kunnen: van het bouwen van een compleet nieuwe website en het optimaliseren voor zoekmachines tot het nodige onderhoud, waardoor deze weer helemaal up-to-date is. Maar hoe kies je nu het beste webdesign bureau?
1. Een goede webdesigner verleidt tot actie
Een goed webdesign bureau zorgt niet alleen voor een mooie site die past bij je huisstijl en doelgroep. De webdesigner kijkt vooral ook naar de gebruikerservaring. De website moet overzichtelijk zijn, met heldere navigatie, kleurcontrasten en indeling.
Je wilt dus een combinatie van een mooi merkverhaal en een effectieve website die gericht is op conversie: oftewel het overhalen van de bezoeker tot het ondernemen van de gewenste acties. De bezoeker krijgt wat hij wil, en jij daarmee ook!
Vraag dus aan het bureau wat hun ideeën zijn over bezoekerservaring (user experience) en conversie optimalisatie (CRO).
2. Wil je een unieke, creatieve stijl?
Wil je als bedrijf daarnaast opvallen, dan zul je moeten zoeken naar een webdesignbureau dat creativiteit in huis heeft. Om dat te achterhalen is het slim om te kijken naar hun portfolio, dat meestal te vinden is op de website van het bureau.
Herhalen ze eigenlijk elke keer hetzelfde trucje? Of zoeken ze het experiment op en vinden ze telkens een nieuw concept uit dat perfect bij het bedrijf past? Dan ben je bij het juiste webdesign bureau beland.
Check ons portfolio maar eens 🙂
3. Een klein of groot webdesign bureau?
Ook zul je de keuze moeten maken tussen een klein of een groot bureau. Een groot webdesignbureau is meestal professioneler. Voor grote en internationale campagnes zijn zij vaak uitermate geschikt. Bureaus van dit kaliber bieden veelal full service, maar daar kan ook een keerzijde aan zitten. Soms zijn zij maar op één of enkele onderdelen expert, en op andere gebieden is de kwaliteit soms matig.
Een klein bureau is meestal specialistischer en biedt service die op maat gesneden is voor de klant.
Bij Whello combineren wij dit. Zo bieden wij full service aan, maar kunnen wij ook een kwalitatieve webdesign traject aanbieden, omdat wij op elk onderdeel een specialist hebben werken.
4. Een webdesign bureau dat bij jouw bedrijf past
Investeer tijd in het leren kennen van het bureau. Welke professionals werken er en hoe klantgericht zijn ze? Staan ze open voor feedback en discussie? Voor welke bedrijven hebben ze eerder gewerkt? Kunnen ze goed meedenken met wat jouw bedrijf nodig heeft?
Een ‘starterspakket’ kan een ideale manier zijn om uit te testen of het een goede match is. Begin bijvoorbeeld eerst met een creatieve brainstormsessie om erachter te komen of jullie een match zijn.
5. Kies voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding
En, last but not least, is de prijs natuurlijk een cruciale factor. Stel goed van tevoren vast hoeveel je wilt besteden aan een webdesign bureau. Kijk waar het bureau in uitblinkt en of de prijs hierbij past.
Het is niet altijd nodig om een topbureau met grote klanten in te schakelen. Kleine bureaus werken vaak efficiënter en flexibeler en kunnen ook met ontwerpen komen die juist verrassend en out-of-the-box zijn.
Laat het ons weten wanneer je vragen hebt of advies nodig hebt bij het uitzoeken van een webdesign bureau!