Dat het innerlijk net zo belangrijk is als het uiterlijk geldt vooral ook voor websites. Een prachtige website is natuurlijk hartstikke belangrijk, maar er is meer dan alleen een mooi uiterlijk. De website moet namelijk ook goed scoren in de zoekmachines. Één van de factoren die daar een grote rol bij speelt is de laadtijd van de website. Laadt de website traag, dan zal dit tot grote ergernis leiden bij de bezoekers.

Maar ook zoekmachine Google is genadeloos ten opzichte van langzame websites. Logisch natuurlijk, want de zoekmachine wil uiteindelijk ook kwaliteit leveren aan haar gebruikers. Zorg er daarom voor dat de website snelheid in orde is. Dat doe je onder andere door de volgende 6 tips te volgen.

Optimaliseer de HTML code om jouw website snelheid te verbeteren

De HTML code heeft meerdere functies en wordt ook gelezen door de crawlers van Google. Hoe sneller en vollediger deze crawlers de code kunnen inlezen, hoe tevredener de zoekmachine over jouw website zal zijn. De kunst is daarom om deze HTML code zo eenvoudig mogelijk te houden. Dat betekent dat alle nutteloze en overbodige code mag worden verwijderd. Hoe lichter de website, hoe sneller deze is.

Gebruik geen Flash op jouw website

Hoewel Flash er flitsend en modern uitziet zijn zoekmachines er geen fan van. Niet alleen is Google er niet happig op om Flash bestanden in de index op te nemen, het werkt ook nadelig op de laadtijd. Overigens zijn er er meerdere boosdoeners, want ook Javascript en jQuery verhogen de laadtijd. Dit terwijl al deze scripts vaak eenvoudig kunnen worden vermeden. Heb jij daarom scripts die geen meerwaarde bieden voor jouw website? Overweeg dan serieus om deze weg te halen. Blijken deze scripts toch onmisbaar voor je site, bekijk dan of je ze kunt implementeren op een afzonderlijke pagina. Oftewel, opgeruimd staat netjes.

Beperk de bestandsgrootte van afbeeldingen op jouw website

Een website maak je visueel aantrekkelijk voor de bezoekers om sprekende afbeeldingen te gebruiken. Toch moet je op te letten wanneer je deze afbeeldingen op jouw website plaatst. Veel afbeeldingen worden gekenmerkt door een grote bestandsgrootte en drukken nadelig op de snelheid van de website. Probeer daarom een beperkte bestandsgrootte aan te houden voor elke afbeelding die je gebruikt, zonder kwaliteit in te leveren. Er bestaan meerdere online tools om afbeeldingen in bestandsgrootte te verkleinen.

Wees zuinig met plugins in de backend van jouw website

Maak je gebruik van plugins op jouw website? Dan dien je voor jezelf na te gaan of ze nog steeds een functie hebben. Sommige plugins worden namelijk eenmaal geïnstalleerd om daarna nooit meer te worden gebruikt. Deze plugins moeten wel elke keer worden geladen en hoe meer plugins je activeert, des te langer het duurt om de website volledig te laden. Overweeg welke plugins je kunt verwijderen en welke je nodig hebt.

Cache statische content

Cache zoveel mogelijk statische content in de browser. Wat dit inhoudt? Cache is een tijdelijke opslagplaats voor data, waarbij de website content die niet verandert slim wordt opgeslagen. Hierdoor hoeft deze niet telkens weer te worden geladen, waardoor er focus wordt gehouden. De laadtijd kan nu immers volledig worden besteed aan de nieuwe content. Snelle hosting is hiervoor ook erg belangrijk.

Versnel jouw website door server requests te beperken

Website snelheid verbeteren? Kijk dan met een kritisch oog naar de content die op externe servers is opgeslagen. Indien hier sprake van is, dan zullen er elke keer weer http requests worden uitgestuurd. Dit zal de laadtijd van de website allemaal maar vertragen. Klinkt logisch, nietwaar? Zorg er daarom voor dat de server requests zoveel mogelijk worden beperkt.

 

Hulp nodig bij bovenstaande tips? Neem dan gerust eens contact met ons op, want wij helpen je graag met het sneller maken van je website! Of ontmoet onze specialisten!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute