Een nieuw jasje
voor een 110+ jaar oud bedrijf
Het verhaal van Keesing Technologies, ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen, begint meer dan een eeuw geleden in 1911, toen Isaäc Keesing een uitgeverij oprichtte in Amsterdam. Al snel richtte het bedrijf zich op het opsporen van fraude en ondersteunde het daarmee banken en politie. Momenteel loopt Keesing Technologies voorop in de wereld van ID verificaties.
Vanuit Keesing Technologies ontstond de behoefte om de technologische ontwikkelingen binnen het bedrijf zichtbaar te maken. Aan Whello de opdracht om een logica te bouwen in een nieuwe website zodat bezoekers eenvoudig de verschillende producten kunnen vinden.
Dit project in het kort
- Update van huisstijl elementen voor de website
- Betere user-experience flow op de site
- B2B leadgeneratie: conversiegericht
- Meer over Keesing Technologies
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Keesing Technologies. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen van het nieuwe design vast en werkte we het concept uit met wireframes.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Design
Development
Launch
De uitdaging
Het doel van dit project was meer dan een mooi jasje voor de toffe producten van Keesing. Het was ook het juiste moment om te investeren in de conversieratio van de website. Om dit te bereiken hebben we diverse specialisten ingeschakeld. Naast onze webdesigner, ook een CRO specialist en een content specialist. Via wireframes visualiseerde we de user-flow en schetste we de CTA’s (call-to-action) op de juiste momenten.
De aanpak
Een nieuw design begint bij Whello zelden direct in Photoshop. Eerst gaan we terug naar de basis: wat is het doel van het design en wat zijn de kernwaarden die we willen laten overkomen aan een bezoeker?
Bij het uitwerken van deze vragen zijn ook onze SEO specialisten aangeschoven om een uitgebreide zoekwoorden analyse op te zetten. De ontwikkelde zoekwoorden analyse werd vervolgens doorvertaald in een voor Google logische websitestructuur. Zo hebben we naast productpagina’s ook kansen ontdekt voor branchepagina’s, zoals ‘gaming identity verification‘.
Pas hierna krijgt het design echt kleur en werd de huisstijl van Keesing Technologies in de wireframes geplaatst. In de development fase van de website, hebben we vervolgens alles op alles gezet om een snelle website neer te zetten, passend bij een technologisch vooruitstrevende partij als Keesing.
Het resultaat
De nieuwe website ging er gelukkig in als zoete koek. Vrijwel alle bezoekerskwaliteit-statistieken vertoonde positieve cijfers (Google Analytics). Daarnaast schoten het aantal organische bezoekers omhoog. Tezamen met een hogere conversiepercentage leidt dit tot meer business uit de website. De nieuwe website kun je hier bekijken!
Organische bezoekers
B2B leads
Kevin de Groot
Designer bij Whello
“Een traject met vele uitdagingen en een mooi resultaat. Het werken met de marketeers van Keesing was zeer aangenaam. Een kritische blik en een intensieve samenwerking maakte het mogelijk een top-notch nieuwe website te ontwerpen en ontwikkelen.”
Mahmoud Badry
Marketing manager bij Keesing Technologies
“It was an absolute pleasure to work with the Whello team! They guided us through the various stages from branding and concept design to the launch of a great new website! Working with such professionals was fun. The Whello’s are all professionals within their own areas of expertise, friendly and flexible and top quality work is done within the agreed timeframe.”