Een nieuw jasje
voor een 110+ jaar oud bedrijf

Het verhaal van Keesing Technologies, ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen, begint meer dan een eeuw geleden in 1911, toen Isaäc Keesing een uitgeverij oprichtte in Amsterdam. Al snel richtte het bedrijf zich op het opsporen van fraude en ondersteunde het daarmee banken en politie. Momenteel loopt Keesing Technologies voorop in de wereld van ID verificaties.

Vanuit Keesing Technologies ontstond de behoefte om de technologische ontwikkelingen binnen het bedrijf zichtbaar te maken. Aan Whello de opdracht om een logica te bouwen in een nieuwe website zodat bezoekers eenvoudig de verschillende producten kunnen vinden.

Dit project in het kort
  • Update van huisstijl elementen voor de website
  • Betere user-experience flow op de site
  • B2B leadgeneratie: conversiegericht 
  • Meer over Keesing Technologies

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Keesing Technologies. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen van het nieuwe design vast en werkte we het concept uit met wireframes. 

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Het doel van dit project was meer dan een mooi jasje voor de toffe producten van Keesing. Het was ook het juiste moment om te investeren in de conversieratio van de website. Om dit te bereiken hebben we diverse specialisten ingeschakeld. Naast onze webdesigner, ook een CRO specialist en een content specialist. Via wireframes visualiseerde we de user-flow en schetste we de CTA’s (call-to-action) op de juiste momenten.

De aanpak

Een nieuw design begint bij Whello zelden direct in Photoshop. Eerst gaan we terug naar de basis: wat is het doel van het design en wat zijn de kernwaarden die we willen laten overkomen aan een bezoeker?

Bij het uitwerken van deze vragen zijn ook onze SEO specialisten aangeschoven om een uitgebreide zoekwoorden analyse op te zetten. De ontwikkelde zoekwoorden analyse werd vervolgens doorvertaald in een voor Google logische websitestructuur. Zo hebben we naast productpagina’s ook kansen ontdekt voor branchepagina’s, zoals ‘gaming identity verification‘.

Pas hierna krijgt het design echt kleur en werd de huisstijl van Keesing Technologies in de wireframes geplaatst. In de development fase van de website, hebben we vervolgens alles op alles gezet om een snelle website neer te zetten, passend bij een technologisch vooruitstrevende partij als Keesing.

Het resultaat

De nieuwe website ging er gelukkig in als zoete koek. Vrijwel alle bezoekerskwaliteit-statistieken vertoonde positieve cijfers (Google Analytics). Daarnaast schoten het aantal organische bezoekers omhoog. Tezamen met een hogere conversiepercentage leidt dit tot meer business uit de website. De nieuwe website kun je hier bekijken!

Organische bezoekers

B2B leads

Kevin de Groot
Designer bij Whello

“Een traject met vele uitdagingen en een mooi resultaat. Het werken met de marketeers van Keesing was zeer aangenaam. Een kritische blik en een intensieve samenwerking maakte het mogelijk een top-notch nieuwe website te ontwerpen en ontwikkelen.”

Mahmoud Badry
Marketing manager bij Keesing Technologies

“It was an absolute pleasure to work with the Whello team! They guided us through the various stages from branding and concept design to the launch of a great new website! Working with such professionals was fun. The Whello’s are all professionals within their own areas of expertise, friendly and flexible and top quality work is done within the agreed timeframe.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute