Hoe Hellorider werknemers in beweging brengt
‘Van File naar Fiets’ campagne

Hellorider is het platform voor zakelijke fietslease. Het digitaal platform zorgt ervoor dat werkgevers eenvoudig fietslease kunnen aanbieden aan hun werknemers.

Het doel van Hellorider? Een miljoen mensen uit het vervuilende vervoer en op de fiets.

Daarvoor moeten we werkgevers activeren door werknemers in beweging te brengen. Om dat te bereiken slaan we de handen ineen met een unieke ‘Van File naar Fiets’ campagne.

Dit project in het kort

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. 

We werkten dan ook nauw samen met het team van HelloRider. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een creatieve brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met HelloRider aan werkten.

Whello Opdracht

Creatieve sessie

Whello Strategie Concept

Campagne concept

Whello Design

Campagne produceren

Advertenties A/B testen

Whello Launch

Campagne opschalen

Doelen & uitdaging

De grootste uitdaging? De strakke deadline. Hellorider kreeg de kans voor een commercial op BNR. Om het maximale resultaat daaruit te halen, wilde ze starten met een campagne concept rond deze commercial.

Binnen enkele weken moesten we samen een geheel campagne concept opleveren. Van het opnemen en bedenken van de radiospot tot campagnes op Meta en Google. Precies hoe we graag samenwerken: snel schakelen, leuke creatieve sessies en flinke impact maken.

Een andere grote uitdaging is de targeting. Er zijn namelijk interne ambassadeurs (werknemers) nodig om de decision-maker (HR manager) in een bedrijf te overtuigen. De oplossing? Via een B2C-campagne, uiteindelijk toch de B2B doelgroep bereiken: Een unieke bottom-up B2B-campagne!

hellorider_whello_b2b_campaign_mockup

Creative copy

De aanpak

Samen met Maarten, Head of Growth bij HelloRider, kwamen we vrij snel tot de conclusie dat we op de werknemers wilde inspelen. Wanneer deze werknemers ambassadeur worden, kiest een werkgever sneller voor een fietsplan via HelloRider. 

Creative copywriter Dieuwertje Rijlaarsdam bedacht pakkende teksten die alle voordelen van zakelijke fietslease voor werknemers uitlicht. Creative director Reinier Landstra kwam met een nieuw campagne concept: Van file naar fiets. Hij bedacht 3 verschillende invalshoeken om werknemers aan te spreken:

  • een fiets via je werkgever,
  • korting of voordeel op een e-bike of fiets,
  • en geen file meer.

Door verschillende a/b test vonden we de perfecte mix. Hierin bleek dat een fiets via je werkgever het beste converteert, gevolgd door het kostenvoordeel. 

Het resultaat

We bleven verschillende a/b tests uitvoeren én optimaliseerde dit continu. De perfecte mix bleken de advertenties op Meta (Facebook en Instagram) met het ‘een fiets via je werkgever’ haakje. 

Een test met verschillende landingspagina’s leverde ook interessante learnings op. Op elke landingspagina maakten we namelijk gebruik van een andere call to action.

En met succes: inmiddels zijn de eerste grote klanten naar aanleiding van de campagne binnen!

De advertenties op Instagram, gecombineerd met de brochure downloads, waren bijzonder effectief. In de eerste 3 maanden haalde we 326 leads binnen én verminderde de campagnekosten per lead met 75%. Een geslaagde B2B-campagne! 

Succesfactoren van deze campagne

  • Meer merkbekendheid door radiospot en bijpassende ads.
  • Pakkende teksten die interne ambassadeurs creëren.  
  • Unieke landingspagina’s met verschillende call to actions.

downloads in 2 maanden

conversieratio

leads

Succesvolle B2B campagne

hellorider_whello_cases_mockup_b2bmarketing
hellorider_maarten_koornstra

Maarten Koornstra
Head of marketing Hellorider

Dankzij de fijne samenwerking met Whello hebben we in korte tijd een unieke landingspagina, een nationale radiocampagne en heel veel leads weten te realiseren.

Ilse de Vries
Marketing Projectmanager bij Whello

”Zo snel als je trapt op je HelloRider, zo vlot verloopt onze samenwerking. In slechts enkele weken tijd hebben we samen iets heel moois neergezet.”

Reinier Landstra ,


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute