Hoe Hellorider werknemers in beweging brengt
‘Van File naar Fiets’ campagne
Hellorider is het platform voor zakelijke fietslease. Het digitaal platform zorgt ervoor dat werkgevers eenvoudig fietslease kunnen aanbieden aan hun werknemers.
Het doel van Hellorider? Een miljoen mensen uit het vervuilende vervoer en op de fiets.
Daarvoor moeten we werkgevers activeren door werknemers in beweging te brengen. Om dat te bereiken slaan we de handen ineen met een unieke ‘Van File naar Fiets’ campagne.
Dit project in het kort
- Campagne concept
- Google Ads campagne
- Social campagne
- Bekijk hier de campagne voor Hellorider
- Meer over B2B marketing
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat.
We werkten dan ook nauw samen met het team van HelloRider. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een creatieve brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met HelloRider aan werkten.
Creatieve sessie
Campagne concept
Campagne produceren
Advertenties A/B testen
Campagne opschalen
Doelen & uitdaging
De grootste uitdaging? De strakke deadline. Hellorider kreeg de kans voor een commercial op BNR. Om het maximale resultaat daaruit te halen, wilde ze starten met een campagne concept rond deze commercial.
Binnen enkele weken moesten we samen een geheel campagne concept opleveren. Van het opnemen en bedenken van de radiospot tot campagnes op Meta en Google. Precies hoe we graag samenwerken: snel schakelen, leuke creatieve sessies en flinke impact maken.
Een andere grote uitdaging is de targeting. Er zijn namelijk interne ambassadeurs (werknemers) nodig om de decision-maker (HR manager) in een bedrijf te overtuigen. De oplossing? Via een B2C-campagne, uiteindelijk toch de B2B doelgroep bereiken: Een unieke bottom-up B2B-campagne!
Creative copy
De aanpak
Samen met Maarten, Head of Growth bij HelloRider, kwamen we vrij snel tot de conclusie dat we op de werknemers wilde inspelen. Wanneer deze werknemers ambassadeur worden, kiest een werkgever sneller voor een fietsplan via HelloRider.
Creative copywriter Dieuwertje Rijlaarsdam bedacht pakkende teksten die alle voordelen van zakelijke fietslease voor werknemers uitlicht. Creative director Reinier Landstra kwam met een nieuw campagne concept: Van file naar fiets. Hij bedacht 3 verschillende invalshoeken om werknemers aan te spreken:
- een fiets via je werkgever,
- korting of voordeel op een e-bike of fiets,
- en geen file meer.
Door verschillende a/b test vonden we de perfecte mix. Hierin bleek dat een fiets via je werkgever het beste converteert, gevolgd door het kostenvoordeel.
Het resultaat
We bleven verschillende a/b tests uitvoeren én optimaliseerde dit continu. De perfecte mix bleken de advertenties op Meta (Facebook en Instagram) met het ‘een fiets via je werkgever’ haakje.
Een test met verschillende landingspagina’s leverde ook interessante learnings op. Op elke landingspagina maakten we namelijk gebruik van een andere call to action.
En met succes: inmiddels zijn de eerste grote klanten naar aanleiding van de campagne binnen!
De advertenties op Instagram, gecombineerd met de brochure downloads, waren bijzonder effectief. In de eerste 3 maanden haalde we 326 leads binnen én verminderde de campagnekosten per lead met 75%. Een geslaagde B2B-campagne!
Succesfactoren van deze campagne
- Meer merkbekendheid door radiospot en bijpassende ads.
- Pakkende teksten die interne ambassadeurs creëren.
- Unieke landingspagina’s met verschillende call to actions.
downloads in 2 maanden
conversieratio
leads
Succesvolle B2B campagne
Maarten Koornstra
Head of marketing Hellorider
“Dankzij de fijne samenwerking met Whello hebben we in korte tijd een unieke landingspagina, een nationale radiocampagne en heel veel leads weten te realiseren.“
Ilse de Vries
Marketing Projectmanager bij Whello
”Zo snel als je trapt op je HelloRider, zo vlot verloopt onze samenwerking. In slechts enkele weken tijd hebben we samen iets heel moois neergezet.”