Conversie traject
Met conversie optimalisatie investeer je niet in nog meer bezoekers, maar verhoog je de effectiviteit van je website. Door bezoekers op een slimme manier te verleiden op je website, moet het conversiepercentage verhoogd kunnen worden tot wel 5%.
- Knelpuntenanalyse: In welke fase raak je de bezoekers kwijt? We installeren analytics tools en brengen deze funnels en exit momenten in kaart.
- Content optimalisatie: Goede content is nog steeds de basis van een website. We herschrijven onlogische of onduidelijke teksten, naar verleidende teksten.
- Website conversie optimalisatie: Met een quick win advies richten we ons op het laaghangend fruit op je website. Denk aan ‘sticky’ buttons op mobile en geoptimaliseerde formulieren.
- A/B Testing: Een conversietraject is nooit klaar. Elke tiende procent meer conversie, betekent meer business voor je bedrijf. We blijven dus doorlopend A/B testen op basis van data.
Samenwerken met onze conversie consultant
Bij Whello geloven we in co-creatie: we laten je graag participeren in het proces. Want zonder jou kunnen wij geen online succes behalen. Co-creatie is een vorm van samenwerken waarbij alle deelnemers het proces en het resultaat beïnvloeden.
De voordelen van samenwerken met Whello:
- Profiteer van onze ervaringen met andere snelgroeiende merken
- Sneller resultaat door de inbreng van jouw branchekennis
- Regelmatig een consultant bij jou op locatie voor overleg
Het is altijd goed om je eigen website te vergelijken met industry benchmarks. Zo weet jij of je flink aan de bak moet en wat een realistische conversiepercentage is. Er zijn meerdere websites die regelmatig onderzoeken publiceren, maar wij gebruiken WordStream als bron omdat zij hun data regelmatig updaten.
Alle verbeteringen die we doorvoeren zijn hypotheses (of experimenten). De praktijk (dus de data) moet uitwijzen of de verbeteringen ook echt meer conversie opleveren. We voeren daarom continu a/b-testjes uit, maken alles meetbaar en rapporteren dit maandelijks aan jou.
In de strategiefase leggen we de doelstellingen vast, zoals een gewenste conversiepercentage en een hogere returning visitor percentage. Zo komen we er vervolgens snel achter welke aanpassingen bijdragen aan het succes en welke niet.
We beginnen elk project met een kick off sessie waarbij we jou en je collega’s uitnodigen om te brainstormen. Tijdens onze samenwerking brengen we graag bedrijfsbezoekjes om de bedrijfscultuur eigen te maken.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketingdiensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen. Onze conversie consultant komt bijvoorbeeld tot een beter presterende website door de samenwerking met onze designer en webbouwer. Onze conversie trajecten verlopen beter omdat we ook copywriters in huis hebben.
Google advertising & Google shopping
Realsupps
Realsupps is een high-end, exclusieve leverancier van health- en fitness-supplementen in België en Nederland. De mannen van Realsupps zitten vol ambitie en wilden groeien. Ze hadden alleen nog geen duidelijk streefdoel. Daar hebben we Realsupps mee geholpen.
Met een Google Search campagne en een Google Shopping campagne zorgden wij voor een flinke omzetstijging: in een jaar tijd is de omzet maar liefst verviervoudigd!
Bekijk de hele case