Conversie traject
Met conversie optimalisatie investeer je niet in nog meer bezoekers, maar verhoog je de effectiviteit van je website. Door bezoekers op een slimme manier te verleiden op je website verhoog je de conversie.
- Knelpuntenanalyse: In welke fase raak je de bezoekers kwijt? We installeren analytics tools en brengen de exit momenten in kaart.
- Content optimalisatie: Goede content is de basis. We herschrijven onlogische of onduidelijke teksten, naar verleidende teksten.
- Conversie optimalisatie: We richten we ons op het laaghangend fruit op je website. Denk aan ‘sticky’ buttons op mobile en geoptimaliseerde formulieren.
- A/B Testing: Elke tiende procent meer conversie, betekent meer business voor je bedrijf. We blijven dus doorlopend A/B testen op basis van data.
Wat maakt Whello uniek?
Als full service marketing bureau bouwen we jouw ideale team om je heen. Onze conversie specialist komt bijvoorbeeld tot een beter presterende website door de samenwerking met onze SEO’er en copywriter. We zetten steeds de marketeers in die je op dat moment nodig hebt.
Een team vormen met Whello
- Je krijgt je eigen marketingstrateeg
- Samen bepalen jullie welke specialisten je nodig hebt
- Met een flexibel team spelen we sneller in op marketingkansen
Het is altijd goed om je eigen website te vergelijken met industry benchmarks. Zo weet jij of je flink aan de bak moet en wat een realistische conversiepercentage is. Er zijn meerdere websites die regelmatig onderzoeken publiceren, maar wij gebruiken WordStream als bron omdat zij hun data regelmatig updaten.
Alle verbeteringen die we doorvoeren zijn hypotheses (of experimenten). De praktijk (dus de data) moet uitwijzen of de verbeteringen ook echt meer conversie opleveren. We voeren daarom continu a/b-testjes uit, maken alles meetbaar en rapporteren dit maandelijks aan jou.
In de strategiefase leggen we de doelstellingen vast, zoals een gewenste conversiepercentage en een hogere returning visitor percentage. Zo komen we er vervolgens snel achter welke aanpassingen bijdragen aan het succes en welke niet.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketingdiensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen. Onze conversie consultant komt bijvoorbeeld tot een beter presterende website door de samenwerking met onze designer en webbouwer. Onze conversie trajecten verlopen beter omdat we ook copywriters in huis hebben.
Je verwacht initiatief en regie van je marketingpartner. Dat begrijpen wij als geen ander. Werken in vaste routines is dan ook de basis van onze werkwijze.
Reken op wekelijkse updates, maandelijkse rapportagemeetings en elk kwartaal een evaluatie in de vorm van een strategiesessie. Hierdoor blijft iedereen up-to-date en wordt er op tijd bijgestuurd.
Van 0,71% naar 1,33% conversieratio
Orthocenter
De uitdaging was om een website te ontwikkelen waar alle locaties van Orthocenter hun eigen plek hebben, maar uiteindelijk de patiënt centraal staat.