Hoe we je doelgroep bereiken?
Retail marketing campagnes

We overtuigen shoppers op de volgende kanalen:

  • Google Shopping campagnes: Bereik de doelgroep in Google met een hoge buy-intent.
  • Zoekmachine marketing: Wij zorgen ervoor dat je ook in de organische resultaten van Google gevonden wordt.
  • Social media marketing: Bereik je doelgroep via Facebook, Instagram en Snapchat. Wij zetten zowel ads als influencers in.
  • Omnichannel marketing: Met online acties stimuleren we aankopen in de fysieke winkel, en andersom.

Hoe we je doelgroep overtuigen?
Webdesign & content marketing

We overtuigen klanten op de volgende kanalen:

  • Webshop: Een mobiel-vriendelijke webshop met veel ‘social proof’ zorgt voor een aangename shopping ervaring.
  • Copywriting: Content is king. Punt. Onze copywriters zorgen voor verleidelijke teksten die je bezoekers overtuigen.
  • Email marketing: Je belangrijkste doelgroep zijn je bestaande klanten. We blijven ze triggeren met cross-sell mailtjes en aantrekkelijke nieuwsbrieven.
Steven Neeteson

Challenge us


Meer leadsMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website
Wil je direct contact met ons?

Ok nice!
Laat je gegevens achter en we bellen je!


In de ochtendIn de middagIn de avond

Een retail marketing campagne?
Zo wordt ‘ie succesvol

Bij Whello geloven we in co-creatie; dat betekent dat we onze expertises bundelen. Als retail ondernemer weet jij alles van de ontwikkelingen in jouw vakgebied, ons team van specialisten maakt daar een online strategie van. Zonder deze kennisdeling behalen we niet het maximale succes.

De voordelen van co-creatie bij retail marketing:

  • Het resultaat is van hogere kwaliteit door de inbreng van jouw retail kennis.
  • De snelheid van implementatie is vaak groter wanneer iedereen betrokken wordt
  • Efficiëntie: Foute aannames worden voorkomen doordat jij al in een vroeg stadium wordt betrokken.

Bij het bedenken van de marketing acties gaan we uit van de customer journey strategie. We brengen in kaart op welke kanalen de doelgroep zijn zoektocht begint, hoe hij of zij zich oriënteert en overgaat tot actie. Vervolgens zorgen we ervoor dat jij op alle belangrijke momenten zichtbaar bent. Van een geoptimaliseerde webshop met het aanbod tot Facebook video campagnes en offline acties.

Met een omnichannel aanpak maak je optimaal gebruik van je fysieke winkels én je online kanalen. De klant bepaalt zelf welk kanaal het best past bij zijn behoefte. Voorbeeld: Naast het online kopen ook de mogelijkheid bieden om het product te bekijken in de dichtstbijzijnde winkel.

Wij zitten vol ideeën om offline en online te combineren. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een meet&greet met een influencer, om vervolgens de video te gebruiken in online campagnes.

Bij Whello hebben we jarenlange retail ervaring. Wil je jouw producten aanbieden via Google Shopping, bol.com of Amazon? Wij draaien talloze campagnes op dergelijke ‘marketplaces’.

Wil je je producten nieuw in de markt zetten? Wij zorgen voor een onderscheidende branding campagne met overtuigende promoties en beeldmateriaal.

Als retail ondernemer kom je bij ons langs voor een kick-off sessie. We stellen het Whello team voor dat de komende maanden voor je aan de slag gaat. In deze sessie stellen we vragen over jouw retail onderneming. Samen brainstormen we én stellen we een retail marketing strategie op.

Naast deze kick-off sessie hebben we vaak contact waarin je de nuances van jouw sector kan aangeven.

Tijdens de kick-off sessie stellen we een online retail strategie op. Wat nemen we hierin op? Onder andere je online retail marketing doelstellingen per dienst. Dit kan bestaan uit o.a. procentuele groei of misschien maximale kosten per lead. Aan de hand van deze doelstellingen evalueren we iedere drie maanden of we op schema lopen.

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem