Retail marketing campagnes

We overtuigen shoppers op de volgende kanalen.

  • Google Shopping campagnes: Bereik de doelgroep in Google met een hoge buy-intent.
  • Zoekmachine marketing: Wij zorgen ervoor dat je ook in de organische resultaten van Google gevonden wordt.
  • Social media marketing: Bereik je doelgroep via verschillende kanalen. Wij zetten zowel social ads als influencers in.
  • Omnichannel marketing: Met online acties stimuleren we aankopen in de fysieke winkel, en andersom.

Webdesign & content marketing

We overtuigen klanten op de volgende kanalen.

  • Webshop: Een mobiel-vriendelijke webshop met veel ‘social proof’ zorgt voor een aangename shopping ervaring.
  • Content: Met video en teksten overtuig je klanten. Onze videoproducers en copywriters zorgen voor de verleidelijke content die je nodig hebt.
  • Marketing automation: Je belangrijkste doelgroep zijn je bestaande klanten. We blijven ze triggeren met cross-sell mailtjes en data-driven notificaties.
Steven Neeteson


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Een retail marketing campagne?
    Zo wordt ‘ie succesvol

    Bij Whello geloven we in co-creatie; dat betekent dat we onze expertises bundelen. Als retail ondernemer weet jij alles van de ontwikkelingen in jouw vakgebied, ons team van specialisten maakt daar een online strategie van. Zonder deze kennisdeling behalen we niet het maximale succes.

    De voordelen van co-creatie bij retail marketing:

    • Het resultaat is van hogere kwaliteit door de inbreng van jouw retail kennis.
    • De snelheid van implementatie is vaak groter wanneer iedereen betrokken wordt
    • Efficiëntie: Foute aannames worden voorkomen doordat jij al in een vroeg stadium wordt betrokken.

    Bij het bedenken van de marketing acties gaan we uit van de customer journey strategie. We brengen in kaart op welke kanalen de doelgroep zijn zoektocht begint, hoe hij of zij zich oriënteert en overgaat tot actie. Vervolgens zorgen we ervoor dat jij op alle belangrijke momenten zichtbaar bent. Van een geoptimaliseerde webshop met het aanbod tot Facebook video campagnes en offline acties.

    Met een omnichannel aanpak maak je optimaal gebruik van je fysieke winkels én je online kanalen. De klant bepaalt zelf welk kanaal het best past bij zijn behoefte. Voorbeeld: Naast het online kopen ook de mogelijkheid bieden om het product te bekijken in de dichtstbijzijnde winkel.

    Wij zitten vol ideeën om offline en online te combineren. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een meet&greet met een influencer, om vervolgens de video te gebruiken in online campagnes.

    Bij Whello hebben we jarenlange retail ervaring. Wil je jouw producten aanbieden via Google Shopping, bol.com of Amazon? Wij draaien talloze campagnes op dergelijke ‘marketplaces’.

    Wil je je producten nieuw in de markt zetten? Wij zorgen voor een onderscheidende branding campagne met overtuigende promoties en beeldmateriaal.

    Als retail ondernemer kom je bij ons langs voor een kick-off sessie. We stellen het Whello team voor dat de komende maanden voor je aan de slag gaat. In deze sessie stellen we vragen over jouw retail onderneming. Samen brainstormen we én stellen we een retail marketing strategie op.

    Naast deze kick-off sessie hebben we vaak contact waarin je de nuances van jouw sector kan aangeven.

    Tijdens de kick-off sessie stellen we een online retail strategie op. Wat nemen we hierin op? Onder andere je online retail marketing doelstellingen per dienst. Dit kan bestaan uit o.a. procentuele groei of misschien maximale kosten per lead. Aan de hand van deze doelstellingen evalueren we iedere drie maanden of we op schema lopen.

    Google Ads & SEO strategie
    Daily Style

    Daily Style is een keten van 5 winkels en een webshop met feestartikelen. Samen met Daily Style zorgden we voor een enorme omzetstijging en is de ROAS omhoog geschoten naar meer dan 600%.

    Bekijk de hele case
    +600% ROAS

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute