Retail marketing campagnes
We overtuigen shoppers op de volgende kanalen.
- Google Shopping campagnes: Bereik de doelgroep in Google met een hoge buy-intent.
- Zoekmachine marketing: Wij zorgen ervoor dat je ook in de organische resultaten van Google gevonden wordt.
- Social media marketing: Bereik je doelgroep via verschillende kanalen. Wij zetten zowel social ads als influencers in.
- Omnichannel marketing: Met online acties stimuleren we aankopen in de fysieke winkel, en andersom.
Webdesign & content marketing
We overtuigen klanten op de volgende kanalen.
- Webshop: Een mobiel-vriendelijke webshop met veel ‘social proof’ zorgt voor een aangename shopping ervaring.
- Content: Met video en teksten overtuig je klanten. Onze videoproducers en copywriters zorgen voor de verleidelijke content die je nodig hebt.
- Marketing automation: Je belangrijkste doelgroep zijn je bestaande klanten. We blijven ze triggeren met cross-sell mailtjes en data-driven notificaties.
Een retail marketing campagne?
Zo wordt ‘ie succesvol
Bij Whello geloven we in co-creatie; dat betekent dat we onze expertises bundelen. Als retail ondernemer weet jij alles van de ontwikkelingen in jouw vakgebied, ons team van specialisten maakt daar een online strategie van. Zonder deze kennisdeling behalen we niet het maximale succes.
De voordelen van co-creatie bij retail marketing:
- Het resultaat is van hogere kwaliteit door de inbreng van jouw retail kennis.
- De snelheid van implementatie is vaak groter wanneer iedereen betrokken wordt
- Efficiëntie: Foute aannames worden voorkomen doordat jij al in een vroeg stadium wordt betrokken.
Bij het bedenken van de marketing acties gaan we uit van de customer journey strategie. We brengen in kaart op welke kanalen de doelgroep zijn zoektocht begint, hoe hij of zij zich oriënteert en overgaat tot actie. Vervolgens zorgen we ervoor dat jij op alle belangrijke momenten zichtbaar bent. Van een geoptimaliseerde webshop met het aanbod tot Facebook video campagnes en offline acties.
Met een omnichannel aanpak maak je optimaal gebruik van je fysieke winkels én je online kanalen. De klant bepaalt zelf welk kanaal het best past bij zijn behoefte. Voorbeeld: Naast het online kopen ook de mogelijkheid bieden om het product te bekijken in de dichtstbijzijnde winkel.
Wij zitten vol ideeën om offline en online te combineren. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een meet&greet met een influencer, om vervolgens de video te gebruiken in online campagnes.
Bij Whello hebben we jarenlange retail ervaring. Wil je jouw producten aanbieden via Google Shopping, bol.com of Amazon? Wij draaien talloze campagnes op dergelijke ‘marketplaces’.
Wil je je producten nieuw in de markt zetten? Wij zorgen voor een onderscheidende branding campagne met overtuigende promoties en beeldmateriaal.
Als retail ondernemer kom je bij ons langs voor een kick-off sessie. We stellen het Whello team voor dat de komende maanden voor je aan de slag gaat. In deze sessie stellen we vragen over jouw retail onderneming. Samen brainstormen we én stellen we een retail marketing strategie op.
Naast deze kick-off sessie hebben we vaak contact waarin je de nuances van jouw sector kan aangeven.
Tijdens de kick-off sessie stellen we een online retail strategie op. Wat nemen we hierin op? Onder andere je online retail marketing doelstellingen per dienst. Dit kan bestaan uit o.a. procentuele groei of misschien maximale kosten per lead. Aan de hand van deze doelstellingen evalueren we iedere drie maanden of we op schema lopen.
Google Ads & SEO strategie
Daily Style
Daily Style is een keten van 5 winkels en een webshop met feestartikelen. Samen met Daily Style zorgden we voor een enorme omzetstijging en is de ROAS omhoog geschoten naar meer dan 600%.