Rank wereldwijd met internationale SEO
Met internationale SEO vergroot je je bereik in het buitenland. Een zorgvuldig opgezette SEO-strategie vergroot de kans op conversie vanuit andere landen.
De lokale doelgroep zoekt het vaakst in hun eigen taal. We hanteren dan ook de strategie ‘think global, act local’, waarbij we de strategie aanpassen per land.
- Zoekgedrag: in de taal van het land dat we gaan targeten.
- Concurrenten: onderzoeken van lokale bedrijven in de desbetreffende landen.
- Content: vertalen of creëren van lokale SEO geoptimaliseerde teksten.
Wat maakt Whello uniek?
Onze SEO-specialisten hebben jarenlange ervaring met internationale SEO. Maar alleen met SEO specialisten kom je er niet. Met verschillende specialisten in een multidisciplinair team pakken we de SEO aan voor internationaal opererende merken.
- Developers: Om je website meertalig te maken en technisch te optimaliseren.
- Content specialist: Projectmanager die native copywriters aan het werk zet.
- Conversie specialist: Om de data te analyseren en de conversie per land te optimaliseren.
Zo gaat samenwerken met Whello
Als full service SEO bureau werken we met een team van SEO’ers, copywriters, designers en developers aan hogere internationale rankings voor onze opdrachtgevers. Hoe jouw team eruit ziet, hangt af van de groeifase waarin je zit. We zetten de marketeers in die je op dat moment nodig hebt.
Een team vormen met Whello
- Je krijgt je eigen SEO strateeg
- Samen bepalen jullie welke specialisten je nodig hebt
- Met een flexibel team spelen we sneller in op marketingkansen
Als je je diensten of producten over de grens wilt verkopen, houden we rekening met andere marktkenmerken. Zo zijn de zoekopdrachten anders en heb je met andere concurrenten te maken.
We doen daarom apart onderzoek naar de zoekintentie per land. We houden rekening met lokale zoekwoorden en onderzoeken de lokale concurrentie om een effectieve SEO-strategie te ontwikkelen.
Belangrijkste is dat je de content vertaald en rekening houdt met de lokale nuances. Voor sommige opdrachtgevers hebben we zelfs nieuwe fotografie en video’s laten schieten, zodat dit herkenbaarder oogde voor de lokale doelgroep.
Daarnaast is het belangrijk dat je de website technisch aanpast, zodat Google het internationale karakter van je website begrijpt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een hreflang-tag.
We weten uit ervaring dat het het beste is als je 1 hoofddomein aanhoudt. Vaak is dit een .com domein. Daaronder kunnen we dan verschillende talen hangen waardoor je bijvoorbeeld /nl/, /fr/ of /de/ krijgt. Door op 1 domein te focussen bouwen we ook meer autoriteit op voor je website.
Hierbij is ook belangrijk in welk land je start met verkopen. Wanneer je huidige website eindigt op .nl, kun je beter een nieuwe .com beginnen met een .com/nl/ voor Nederland.
Onze SEO-specialisten adviseren je in wat de beste keuze is voor jouw merk.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketingdiensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen.
Onze SEO specialist komt bijvoorbeeld tot een beter resultaat door de samenwerking met onze copywriter en designer. En we halen meer leads uit de SEO resultaten omdat ook onze conversie specialist en webbouwer betrokken zijn.
Bekijk hier welke specialisten we in huis hebben.
Internationale campagnes
CowManager
Zoals de naam doet vermoeden is CowManager een software oplossing voor melkveehouders. Whello heeft CowManager geholpen met veroveren van marktaandeel in Nederland, Duitsland en Amerika.