Inleven in je doelgroep
Een zoekwoorden onderzoek is meer dan alleen de zoektermen vanuit de zoekmachine. Het is een analyse van je doelgroep. Het is daarnaast ook een concurrentie-analyse van jouw branche. Deze inzichten kun je gelijk toepassen in je gehele marketing funnel.
- Analyse van je doelgroepsegmenten en hun zoekgedrag
- Professionele tools om de zoekvolume en moeilijkheid in kaart te brengen
- Analyseren concurrenten: welke zoekwoorden gebruiken zij en waar liggen de kansen?
Professionele analyse
Met tools als SemRush, Ahrefs en Google’s keyword planner hebben we alle data voor een mooie lijst aan zoekwoorden. Per doelgroep ontdekken we de zoekwoordtopics. En dan? Dan verwerken onze copywriters en SEO specialisten de woorden in je marketing funnel.
- Top of the funnel: Klanten op zoek naar oplossingen inspireren met (guest)blogs
- Middle of the funnel: Oriënterende klanten bereiken met how-to content
- Top of the funnel: Read-to-buy klanten bereiken met geoptimaliseerde landingspagina’s
Samenwerken met SEO bureau Whello
Wist je dat zoekwoorden onderzoek niet alleen voor Google is? Voor alle zoekmachines, kunnen we een zoekwoorden onderzoek uitvoeren. Denk aan YouTube, maar ook Pinterest. Een zoekwoorden onderzoek is de fundering van je marketingstrategie. Daarom werken we met een compleet team aan jouw analyse.
Een team vormen met Whello
- Je krijgt je eigen SEO strateeg
- Samen bepalen jullie welke specialisten je nodig hebt
- Met een flexibel team spelen we sneller in op marketingkansen
Door een zoekwoorden onderzoek toe te passen, versterk je jouw online aanwezigheid, trek je meer meer verkeer naar je website, vergroot je de zichtbaarheid van je merk en kunnen potentiële klanten te bereiken op het moment dat ze op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Het is een essentieel onderdeel van een effectieve SEO-strategie.
Het hoofddoel is om de juiste zoekwoorden te vinden die jouw doelgroep gebruikt, zodat je content kunt maken die aansluit bij hun behoeften. Dit verbetert de kans dat mensen jouw website vinden wanneer ze relevante zoekopdrachten uitvoeren.
In de SEO-strategie leggen we de organische doelstellingen, het aantal organische bezoekers en conversies vast. We maken een 0-meting over de techniek van je website. Daarnaast blijven we constant optimaliseren. Door de resultaten met je te delen, nemen we je mee in het proces van technische SEO.
Je ontvangt een maandelijkse rapportage en evaluatiemoment vol met nieuwe inzichten.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle marketingdiensten onder één dak. Naast SEO-specialisten hebben wij bijvoorbeeld ook copywriters, designers en conversie specialisten in-house om jouw SEO-project succesvol te maken.
Een frisse nieuwe website
AFIP
Met een opgepoetste brand identity, nieuwe website en meerdere #1 posities in Google is Stichting AFIP klaar voor de toekomst.
Bekijk de hele case