Spot-on B2B-webshop
Voor Groenendijk Licht

Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt – figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen. De meer dan 1000 producten van Groenendijk Licht verdienen natuurlijk een plekje in de spotlights. Dus hebben we een gepersonaliseerde B2B-webshop voor ze ontwikkeld. Hoe zwaar de klus ook is, Whello laat het lichtvoetig verlopen.

Dit project in het kort
  • Wireframing UX
  • Visual design
  • SEO webteksten
  • Bekijk het resultaat hier
  • Meer over B2B marketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Groenendijk Licht. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie bespreken we waar Groenendijk licht echt aan van gaat en leggen we samen de doelen van de website vast.

Whello Opdracht

Fundament uittekenen

Whello Strategie Concept

Design ontwerpen

Whello Design

Content creëren 

Code schrijven

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Marktleider Groenendijk Licht wilde een flitsende, letterlijk lichte B2B-webshop. Hoe zet je meer dan 1000 producten goed in de spotlights? En hoe zorg je er voor dat installateurs lichtjes door de webshop heen bewegen? Whello zet er zijn tanden in.

Oude website

Groenendijk Licht Marketing B2B Webshop
Groenendijk Licht Marketing B2B Webshop

De aanpak

We werkten eerst de B2B-flow uit met wireframes. Dat nemen we niet licht. We testten de flow meermaals, totdat hij het perfecte resultaat geeft. Met WooCommerce bouwden we een webshop op maat. We ontwikkelden verschillende productopties voor de B2B doelgroep:

  • Doelgroep gerichte aanpak: Spreekt direct installateurs en professionals aan.
  • Inspiratie en tips: Regelmatig update van de laatste projecten wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen bij de bezoekers.
  • Makkelijk shoppen voor B2B klanten: Gebruiksvriendelijke site om snel bulkbestellingen te doen en een overzicht van de actuele voorraad.

Het resultaat

Die B2B-webshop van Groenendijk Licht, daar ga je toch van stralen. Alles klopt, van de subtiel interactief bewegende visuals tot de makkelijke doorlooproute voor de klant. Deze webshop doet wat hij moet doen: overtuigen en overtreffen. Het resultaat is een visueel mooie site die de grote hoeveelheid verkopen van deze marktleider makkelijk kan verwerken.

Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

Tion Verburg
Groenendijk Licht

Superblij met onze nieuwe B2B-webshop. Na Lichtunie zijn we nu ook met Groenendijk Licht klaar voor de markt. Een erg fijn proces waarin we goed geadviseerd werden op concept en design.”

Kevin de Groot
Whello

Het was prettig om te kunnen leunen op onze ervaringen met B2B webshops in WooCommerce. Samen met het team van Groenendijk hard gewerkt aan dit mooie eindresultaat.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute