Een nieuwe naam en platform voor
het laatste data nieuws

Daily Data Bytes geeft nieuws en achtergronden uit de wereld van data-science, -analytics, data-insights en marktonderzoek. Als marketeers pur sang lag dit project dan ook volledig in ons straatje!

De klant nam afscheid van het vertrouwde printmagazine ClouToday en zette in op de overgang naar een nieuw te ontwikkelen 100% digitaal platform. Whello heeft dit proces mogen begeleiden vanaf de nieuwe naam tot aan de nieuwe ad server.

Dit project in het kort
  • Volledig nieuwe naam & huisstijl
  • Snel en overzichtelijk nieuwsplatform
  • Geïntegreerde advertentiemogelijkheden
  • Meer over Daily Data Bytes
  • Meer over B2B marketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met de redactie van Daily Data Bytes. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website en de nieuwe huisstijl vast. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Daily Data Bytes aan werkten.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Het doel van de nieuwe website was om op overzichtelijke en pakkende manier het laatste nieuws te delen met de lezers van Daily Data Bytes. Ook heeft Whello geholpen met het opzetten van een nieuwe nieuwsbrief naar het grote ledenbestand van het platform en hebben we verschillende advertentiemogelijkheden geïntegreerd binnen de website en de nieuwsbrief.

Whello Ontmoet Onze Specialisten

De aanpak

Voor Daily Data Bytes starten we echt terug aan de tekentafel. De volledige branding en zelfs de naam ging op de schop voordat er ook maar één regel code werd geschreven. Door nauw samen te werken hebben we een nieuwe positionering en uitstraling gecreëerd waarop nog vele jaren doorgebouwd kan worden.

Na de ontwikkeling van de website heeft ons development en SEO team de migratie van alle bestaande nieuwsartikelen verzorgd. Hierbij zorgde we niet alleen voor een naadloze overgang naar een nieuw platform, maar ook voor een strakke migratie binnen Google. Alle nieuwscategorieën en URL’s werden op de juiste manier geredirect zodat er geen organische zoekposities verloren zouden gaan.

Het resultaat

Na livegang waren de resultaten van het werk snel zichtbaar. Enthousiaste reacties vanuit de lezers over de nieuwe stijl van de website, maar vooral een explosieve stijging in de belangrijkste metrics voor een website als Daily Data bytes. Zo stegen het aantal bezoekers en het aantal bekeken pagina’s met respectievelijk 70% en 123%. Daarnaast steeg de engagement, bleven deze bezoekers langer op de website en bekeken ze meer pagina’s

Bezoekers

Session duration

Page views

Carlo Norder
Projectmanager bij Whello

“Het project voor Daily Data Bytes was uitdagend omdat niet alleen de website, maar het gehele merk op de schop ging. Door snel en veel te schakelen hebben we een nieuw platform neergezet waar we allemaal trots op zijn!”

Caroliene van der Aar
Redacteur bij Daily Data Bytes

“Van een magazine Clou in print naar digitaal was een hele uitdaging. Gedurende het hele project heeft het Whello team aan specialisten ons goed geadviseerd, begeleid en met ons meegedacht. Met een prachtig resultaat als gevolg!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute