Wat leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn introductieblog te lezen. Ik ben Fabian, 24 jaar oud, afgestudeerde HBO-er met een studie binnen marketing, management en ondernemen, tevens de nieuwste PPC-Specialist van Whello. Ik ben een echte performance marketeer. Als iets niet het gewenste resultaat oplevert, moet er actie worden ondernomen.

Van games naar SEA

Ik heb niet stilgezeten de afgelopen jaren. Na het jarenlang spelen van games kwam ik in 2010 op het idee om een open source game te downloaden en deze zelf op een server te laten draaien. Het begon heel informeel en onschuldig: ik nodigde een paar vrienden uit zodat we tegen elkaar konden spelen. Ik kwam er al snel achter dat er een hoop bugs verstopt zaten in het spel en dacht dit kan ik beter. Het veranderde rap in een serieuze business.

Met wat basiskennis van de programmeertaal Java begon ik het spel aan te passen naar mijn eigen wensen. Ik schafte een domein aan, kocht een VPS om het spel online te kunnen zetten, maakte een PayPal aan en begon met adverteren. Binnen enkele weken zag ik het aantal spelers toenemen en wist ik dat ik met iets moois bezig was.

Het spel was gratis te downloaden en spelen. Mijn businessmodel zat hem in de premium features en items die konden worden gekocht. Online werkt dit namelijk onwijs verslavend. Hier kwam ik al snel achter. Dit begon zo goed te lopen dat ik binnen een mum van tijd een goed geschoolde programmeur kon betalen die het programmeerwerk van mij overnam, zodat ik mij kon richten op de groei en marketing van het spel.

Na display en linkbuilding als belangrijkste advertentiemiddelen in te zetten, werd het tijd om nog verder te groeien. In 2011 begon ik mijzelf te verdiepen in Google Adwords en zette ik campagnes op. Ik merkte steeds meer dat de paid clicks een groter onderdeel werden van het totale websiteverkeer.

Het resultaat?

Binnen twee jaar was er geen dag meer dat er niet 300+ spelers continue online waren, had ik meer dan 50.000 unieke bezoekers per maand op mijn website, 1.500.000 pageviews en stond ik bovenaan in Google op zoektermen waar ik op wilde scoren.

Waarom Online Marketing/PPC?

Na het breed hebben ingezet van verschillende online kanalen over de jaren heen, wilde ik mij specialiseren. Mijn karakter ligt het gestructureerd werken en op korte termijn resultaat zien. Hierdoor wist ik dat mijn toekomst binnen PPC lag.

Wat doe ik binnen Whello?

Ik houd mij dagelijks bezig met het opzetten en optimaliseren van Google Adwords campagnes. Ik ben Google Adwords gecertificeerd en word continue geprikkeld om meer resultaat voor mijn klanten te behalen. Of het nu meer leads zijn of meer sales. Vooraf KPI’s vaststellen, hierop sturen, doelen behalen en opschalen is mijn ultieme drijfveer. Het werken bij een bureau waar geen dag hetzelfde is, houdt mij scherp.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute