Wat leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn introductieblog te lezen. Ik ben Fabian, 24 jaar oud, afgestudeerde HBO-er met een studie binnen marketing, management en ondernemen, tevens de nieuwste PPC-Specialist van Whello. Ik ben een echte performance marketeer. Als iets niet het gewenste resultaat oplevert, moet er actie worden ondernomen.
Van games naar SEA
Ik heb niet stilgezeten de afgelopen jaren. Na het jarenlang spelen van games kwam ik in 2010 op het idee om een open source game te downloaden en deze zelf op een server te laten draaien. Het begon heel informeel en onschuldig: ik nodigde een paar vrienden uit zodat we tegen elkaar konden spelen. Ik kwam er al snel achter dat er een hoop bugs verstopt zaten in het spel en dacht dit kan ik beter. Het veranderde rap in een serieuze business.
Met wat basiskennis van de programmeertaal Java begon ik het spel aan te passen naar mijn eigen wensen. Ik schafte een domein aan, kocht een VPS om het spel online te kunnen zetten, maakte een PayPal aan en begon met adverteren. Binnen enkele weken zag ik het aantal spelers toenemen en wist ik dat ik met iets moois bezig was.
Het spel was gratis te downloaden en spelen. Mijn businessmodel zat hem in de premium features en items die konden worden gekocht. Online werkt dit namelijk onwijs verslavend. Hier kwam ik al snel achter. Dit begon zo goed te lopen dat ik binnen een mum van tijd een goed geschoolde programmeur kon betalen die het programmeerwerk van mij overnam, zodat ik mij kon richten op de groei en marketing van het spel.
Na display en linkbuilding als belangrijkste advertentiemiddelen in te zetten, werd het tijd om nog verder te groeien. In 2011 begon ik mijzelf te verdiepen in Google Adwords en zette ik campagnes op. Ik merkte steeds meer dat de paid clicks een groter onderdeel werden van het totale websiteverkeer.
Het resultaat?
Binnen twee jaar was er geen dag meer dat er niet 300+ spelers continue online waren, had ik meer dan 50.000 unieke bezoekers per maand op mijn website, 1.500.000 pageviews en stond ik bovenaan in Google op zoektermen waar ik op wilde scoren.
Waarom Online Marketing/PPC?
Na het breed hebben ingezet van verschillende online kanalen over de jaren heen, wilde ik mij specialiseren. Mijn karakter ligt het gestructureerd werken en op korte termijn resultaat zien. Hierdoor wist ik dat mijn toekomst binnen PPC lag.
Wat doe ik binnen Whello?
Ik houd mij dagelijks bezig met het opzetten en optimaliseren van Google Adwords campagnes. Ik ben Google Adwords gecertificeerd en word continue geprikkeld om meer resultaat voor mijn klanten te behalen. Of het nu meer leads zijn of meer sales. Vooraf KPI’s vaststellen, hierop sturen, doelen behalen en opschalen is mijn ultieme drijfveer. Het werken bij een bureau waar geen dag hetzelfde is, houdt mij scherp.