Naast het feit dat Koningsdag voor iedereen een groot feest is, brengt het niet alleen een heftige kater met zich mee, maar helaas ook veel afval in de Amsterdamse grachten. Whello draagt graag zijn steentje bij aan het milieu en viste daarom afgelopen vrijdag samen met de organisatie Plastic Whale mee om deze plastic ravage te verminderen.

Koningsvissen met Plastic Whale

Plastic Whale organiseerde op vrijdag 28 april voor de vierde keer het Koningsvissen: een jaarlijks terugkomend evenement om het plastic uit de Amsterdamse grachten op te ruimen. Met ruim 20 boten en 200 deelnemers – zowel jong als oud – was het Koningsvissen een groot succes. Whello is een groot fan van dit soort initiatieven en viste vrolijk mee!

Met schepnetjes hebben wij fanatiek een grote hoeveelheid plastic uit de Amsterdamse grachten gevist – maar liefst 12 zakken vol. Het plastic werd met zijn allen nauwkeurig gescheiden. Van de plastic flesjes en dopjes bouwt Plastic Whale verder aan de uitbreiding van hun vloot, die op dit moment 8 sloepen telt.

Om de uitdaging groot te houden, is er een competitief randje aan het Koningsvissen gehangen. De boot met het meeste afval, maar ook met het meest bijzondere item, ging er met de winst van door. Hoewel onze boot erg trots was op onze ongeopende Heineken six-pack, kwamen andere boten aan wal met een fiets en zelfs een plastic etalagepop.

De plastic soep verkleinen

In 2011 begon oprichter Marius Smit de stichting Plastic Whale, met als doel ‘s wereldse wateren plastic vrij te maken en aandacht te creëren voor de ‘plastic soep’. Het doel van Plastic Whale is om ‘out of business’ te gaan; als er geen plastic meer te vissen is, is hun missie geslaagd. Overbevissing is in het geval van Plastic Whale positief. Een mooie en belangrijke doelstelling, als je het Whello vraagt.

Overigens wordt er niet alleen na Koningsdag gevist, maar gaan de activiteiten van Plastic Whale het hele jaar door. Zo kun je als bedrijf de grachten op én biedt Plastic Whale een scholenprogramma aan waarbij zij basisschool leerlingen bewust maken rondom plastic en de gevolgen hiervan voor het milieu.

Het Metro Nieuws vaarde afgelopen vrijdag mee met het Koningsvissen. Het Metro nieuwsartikel over Plastic Whale vind je hier.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute