Met allerlei veranderingen en evoluties van moderne technologieën doen kleine en middelgrote bedrijven werkelijk alles wat ze kunnen om bij te blijven. Bedrijven van de oude stempel veranderen hun stugge bedrijfsmodel in een online model. De ouderwetse marketinginspanningen worden nu aangevuld met allerlei hippe digitale marketingstrategieën. Het gebeurt allemaal om online terrein te boeken.

Want mits goed doordacht, leidt online marketing dikwijls tot meer websitebezoek en meer conversie. Bedrijven richten zich op de tastbare resultaten waar online marketing zo bekend om staat. Enthousiast gaan bedrijven aan de slag met de click-through percentages en kijken of de bouncepercentages nog verder zijn gedaald. Het is duidelijk; online marketing heeft een centrale rol gekregen binnen veel bedrijven. Hoe komt het dat online marketing zo belangrijk is geworden voor veel bedrijven? We vatten het samen in een aantal ontwikkelingen.

Online marketing nivelleert het speelveld

De tijd dat online marketing campagnes alleen bedoeld was voor grote bedrijven en multinationals is gelukkig voorbij. Digitale marketing brengt het speelveld in evenwicht en biedt kleine en middelgrote ondernemingen de kans om te concurreren tegen de grote jongens. Daarnaast zijn dure callcenters en fysieke kantoren niet meer nodig om de concurrentie aan te kunnen. Effectieve online marketing kan ook worden verricht door kleine slagvaardige partijen.

Meer interactie met de doelgroep

Eén van de redenen waarom online marketing de traditionele marketingkanalen overneemt, is de kracht om realtime met de doelgroep te kunnen communiceren. Betrokkenheid is daarbij het sleutelwoord. Door voldoende interactie kan je er écht achter komen wat je doelgroep wilt. Een simpele post met veel reacties op Facebook kan al een hoop nieuwe inzichten bieden. En wat te denken van een Q&A webinar waarin je live contact hebt met je doelgroep? Bedrijven weten beter dan ooit wat hun klanten willen.

De klant is altijd en overal te bereiken door de smartphone

Hoe intensief het gemiddelde smartphonegebruik is hoeven we niet meer uit te leggen. Het ene percentage is nog hoger dan het andere, maar allemaal zeggen ze hetzelfde: de smartphone gebruiker dicteert. Deze ontwikkeling heeft het speelveld compleet veranderd: bestellingen kunnen vanuit de broekzak worden geplaatst, online advertenties zijn aangepast aan het smartphonegebruik, en de invloed van video advertenties is enorm. Online marketing veranderd mee met de gebruiker. En als die mobiel is, dan is online marketing dat ook.

Vertrouwen opbouwen gaat sneller dan ooit

Sociale media zijn het digitale gezicht van bedrijven en door de transparantie kunnen gebruikers vrijuit hun meningen en ervaringen over producten, merken, en bedrijven delen. Als je dat als bedrijf slim aan weet te pakken, dan zorg je ervoor dat jouw doelgroep uitgroeit tot ambassadeur van jouw product. Bega je een flater? Dan zal iedereen het weten ook. Echter door openheid en interactie met jouw doelgroep heb je alle online sleutels in handen om vertrouwen te wekken. En hoe meer vertrouwen, hoe sneller ze bij jou zullen bestellen.

Met een druk op de knop overgaan tot actie

Online marketing dwingt niet, maar stimuleert wel. Dat betekent onder meer dat online marketing ertoe heeft geleid dat mensen direct acties kunnen ondernemen. Meteen bellen door een druk op de knop en handig doorklikken naar de bestelpagina. Online marketeers zijn erin geslaagd om handige call-to-actions te integreren om zo bezoekers te laten converteren. Niet alleen de knoppen, afbeeldingen en kleuren doen het werk, ook eenvoudige betaalmethodes zoals iDEAL en PayPal hebben de online wereld verrijkt. Want online marketing moet uiteindelijk wel wat opleveren 🙂

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem