Een goede online zichtbaarheid is tegenwoordig onmisbaar in de automotive. Automotive marketing volstaat niet meer met alleen leuke brochures en advertenties in de krant. Vindbaarheid in Google, maar ook de kracht van social media is belangrijker dan ooit. Vanuit onze ervaringen in de automotive hebben wij de 5 beste tips opgesteld voor autobedrijven.

1. Goed ontworpen en slimme website

We zien nog steeds dat veel websites in de automotive niet mobile-friendly zijn, terwijl tegenwoordig meer dan 50% van bezoekers vanuit mobiele apparaten surft. Een website is je online showroom en kan je leads en omzet een enorme boost geven. Communiceer duidelijk welke diensten je aanbied en draai er niet omheen. Met een fris design laat je aan je klanten zien dat ze bij jou moeten zijn.

2. Adverteer met de juiste zoekwoorden

Met Google Adwords kun je heel gericht adverteren op zoekwoorden. Bovendien kun je de advertenties beperken tot een straal rondom je autobedrijf. Door de zoekwoorden te analyseren betaal je alleen voor relevante bezoekers. Het is bijvoorbeeld beter je te richten op ‘autogarage Eindhoven’ dan ‘autogarage’.

3. Bouw aan je klantenbestand

Een gemiddeld autobedrijf ontvangt jaarlijks veel klanten. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk digitale gegevens van je klanten achterhaalt. Met een volledig klantenbestand kan je vervolgens gericht marketingcampagnes draaien. Denk aan bijvoorbeeld een nieuwsbrief voor de zomer met promoties voor zomerbanden. Tevens is het tegenwoordig mogelijk om via e-mailadressen, klanten te bereiken via Facebook. Een ontzettend effectief middel zo hebben wij mogen ervaren.

4. Social media marketing voor autobedrijven

Dit brengt ons bij tip 4; adverteren op Facebook en Linkedin. Social media is tegenwoordig zo ingeburgerd bij mensen dat privé en zakelijk door elkaar heen lopen op deze kanalen. De targeting mogelijkheden op Facebook en Linkedin lijken eindeloos. Wat dacht je van een gerichte campagne op directeuren en andere managers in de regio Rotterdam? Het kan allemaal.

5. Reviews door klanten

Het is algemeen bekend dat sociale bewijskracht de twijfelaars online kunnen overtuigen. Eerlijke en goede reviews over jouw diensten en autobedrijf, zullen andere bezoekers inspireren tot actie. Definieer waar men een review kan achterlaten. Denk aan je eigen website, op je Google Business pagina of een onafhankelijke review tool. Benader je klanten actief om een review achter te laten!

Dit zijn een aantal essentiële tips om de online zichtbaarheid van je autobedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maak gebruik van de online mogelijkheden en zorg voor een goede marketingmix. Of het nou om een lokale autobedrijf gaat, of een grote regionale dealer, er zijn altijd stappen vooruit te maken. Onderscheid je van je concurrenten, bepaal je automotive marketing strategie en vergroot je omzet.

Heb je nog vragen voor ons? Neem dan gerust contact op!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute