Een goede online zichtbaarheid is tegenwoordig onmisbaar in de automotive. Automotive marketing volstaat niet meer met alleen leuke brochures en advertenties in de krant. Vindbaarheid in Google, maar ook de kracht van social media is belangrijker dan ooit. Vanuit onze ervaringen in de automotive hebben wij de 5 beste tips opgesteld voor autobedrijven.

1. Goed ontworpen en slimme website

We zien nog steeds dat veel websites in de automotive niet mobile-friendly zijn, terwijl tegenwoordig meer dan 50% van bezoekers vanuit mobiele apparaten surft. Een website is je online showroom en kan je leads en omzet een enorme boost geven. Communiceer duidelijk welke diensten je aanbied en draai er niet omheen. Met een fris design laat je aan je klanten zien dat ze bij jou moeten zijn.

2. Adverteer met de juiste zoekwoorden

Met Google Adwords kun je heel gericht adverteren op zoekwoorden. Bovendien kun je de advertenties beperken tot een straal rondom je autobedrijf. Door de zoekwoorden te analyseren betaal je alleen voor relevante bezoekers. Het is bijvoorbeeld beter je te richten op ‘autogarage Eindhoven’ dan ‘autogarage’.

3. Bouw aan je klantenbestand

Een gemiddeld autobedrijf ontvangt jaarlijks veel klanten. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk digitale gegevens van je klanten achterhaalt. Met een volledig klantenbestand kan je vervolgens gericht marketingcampagnes draaien. Denk aan bijvoorbeeld een nieuwsbrief voor de zomer met promoties voor zomerbanden. Tevens is het tegenwoordig mogelijk om via e-mailadressen, klanten te bereiken via Facebook. Een ontzettend effectief middel zo hebben wij mogen ervaren.

4. Social media marketing voor autobedrijven

Dit brengt ons bij tip 4; adverteren op Facebook en Linkedin. Social media is tegenwoordig zo ingeburgerd bij mensen dat privé en zakelijk door elkaar heen lopen op deze kanalen. De targeting mogelijkheden op Facebook en Linkedin lijken eindeloos. Wat dacht je van een gerichte campagne op directeuren en andere managers in de regio Rotterdam? Het kan allemaal.

5. Reviews door klanten

Het is algemeen bekend dat sociale bewijskracht de twijfelaars online kunnen overtuigen. Eerlijke en goede reviews over jouw diensten en autobedrijf, zullen andere bezoekers inspireren tot actie. Definieer waar men een review kan achterlaten. Denk aan je eigen website, op je Google Business pagina of een onafhankelijke review tool. Benader je klanten actief om een review achter te laten!

Dit zijn een aantal essentiële tips om de online zichtbaarheid van je autobedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maak gebruik van de online mogelijkheden en zorg voor een goede marketingmix. Of het nou om een lokale autobedrijf gaat, of een grote regionale dealer, er zijn altijd stappen vooruit te maken. Onderscheid je van je concurrenten, bepaal je automotive marketing strategie en vergroot je omzet.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Een zeer deskundig team die weet van doorpakken. Weet waar de juiste ingang is. Vaak ook meedenkend met de juiste Knowhow en weten doet goed toe te passen waar nodig is. Wij zijn erg blij met de samenwerking en bevelen Whello aan bij andere partijen. Een 5 sterren beoordeling is hierdoor zeker op zijn plaats.

Orange FinancialLease

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem