fotografie

Jouw website is jouw online visitekaartje en vertelt jouw online verhaal. Je website vertelt wie je bent en is bepalend voor jouw online identiteit. De bezoekers die op jouw website komen moeten begrijpen wie jij bent, wat je doet en waarom je dat doet. Je moet indruk maken. En de eerste indruk moet altijd goed zijn, vooral in de snelle online wereld. Geen goede eerste indruk is een gemiste kans. Een goede eerste indruk begint daarom met zowel een visueel aantrekkelijke als functionele website. Een gebruiksvriendelijke website die snel laadt. Websitebezoekers worden steeds kritischer en willen meer in minder tijd. Een snelle laadtijd vervult deze cruciale behoefte en zorgt voor de eerste stap om online te scoren.

“Websitebezoekers worden steeds kritischer en willen meer in minder tijd.”

Een langzame website is funest

We leven in een snelle informatiemaatschappij waarbij we altijd maar haast lijken te hebben. Deze ontwikkeling vertaalt zich ook, of wellicht juist vanwege, door naar ons online gedrag. Websites worden steeds vaker ‘gescand’, waarbij grote lappen tekst niet meer worden doorgelezen. We willen vooral overzicht, het liefst in één oogopslag. Wanneer de website wordt geladen willen we niet te lang wachten.

Vooral in een mobiele maatschappij waarbij we vaak onderweg zijn en op onze smartphone actief zijn, is het van belang om een snelle website te hebben. Onderweg zijn betekent afhankelijk zijn van de mobiele internetverbinding, met consequenties voor de laadtijd. Een langzame website is hierbij funest.

Hoe snel moet je website zijn?

Usability experts adviseren om naar een laadtijd te streven die onder de twee seconden ligt. Als het laden van een website langer duurt dan deze minimale ondergrens, dan beginnen website bezoekers ongeduldig te worden en neemt de kans op het gevreesde uitstapmoment fors toe. Online deskundigen stellen dat bij elke extra seconde dat er moet worden gewacht de kans op conversie met 7% afneemt.

En juist vanwege het toenemende gebruik vanaf de smartphone wordt de uiteindelijke conversie steeds moeilijker. Mobiele bezoekers converteren namelijk minder snel dan desktop gebruikers. De praktijk leert ons dat het conversiepercentage weer enigszins kan worden goedgemaakt door een snelle website te presenteren.

Wat vindt Google van de laadtijd?

De laadtijd heeft met name op een indirecte manier invloed op onze zoekmachine optimalisatie resultaten. Volgens de zoekmachine gigant wordt momenteel slechts één op de duizend websites op een een directe manier benadeeld door het website snelheid algoritme. Op een indirecte manier heeft het ‘bouncepercentage’, oftewel het uitstappercentage, wel een nadelige invloed op de Google ranking. Hierbij geldt, hoe sneller de website, hoe lager het uitstappercentage.

Wel heeft Google een duidelijk signaal afgegeven door websites die niet geschikt zijn voor mobiele gebruikers af te straffen en lager te indexeren in de zoekresultaten. De verwachting is daarom dat de laadtijd uiteindelijk steeds meer van invloed zal zijn op de zoekmachine optimalisatie prestaties. Wees daarom nu alvast voorbereid en neem een voorsprong op jouw concurrenten. Scoor online.

Hoe scoort jouw website?

» Wil je gericht geadviseerd worden over de prestaties van jouw website? Doe de website check! Uiteraard helpen onze specialisten jou graag aan een snellere website, zodat ook jouw website online scoort.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute