Inbound marketing
Met inbound marketing trek je letterlijk de klanten naar je toe. Door het delen van informatieve blogs, video en whitepapers, bereik je nieuwe prospects die zoeken naar een oplossing. We verspreiden deze content met automation tools zoals Hubspot en ActiveCampaign.
- Personas & customer journey. Op welke doelgroepen ligt de focus en met welke content overtuigen we ze.
- Content creatie. Onze copywriters, designers en videomakers brengen jouw customer journey tot leven.
- SEO & retargeting. Een geoptimaliseerde website trekt bezoekers aan vanuit Google, die we steeds opnieuw targeten.
- Marketing automation. Geautomatiseerde mails zorgen ervoor dat leads klaar worden gestoomd voor je salesteam.
Als inbound marketing bureau bieden wij de volgende diensten aan
Wat maakt Whello uniek?
Als full service marketing bureau bouwen we jouw ideale team om je heen. Onze marketing automation specialist komt tot een beter resultaat door de samenwerking met onze creative copywriter. We zetten steeds de marketeers in die je op dat moment nodig hebt.
De voordelen van inbound marketing bij Whello:
- Alle benodigde specialisten onder één dak, van SEO’ers, copywriters en videomakers tot marketing automation specialisten.
- We brengen de vraag en behoefte van jouw klant in kaart middels een zoekwoordenonderzoek.
- We zeten in op merkloyaliteit en een hogere retentie door je klanten steeds opnieuw te triggeren.
Bij outbound marketing ligt de focus op het pushen van je boodschap, zoals advertenties. Het is een agressieve en duurdere methode om je doelgroep te bereiken. Inbound marketing daarentegen is gericht om op een organische wijze je doelgroep aan te trekken. Door het delen van informatieve content, komen de klanten vanzelf naar je toe. Dit wordt ook wel de ‘pull’ methode genoemd.
Volgens onderzoek slaat 86% van de mensen tv-advertenties over, en heeft 84% van de 25-34-jarigen een website verlaten vanwege opdringerige advertenties. Uit alle cijfers wordt duidelijk dat advertenties steeds minder impact hebben, en dat er behoefte is aan authentieke en informatieve content. Inbound marketing is daarentegen niet opdringerig. Klanten worden bereikt en overtuigd door echt nuttige inhoud aan te bieden die hen helpt een probleem te begrijpen of op te lossen. Daardoor is inbound marketing een effectieve manier van marketing die de basis is van een succesvolle bedrijf of organisatie.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketing diensten onder één dak. Naast marketing automation specialisten hebben wij bijvoorbeeld ook copywriters, videomakers en designers in-house om je content aantrekkelijker te maken voor je doelgroep.
Whello is een partner van marketing automation tools Hubspot en ActiveCampaign. Daarnaast voelen we ons thuis met email marketing tools zoals Mailchimp en Moosend. Onze SEO’ers gebruiken tools zoals Semrush, om de klantvragen in kaart te brengen. Afhankelijk van je wensen en budget, adviseren we welke tool het beste bij je past.
We stellen samen een groeiplan op met heldere doelstellingen. Onze specialisten maken alles meetbaar en creëren een dashboard voor je. We optimaliseren vervolgens de marketing funnels op dagelijkse basis. We voeren veel a/b-testen uit en op basis van die resultaten rapporteren we welke content het beste werkt voor jouw doelgroep.
x4 jaaromzet voor SaaS scaleup
MobieTrain
MobieTrain is een microlearning app om je werknemers snel en eenvoudig te trainen. Whello heeft dit ambitieuze SaaS bedrijf geholpen met een internationale marketing strategie.