Online marketing verandert met de dag en wat vandaag ‘hot’ is, is morgen alweer uit de mode. Alles dat online is, evolueert en dat geldt ook zeker voor online marketing. Hoe ziet online marketing er in de toekomst dan uit? We verbazen ons nu al over hoe specifiek je met Google mensen kan bereiken. Tot op de postcode, geslacht, leeftijd en noem maar op. Het wordt dus hoog tijd voor de 6 opvallendste online marketing voorspellingen.

1. Online ontmoet de echte wereld: Reality optimalisatie wordt het helemaal

Met augmented reality en meer digitale interacties met de fysieke wereld, zullen bedrijven hun traditionele en online advertentiemodellen in elkaar laten overlopen. Zodra augmented reality echt populair begint te worden kan zoekoptimalisatie een geheel nieuwe fysieke toepassing krijgen. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Bedrijven investeren in digitale advertenties, zoals pop-up advertenties die worden weergegeven als een gebruiker fysiek in de buurt is. Zie het als een manier om de werkelijkheid te optimaliseren voor digitale interacties. Online ontmoet de echte wereld.

2. Product feeds worden op elk individu afgestemd

Door steeds betere algoritmen hebben gebruikers te allen tijde toegang tot live informatie en entertainment, geheel op maat gemaakt voor hun interesses. Om te overleven, moeten marketeers een vergelijkbare, direct belonende ervaring bieden. Dit kan bijvoorbeeld door het overnemen van feed technologieën die dergelijke individuele aanpassingen mogelijk maken en de marketing uitingen zo nog persoonlijker maken.

Dus in plaats van al je producten massaal door te zetten naar Google Shopping en Beslist.nl, zorg je ervoor dat gebruikers alleen de producten zien waar ze echt geïnteresseerd in zijn.

3. Niet-digitale advertenties zullen uitsterven

Het is niet ondenkbaar dat het internet in de westerse wereld alom aanwezig zal zijn. Oftewel geen vierkante meter wordt meer onbenut gelaten waarbij mensen overal en altijd in verbinding staan met het internet. Als het zover komt, dan zullen alle reclame die niet in verbinding staan met het internet. De belangrijkste verdwijning is die van (niet-digitale) billboards en tijdschriftadvertenties. Wat heb je immers aan een billboard die niet relevant is aan de lokale bekijkers?

4. Zorgen over de privacy zullen toenemen

De zorgen over privacy, transparantie en vertrouwen zullen toenemen, aangezien de techreuzen de marketing wereld aan het monopoliseren zijn. Consumenten zijn daardoor steeds meer afhankelijk van de digitale systemen van deze bedrijven. Een handvol bedrijven zullen daardoor steeds vaker onder de vergrootglas staan. Mensen zullen zich afvragen wat er gebeurt met de toenemende data die bedrijven als Google en Apple collecteren. Net zoals bij de Cambridge Analytica Facebook affaire, zal het publiek en de politiek een gezonde tegenbalans moeten bieden.

5. Echte interacties worden steeds specialer

Toekomstige generaties zullen opgroeien in een wereld waarin digitale interacties de norm zijn. Toch hebben de meesten van ons nog steeds behoefte hebben aan persoonlijk contact. Gebruikers zullen hongerig zijn naar persoonlijke contactmomenten en de bedrijven die dit soort ervaringen leveren, houden een streepje voor op de concurrentie. Soms is het nodig om even een stapje terug te doen. Want terwijl de technologie steeds meer de overhand nemen, blijven we nog altijd mensen en hebben we behoefte aan affectie. Een webinar strategie is leuk, maar een real-life workshop maakt het verschil. Of denk aan hoe bekende Youtubers, hun online bekendheid omzetten naar offline sales, zoals de Shop-de-kast-van-Anna-Nooshin-leeg event.

6. Introductie van nieuwe sociale interacties

Social-media zoals we die nu kennen, zijn opeenhopingen van content. Elke gebruiker heeft een profiel waarmee content de wereld wordt ingestuurd. Dat wordt vervolgens samengevoegd in de nieuwsfeeds van andere profielen. In de toekomst krijgen nieuwsfeeds meer ruimte om te evolueren. Gebruikers gaan op een geheel nieuwe interactieve manier met elkaar om. Dat betekent via wearable technologie zoals augmented reality contactlenzen of brillen. Sociaal zijn krijgt een hele andere invulling.

 

 

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute