De laatste jaren zijn er veel grote ontwikkelingen geweest op het gebied van online beleving. Hierin is het nog belangrijker geworden dat jouw website hierin uitblinkt! We bespreken de zes belangrijkste trends, zodat jij er voor zorgt dat jouw website weer jouw uithangbord wordt.

1. Snel, sneller, snelst

Een snelle laadtijd van groot belang. Een snelle laadtijd is al jaren essentieel, maar ook nu moet het prioriteit zijn als je beter wil scoren en converteren.

Volgens nieuw onderzoek verwacht meer dan de helft van de websitebezoekers dat een website in ongeveer twee seconden laadt. Duurt het langer dan twee seconden? Dan vermindert de kans dat je webbezoeker converteert significant. Een snelle laadtijd staat bijna synoniem aan een goede gebruikerservaring.

Hoe je developer je website nog sneller kan maken? Daarvoor verwijzen we je door naar Google’s PageSpeed Insights of GTmetrix als tooling. Deze tools geven een analyse van je website en waar de quick wins liggen. Zo zorg je ervoor dat je website een nog snellere respons geeft.

2. Gepersonaliseerde content

Het is natuurlijk niets nieuw dat websites onze browsergeschiedenis bijhouden en onze locatie weten. Dit jaar is het belangrijk om hier ook echt wat mee te gaan doen. Door dynamische content weer te geven en content te tonen aan de hand van gebruikersgedrag wordt de gebruikerservaring geoptimaliseerd. Als bezoekers vaker terug komen en steeds opnieuw worden geprikkeld door relevante content zal de conversie stijgen.

Deze technologie wordt nog beter doordat er door tooling steeds dieper op het gedrag van een bezoeker kan worden ingezoomd. Zo kan er gezien worden wat voor eten iemand lekker vindt aan de hand van eerder gedane beoordelingen van restaurants.

Gelukkig zijn er steeds meer tools beschikbaar die de personalisatie van jouw website naar de next-level kunnen brengen. Hieronder enkele betaalbare voorbeelden:

  • Google Optimize – Maakt elementen van je website dynamisch, zoals afbeeldingen en teksten.
  • Proof – Personaliseer je website, zelfs je social proof zoals reviews.
  • Sleeknote – Een personalisatie tool gericht op ecommerce websites.
  • Personyze – Personaliseert je website op meer dan 70 metrics, zelfs weerdata of real-time behavior.

3. Schreefloze fonts

Websites moeten in deze tijd nog meer opvallen. Daarom wordt er steeds meer gebruik gemaakt van schreefloze fonts. Denk hierbij bijvoorbeeld aan schreeuwende lettertypen, die opvallend en smaakvol zijn. De key hierbij is dan ook dat je dus niet bescheiden moet zijn, maar het gewoon moet doen! Door nog meer te letten op unieke details van jouw website, springt hij er nog meer uit. Kies dus een opvallend font die echt bij jouw bedrijf past.

4. Afbeeldingen moeten authentiek zijn

Afbeeldingen zijn een belangrijk onderdeel van de website trends. Het visuele aspect is namelijk al een aantal jaar enorm belangrijk op websites. De concentratieboog van bezoekers wordt steeds korter en ze moeten dus direct overtuigd worden. Het is daarom ook belangrijk om unieke en authentieke afbeeldingen te gebruiken. Stockfoto’s zullen niet opeens verdwijnen, maar als je echt op wil vallen is het nu echt tijd om authentieke visuals te creëren!

Op maat gemaakte, unieke afbeeldingen zijn voor veel bedrijven een steeds belangrijkere wens. Logisch natuurlijk, het zegt veel over je uitstraling. Maar we denken (en hopen) dat het gebruik van kant-en-klare afbeeldingen in alleen nog meer afneemt, en authentieke foto’s zullen toenemen.

Investeer dan ook in je content en maak het authentiek. Je bent zelf toch ook het beste uithangbord van jouw merk?

Stock foto clichés

5. Maak gebruik van organische vormen op je website

De laatste jaren waren geometrische vormen een trend, maar de trend lijkt te verschuiven naar organische vormen. Een organische vorm wordt ook wel eens een vloeiende vorm genoemd en dit houdt in dat het geen rechte lijnen bevat. Hierbij kun je denken aan vormen die in de natuur voorkomen zoals heuvels, de zee, een kabbelende rivier enzovoort. Wij zijn in ieder geval fan!

6. Verticale filmpjes

Omdat zo’n beetje elke leek vandaag de dag met zijn of haar telefoon kan filmen, gebeurt dat filmen doorgaans op de manier waarop de telefoon in onze hand ligt, verticaal dus. YouTube en Instagram kunnen er inmiddels ook niet meer omheen en ondersteunen daarom al een tijdje de verticale filmpjes. En het begint zowaar steeds acceptabeler te worden.

Staand beeld biedt namelijk ook weer nieuwe invalshoeken. Je ziet nu steeds vaker dat ook (mobiele) websites de vertical video omarmen en zo hun boodschap beter overbrengen. ‘Maar dat ziet er toch niet uit op een website’, zul je je afvragen. Laat je webdeveloper horizontale video op desktop instellen en vertical video op mobile. Problem solved.

Website trends, wij worden er enthousiast van

Wat vind jij van de genoemde website trends? Best leuk, toch? Wij zijn vooral benieuwd naar de ontwikkeling van gepersonaliseerde websites en hoe de verticale video’s een plaats krijgen op een website. Nu nog toepassen en testen 🙂

Neem gerust contact op met een van onze webdesigners. Bekijk hier al onze webdesign diensten. 

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute