De ontwikkelingen in de fysiotherapie gaan hard, heel hard. Met een toename van fysiotherapeuten, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat je extra moet werken aan je onderscheidende vermogen. Als ervaringsdeskundige van marketing in de zorg, kijken wij in dit artikel hoe je onderscheidend kunt zijn door simpelweg online aanwezig te zijn.

Fysiotherapie en online marketing

De fysiotherapeut moet steeds een tikkeltje commerciëler worden om nog mee te mogen draaien in de markt. Vroeger had je een fysiotherapeut die net zo goed was als jouw eigen referentie kader. Dat ging meestal niet verder als je buurvrouw of de bakker op de hoek. Mond-tot-mond reclame is nog steeds ijzersterk en de online wereld kan dit alleen maar vergroten. Jouw potentiële patiënt zoekt misschien op termen als ‘welke oefeningen moet ik doen tegen rugklachten?’. Dat is een relatief breed begrip en de kans dat ze bij jouw komen is op dit moment klein. Tenzij jij een interessant artikel schrijft over hoe jouw praktijk patiënten met rugklachten succesvol behandeld. Je doelgroep aantrekken door interessante teksten, afbeeldingen en video’s te delen, noemt men content marketing. Zo kan het gebeuren dat fysiotherapeuten steeds vaker bestaande patiënten verliezen. Immers ze zoeken op internet en raken wellicht geïnteresseerd in een ander behandelmethode van een andere praktijk. Biedt jij onderscheidende behandelingen aan? Laat je bestaande én nieuwe patiënten dit weten. 

1. Adwords campagnes en fysiotherapie

Iedereen met klachten willen snel van hun ongemak af zodat zij weer mobiel zijn voor het dagelijks leven. Als zo iemand begint te Googlen, dan kun je ervan uitgaan dat zijn verzoek altijd urgent is. Als fysiotherapeut kun je hier slim op inspelen door altijd tijd vrij te houden voor nieuwe afspraken. 

Mocht je echt vol zitten? Zet dan je Google Adwords campagnes uit totdat jouw agenda het toelaat weer aan te zetten.

2. Facebook campagnes in jouw buurt

Misschien denk je als fysiopraktijk; wat hebben wij te zoeken op Facebook? Echter, het is de ideale manier op om lokaal kenbaar te maken dat je actief bent in jouw omgeving. Je kunt namelijk met Facebook-campagnes heel doelgericht (geografisch) te werk gaan, waardoor je niet je advertentiebudget verspeeld aan zinloze klikken. Als jouw praktijk in Amsterdam zit, dan heeft het weinig zin om Apeldoorn of sterker nog heel Nederland te targeten. Ben online aanwezig op het juiste moment, op de juiste plek om zo de aandacht van je doelgroep te trekken.

Adverteren binnen een omtrek van 1 km? Geen probleem met Facebook Ads.

 

Zorg vervolgens voor aantrekkelijke advertenties zodat je de aandacht trekt van je doelgroep. Met bijvoorbeeld een gratis blessure scan aanbieding, wordt het contact leggen laagdrempelig voor je patiënten.

3. Content marketing: Deel je kennis!

Een mooie manier om meer aandacht te trekken naar jouw praktijk is bijvoorbeeld actief zijn op Social Media. Het is mooi om te zien dat veel praktijken hun weg naar Social Media hebben gevonden. Wat jammer is, is dat de pagina’s stil liggen. De bedrijfspagina’s worden in volle enthousiasme gemaakt en daarna blijft het stil. Maak voor jezelf eens een overzicht met wat je je potentiële klanten wilt vertellen. Met een zogenaamde content plan zorg je ervoor dat je voldoende teksten, afbeeldingen en videos hebt voor een kwartaal (of zelfs een heel jaar).

Welke oefeningen moet je doen om rugklachten te voorkomen? Wat kan je doen aan core-training wat ten goede komt voor sportprestaties en hoe behoud je gezonde gewrichten? Het zijn slechts ideeën om content te creëren met als doel, jouw volgers te boeien.

 

Met al een beetje aandacht voor online marketing, kun je ervoor zorgen dat je praktijk stabiel groeit. Wil je meer specialistische kennis als het gaat om jouw online aanwezigheid?

Bij Whello hebben we meerdere specialisten ervaring met fysiotherapie marketing. Benieuwd hoe wij jouw praktijk een boost kunnen geven? Neem contact met ons op!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Een zeer deskundig team die weet van doorpakken. Weet waar de juiste ingang is. Vaak ook meedenkend met de juiste Knowhow en weten doet goed toe te passen waar nodig is. Wij zijn erg blij met de samenwerking en bevelen Whello aan bij andere partijen. Een 5 sterren beoordeling is hierdoor zeker op zijn plaats.

Orange FinancialLease

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem