De ontwikkelingen in de fysiotherapie gaan hard, heel hard. Met een toename van fysiotherapeuten, is het eigenlijk vanzelfsprekend dat je extra moet werken aan je onderscheidende vermogen. Als ervaringsdeskundige van marketing in de zorg, kijken wij in dit artikel hoe je onderscheidend kunt zijn door simpelweg online aanwezig te zijn.

Fysiotherapie en online marketing

De fysiotherapeut moet steeds een tikkeltje commerciëler worden om nog mee te mogen draaien in de markt. Vroeger had je een fysiotherapeut die net zo goed was als jouw eigen referentie kader. Dat ging meestal niet verder als je buurvrouw of de bakker op de hoek. Mond-tot-mond reclame is nog steeds ijzersterk en de online wereld kan dit alleen maar vergroten. Jouw potentiële patiënt zoekt misschien op termen als ‘welke oefeningen moet ik doen tegen rugklachten?’. Dat is een relatief breed begrip en de kans dat ze bij jouw komen is op dit moment klein. Tenzij jij een interessant artikel schrijft over hoe jouw praktijk patiënten met rugklachten succesvol behandeld. Je doelgroep aantrekken door interessante teksten, afbeeldingen en video’s te delen, noemt men content marketing. Zo kan het gebeuren dat fysiotherapeuten steeds vaker bestaande patiënten verliezen. Immers ze zoeken op internet en raken wellicht geïnteresseerd in een ander behandelmethode van een andere praktijk. Biedt jij onderscheidende behandelingen aan? Laat je bestaande én nieuwe patiënten dit weten. 

1. Adwords campagnes en fysiotherapie

Iedereen met klachten willen snel van hun ongemak af zodat zij weer mobiel zijn voor het dagelijks leven. Als zo iemand begint te Googlen, dan kun je ervan uitgaan dat zijn verzoek altijd urgent is. Als fysiotherapeut kun je hier slim op inspelen door altijd tijd vrij te houden voor nieuwe afspraken. 

Mocht je echt vol zitten? Zet dan je Google Adwords campagnes uit totdat jouw agenda het toelaat weer aan te zetten.

2. Facebook campagnes in jouw buurt

Misschien denk je als fysiopraktijk; wat hebben wij te zoeken op Facebook? Echter, het is de ideale manier op om lokaal kenbaar te maken dat je actief bent in jouw omgeving. Je kunt namelijk met Facebook-campagnes heel doelgericht (geografisch) te werk gaan, waardoor je niet je advertentiebudget verspeeld aan zinloze klikken. Als jouw praktijk in Amsterdam zit, dan heeft het weinig zin om Apeldoorn of sterker nog heel Nederland te targeten. Ben online aanwezig op het juiste moment, op de juiste plek om zo de aandacht van je doelgroep te trekken.

Adverteren binnen een omtrek van 1 km? Geen probleem met Facebook Ads.

 

Zorg vervolgens voor aantrekkelijke advertenties zodat je de aandacht trekt van je doelgroep. Met bijvoorbeeld een gratis blessure scan aanbieding, wordt het contact leggen laagdrempelig voor je patiënten.

3. Content marketing: Deel je kennis!

Een mooie manier om meer aandacht te trekken naar jouw praktijk is bijvoorbeeld actief zijn op Social Media. Het is mooi om te zien dat veel praktijken hun weg naar Social Media hebben gevonden. Wat jammer is, is dat de pagina’s stil liggen. De bedrijfspagina’s worden in volle enthousiasme gemaakt en daarna blijft het stil. Maak voor jezelf eens een overzicht met wat je je potentiële klanten wilt vertellen. Met een zogenaamde content plan zorg je ervoor dat je voldoende teksten, afbeeldingen en videos hebt voor een kwartaal (of zelfs een heel jaar).

Welke oefeningen moet je doen om rugklachten te voorkomen? Wat kan je doen aan core-training wat ten goede komt voor sportprestaties en hoe behoud je gezonde gewrichten? Het zijn slechts ideeën om content te creëren met als doel, jouw volgers te boeien.

 

Met al een beetje aandacht voor online marketing, kun je ervoor zorgen dat je praktijk stabiel groeit. Wil je meer specialistische kennis als het gaat om jouw online aanwezigheid?

Bij Whello hebben we meerdere specialisten ervaring met fysiotherapie marketing. Benieuwd hoe wij jouw praktijk een boost kunnen geven? Neem contact met ons op!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute