Klaar om dé nieuwste LinkedIn trend te ontdekken? We hebben het over Thought Leader Ads, een relatief nieuwe advertentieformaat dat steeds populairder wordt in de B2B-marketingwereld.

Onze social specialisten hebben het afgelopen jaar flink geëxperimenteerd met deze nieuwe LinkedIn-advertentievorm. En omdat sharing = caring, delen we onze inzichten graag met je.

Wat zijn Thought Leader Ads en waarom de hype?

Thought Leader Ads zijn gesponsorde berichten op LinkedIn waarin een persoonlijke profielfoto en naam worden gebruikt om content te promoten. LinkedIn noemt dit de ultieme vorm van ‘personal branding’. Je verschijnt met een menselijk gezicht bovenaan de tijdlijn in plaats van alleen een bedrijfslogo.

Wat wij merkte in onze eerste experimenten? Deze authentieke insteek trekt de aandacht, wekt vertrouwen én zorgt voor een persoonlijke benadering.

Dus wij begrijpen de hype wel. B2B-marketeers zoeken constant naar manieren om meer op te vallen tussen de stortvloed aan content. Thought Leader Ads spelen in op de behoefte aan herkenbaar en menselijk contact, waardoor je de experts binnen je organisatie positioneert als autoriteit in de markt.

Het past perfect bij de trend van personal branding: mensen doen tenslotte graag zaken met mensen.

De voordelen van Thought Leader Ads

Uiteraard draait het bij LinkedIn Ads uiteindelijk om conversie. Maar voordat een prospect ready-to-buy is wil je de doelgroep vooral eerst inspireren. Thought Leader Ads spelen hier perfect op in:

  • Ze versterken je merkautoriteit: Door content te delen vanuit een persoonlijk account, vergroot je de geloofwaardigheid én de connectie met je doelgroep. Het verkleint de ‘afstand’ tussen jou als merk en je doelgroep.
  • Persoonlijker: Omdat het vanuit een persoon komt, voelt de advertentie minder ‘verkooppraatje’ en meer als een aanbeveling van een vertrouwde expert. Zeker als de advertentie inhoudelijk sterk is.
  • Hogere engagement: Mensen reageren sneller op berichten van personen dan van bedrijven. Vrijwel al onze Thought Leader Ads creëerde meer likes, reacties en shares dan ‘normale’ LinkedIn Ads.

“Thought Leader Ads did not only help us to increase results, but also helped us to create a non-stop content engine by enabling us to promote each of our employees’ posts.” Canberk Beker, Cognism

Hoe werkt het samen met je andere LinkedIn activiteiten?

Je vraagt je misschien af hoe je Thought Leader Ads het best kunt integreren in je bestaande LinkedIn campagnes en timeline posts. Je kunt ze prima naast je reguliere LinkedIn Ads en je timeline posts inzetten. Onze ervaring is dat het niet het een of ander vervangt, maar juist elkaar versterkt.

  • Combineer met je huidige contentstrategie: Sluit je Thought Leader Ads aan op de content die je bedrijf al publiceert. Zo bouw je een herkenbare boodschap op als de doelgroep je LinkedIn bedrijfspagina bekijkt.
  • Retarget volgers van je bedrijfspagina: Gebruikers die al met je merk in aanraking zijn geweest, zijn sneller geneigd te reageren op een persoonlijke boodschap. Een mooie quick win!
  • Mix met Lead Gen Ads en Message Ads: Ga voor een gecombineerde aanpak. Thought Leader Ads zorgen voor naamsbekendheid en expertise, terwijl Lead Gen Ads en Message Ads meer op directe leadgeneratie gericht zijn.

Wat kost een Thought Leader Ads-campagne?

De kosten voor Thought Leader Ads liggen over het algemeen in lijn met andere LinkedIn advertentieformaten. Je kan al beginnen met een campagnebudget vanaf €10 per dag, voor bijvoorbeeld een kleine retargeting campagne.

Maar voor een beetje awareness campagne moet je denken aan een minimum van ongeveer €1.000 tot €3.000 per maand (afhankelijk van de doelstellingen). Ik hoef je niet uit te leggen dat LinkedIn Ads nou eenmaal geen goedkoop kanaal is, maar bij de juiste inzet alsnog heel rendabel kan zijn voor B2B doelstellingen.

Onze 3 tips voor een succesvolle Thought Leader Ads-campagne

Ben je benieuwd naar onze ervaringen met Though Leader Ads? Met deze drie tips vergroot je je kansen op een succesvolle campagne.

  • Zet de ads in als retargeting: Ik benoemde het al eerder, maar deze ads inzetten als retargeting is voor ons een no-brainer. Richt je campagnes op prospects die eerder je profiel of bedrijfscontent hebben bekeken. Zo zorg je voor ‘warme’ leads die al bekend zijn met jouw organisatie.
  • Promoot de juiste posts: Kies de berichten met de meeste potentie voor leadgeneratie. Denk aan posts over nieuwe whitepapers, klantcases, webinars of andere waardevolle content.
  • Optimaliseer je LinkedIn-profiel eerst: Geef je persoonlijke profiel een upgrade voordat je advertenties draait. Denk aan een duidelijke kopregel, een sterke samenvatting en Premium CTA’s (zoals een link naar je website of een aanmeldknop voor een webinar).

Ok mooi, maar hoe zet ik een Thought Leader Ads-campagne op?

Een goede voorbereiding is het halve werk. Hieronder een beknopt stappenplan:

Kies je Thought Leader: Selecteer wie binnen je organisatie de ‘gezicht’ gaat zijn voor deze campagne. Iemand die authentiek en deskundig overkomt. Het liefst iemand die als goed bezig is op LinkedIn met sterke timeline posts.

Stel je campagne in: In Campaign Manager van LinkedIn kun je Thought Leader Ads selecteren als advertentietype.

  • Advertentie maken: Bedenk een nieuwe ad, of kies uit de timeline posts.
  • Open het tabblad ‘Medewerker’: Zoek de juiste persoon en bekijk diens posts van de afgelopen zes maanden. Vraag vervolgens toestemming om deze berichten als advertenties in te zetten.
  • Lanceer de campagne en optimaliseer: Houd prestaties goed in de gaten en stuur bij waar nodig. Optimaliseer je targeting, content en biedingen op basis van resultaten.

Conclusie: Waarom B2B-marketeers hiermee moeten testen in 2025

Terwijl traditionele advertentieformats steeds minder effect sorteren, bieden Thought Leader Ads een unieke manier om in contact te komen met je doelgroep. Met deze persoonlijke en expert aanpak versterk je de band met potentiële klanten én zet je jezelf neer als koploper in jouw branche.

Vooral als je aankomend jaar meer gaat inzetten op demand generation marketing, zijn Thought Leader Ads de ideale manier om deze strategie kracht bij te zetten. Wij zeggen: 2025 wordt hét jaar om te laten zien wie jij bent als thought leader.

Wil je hier verder over sparren of hulp bij de uitvoering? Onze social specialisten staan voor je klaar.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute